Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bramax
#2092998
Ons hondje van 7 heeft lymfeklierkanker.Hij heeft een prikje aspiraginase gehad om de bulten te laten slinken.Dat is gelukt,ze zijn weg.En heeft vorige week zijn eerste chemo infuus gehad.
Nu hebben we gister bloed laten testen als we hem de chemotabletten konden geven,helaas niet,zijn witte bloedlichaampjes of plaatjes(dat weet ik niet meer)waren te laag,hij heeft geen koorts.Nu moeten we volgende week weer bloed testen.Iv.m. die witte dingen.Wie heeft dat nog meer meegemaakt dat het te laag was.En iis het zorgwekkend?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#2095339
bramax schreef: Ons hondje van 7 heeft lymfeklierkanker.Hij heeft een prikje aspiraginase gehad om de bulten te laten slinken.Dat is gelukt,ze zijn weg.En heeft vorige week zijn eerste chemo infuus gehad.
Nu hebben we gister bloed laten testen als we hem de chemotabletten konden geven,helaas niet,zijn witte bloedlichaampjes of plaatjes(dat weet ik niet meer)waren te laag,hij heeft geen koorts.Nu moeten we volgende week weer bloed testen.Iv.m. die witte dingen.Wie heeft dat nog meer meegemaakt dat het te laag was.En iis het zorgwekkend?
Het is een gevolg van de chemokuur die hij gehad heeft. Die heeft een dusdanige invloed gehad dat nu even de hoeveelheid witte bloedcellen te laag is. In dat geval mag er even geen nieuwe kuur overheen, omdat hij dan echt te weinig weerstand zou hebben. Het is dus een tijdelijke verlaging, die eerst weer hersteld moet zijn, voordat hij een nieuwe kuur mag. Het lichaam maakt zelf deze cellen weer aan, maar zolang de chemo nog zijn werk doet, gaat dit trager.
Grote kans dat het komende week weer op peil is en hij weer een nieuwe kuur kan ontvangen.

Heel veel sterkte in de strijd! Knuffel voor je hond!
Door bramax
#2096648
Dank je voor je antwoord.Heb net  het dagboek van yuki,je allerliefste en grootste kameraad  met tranen gelezen.En hij kon zich geen betere vriend wensen dan jou.Alsnog heel veel sterkte.Zijn er wel honden die er helemaal bovenopkomen?Hoop het toch wel,wil ons hondje ook echt nog niet missen.Als je hem ziet zul je zeggen,die is kerngezond,die heeft geen k*tkanker in zijn lijf.We zijn dan ook nog maar net begonnen met de kuren.Hij heeft de aspirnaginase gehad en het infuus wat ernaar kwam,moeten mprgen weer bloed prikken  en dan afwachten of we nu de chemotabletten kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#2096763
bramax schreef: Dank je voor je antwoord.Heb net  het dagboek van yuki,je allerliefste en grootste kameraad  met tranen gelezen.En hij kon zich geen betere vriend wensen dan jou.Alsnog heel veel sterkte.Zijn er wel honden die er helemaal bovenopkomen?Hoop het toch wel,wil ons hondje ook echt nog niet missen.Als je hem ziet zul je zeggen,die is kerngezond,die heeft geen k*tkanker in zijn lijf.We zijn dan ook nog maar net begonnen met de kuren.Hij heeft de aspirnaginase gehad en het infuus wat ernaar kwam,moeten mprgen weer bloed prikken   en dan afwachten of we nu de chemotabletten kunnen geven.
Ik kon me ook geen fijnere en betere vriend wensen dan hem ;)

Ja, er zijn wel honden die er bovenop komen, maar of je zo ver vooruit moet kijken..??  :-\
Volgens mij zijn de statistieken als volgt;
50% van de behandelde honden leeft langer dan 1 jaar
25% leeft langer dan 2 jaar
en 10% geneest volledig

Ik heb de behandeltijd gezien als elke dag in goede kwaliteit is er 1 om van te genieten en dat is wat we deden!
Maar Yuki had de respectabele leeftijd van ruim 11 jaar toen de kanker zich openbaarde...

Ik zal heel hard duimen dat jullie hondje tot de 10% behoort die geneest!!
Maar geniet vooral van elk moment dat je met hem hebt. Kanker of niet; het kan zo ineens voorbij zijn...

Heel veel sterkte!! X
Door bramax
#2097559
Dankje.We gaan voor die 10%.Maar weet je wat het is?Hij oogt helemaal niet ziek.Vanavond weer bloed geprikt en nu maar weer afwachten.
En ja je hebt gelijk,het kan zo ineens voorbij zijn.
Door sandra43
#2098322
Mijn labrador Maud kreeg ook lymfeklierkanker toen ze nog maar 7 was. Wij hebben haar toen ook laten behandelen met chemo en uiteindelijk is ze bijna 11 jaar geworden. Ze is afgelopen 6 april overleden. Mijn verhaal kun je lezen in onderstaande topic. Heel veel sterkte met je hondje en ik hoop dat jullie ook nog lange tijd van elkaar mogen genieten. 

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 847.0.html
Door bramax
#2104268
Ik wil je alsnog sterkte wensen.Heb het gelezen en zijn jullie nog wel voor de 2de chemo gegaan?Omdat er stond dat ze net chemo heeft gehad.  Dus er is altijd hoop.Hoe checken ze dat na de laatste chemo of er nog kanker in het lichaam zit?Via bloed?Morgen gaan we voor de 2de keer heen.En dan maken ze ook weer een foto van de longen.De eerste keer zat er wat maar ze konden niet precies zeggen wat het was.Hoop toch niet dat daar ook kanker zit.
Door DJARA
#2105082
Hoi Bramax. Ik lees dit topic nu pas, en moet je zeggen dat het heel wat gevoel opwekt.
Ik schuif op gegeven moment aan in het topic van MAUD.
GAIA was net vijf jaar jong toen bijhem de zelfde ziekte werd geconstateerd.
Bij hem zag je ook helemaal niet dat hij ziek was, ik ontdekte het eigenlijk per toeval toen ik hem knuffelde.
Maar goed dit staat allemaal te lezen in bovengenoemd topic.

Ik wens je heel veel sterkte met de strijd tegen deze nare ziekte.
En zoals Yuki zegt, geniet van iedere dag die je hebt samen en neem het zoals het komt.
En ook ik duim dat jullie tot die 10% gaan behoren!!!
Hoe heet je hond eigenlijk en welk ras is het??
Door bramax
#2106359
Ook jouw verhaal heb ik gelezen.Er zijn volgens mij best wel veel honden die deze rotziekte hebben.Die van ons is een boomer(kruising lhasa apso met malt leeuwtje)klopt volgens mij niet,daarvoor is ie te groot.Donderdag moeten we weer heen en dan krijgt ie de zwaardere chemo.Is tot nu toe niet ziek en hoop dat het zo blijft. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door