Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2129451
Oké.
Maar de anaalklieren zijn verwijderd zover ik begrepen heb, maar het fistelen blijft. Het is zoals ik al gezegd heb, een groot gat aan de achterkant, het dier heeft enorm veel pijn. Welke alternatieve dingen heb je gebruikt Hitam? Wat kunnen we doen om dat enorme gat redelijk te laten genezen? Bestaan er ook andere medicijnen i.p.v. die atopica die goedkoper zijn, maar uiteraard wel dezelfde werking hebben? Stel dat op de een of andere manier er toch een financiële mogelijkheid komt om de atopica te starten, hoe lang daarna zou je dan mogen verwachten dat je resultaat ziet?
Door sella
#2129521
Ik heb weinig effect gemerkt bij de atopicawat betreft de peri anaalfistel.
Ik heb veel effect gezien door de oogzalf met atopica erin te smeren op de anus en de zovirax, daar zit een ander imuun onder drukker in, ik had eerst een oogdruppel die had beide stofjes in zich, binnen 2 dagen van een groot gapende wond was het dicht :o :o
Dat is niet meer leverbaar en ik heb toen het advies gehad daar 2 keer daags mee te smeren.
De optimunen kost zo een 38 euro per tube, en ik deed voor de anus daar 6 weken mee, en de zovirax van het huismerk van de drogist was een euro of 5, en daar deed ik 3 weken mee.
Ik heb er wat mee aangemadderd tot ik dit vond, dus de plek zelf behandelen ipv het hele imuunsysteem platleggen met atopica
#2129858
[quote="Joke I"]
Oké.
Maar de anaalklieren zijn verwijderd zover ik begrepen heb, maar het fistelen blijft. Het is zoals ik al gezegd heb, een groot gat aan de achterkant, het dier heeft enorm veel pijn. Welke alternatieve dingen heb je gebruikt Hitam? Wat kunnen we doen om dat enorme gat redelijk te laten genezen? Bestaan er ook andere medicijnen i.p.v. die atopica die goedkoper zijn, maar uiteraard wel dezelfde werking hebben? Stel dat op de een of andere manier er toch een financiële mogelijkheid komt om de atopica te starten, hoe lang daarna zou je dan mogen verwachten dat je resultaat ziet?
[/quote]
Dat gaat op geleide van symptomen en pols en tong diagnostiek. Er zijn geen middelen die bij elke hond werken en zomaar wat proberen lijkt me geen succes.
Het heeft niets met de anaalklieren te maken dus die verwijderen heeft geen zin. Omdat de Atopica (soms/vaak) werkt (niet altijd dus), lijkt het een probleem van het immuunsysteem maar hoe het precies zit weet men niet. Er zijn geen medicijnen die hetzelfde doen als Atopica. Ik weet ook niet of dat wenselijk is want Atopica legt dus echt het hele T-cel systeem plat en dat is best een risico. Het geeft een vergroot risico op tumoren, bacteriële en virusinfecties.
Wat wel vast kan gebeuren, en soms doet dat ook al heel veel, is overzetten op versvleesvoer en daarna (voorzichtig!)ontgiften.
#2129880
[quote="Joke I"]
Dank je voor je reactie, zomaar proberen van dingen zijn we ook zeker niet van plan. Maar jouw ervaring kan misschien een ander weer helpen, zo dacht ik meer. Wat zou je adviseren inzake het ontgiften?
[/quote]
Groene leem, drainage compositum of Detox
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door