Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#2088440
Hallo allemaal......vanavond komik thuis van mn werk, laat shanden nog even plassen, en wat zie ik tot mijn grote schrik, zijn urine bruin :o
Ik heb uiteraard meteen de dierenarts gebeld die gelukkig 'savonds ook altijd bereikbaar is...nou moet ik morgnochtend langskomen met een plasje en shanden uiteraard.
Jaaaren geleden heeft shan wel een blaasgruis probleem gehad maar toen pieste hij ook in kleine beetjes, nu was het gewoon een straal alleen een donkere kleur...hij is ook niet echt zichzelf want hij is wat lusteloos en wilde ook zijn eten niet en dat is heel bijzonder voor hem....hij heeft het net overigens ineens wel op staan eten, maar tis niet de normale gang van zaken.
Ik hoop dat het "gewoon" een infectie is die met een kuurtje op te lossen is, want anders zal ik wederom het gevecht aan moeten gaan met de dierenarts over de speciale zogenaamde gezonde dieetbrokken enzo....ik geef natuurlijk al jaren KVV en heb toen ook de boel geklaard met behulp van Tannetje en Lizzy die mij toen vit C, Cranberry en appelazijn voorschreven....nu heb ik een nieuwe dierenarts dus word weer de oorlog verklaren vrees ik.
Nou ik hoop maar dat het nix ernstig is...morgen maar even afwachten!!!
Door Daisy75
#2088472
Nou dat was/is idd schrikken, maar weet je wat nou zo raar is...ik laat em net nog even uit en vang zn plasje op wat ineens weer geel is :o....stop er zo'n PH-waarde stick in en de ph is gewoon keurig netjes 6.....normaal voor hem dus....hoe kan ie nou een uur geleden bruin piesen en nu ineens weer normaal??
Door Butch
#2088479
Bruin in de urine lijkt mij bloed, wellicht wat ouder, anders was het wel roder. Dus het kan een bloedinkje zijn geweest die daarna weer gestopt is. Wat daar de oorzaak van is zou ik niet weten, maar ik zou het toch even aan de da laten zien.
Door Daisy75
#2088780
Nou zoals ik gisteravond al zei was het ineens weer normaal, ook vanochtend alles normaal, Ph waarde ook zoals altijd 6....maar toch even doktersbezoekje gedaan hoor voor de zekerheid...urine onderzocht helemaal in orde, prostaatje even gevoeld ook in orde...nix geks met em, dus wat het nou geweest is.....ik hou het in de gaten maar blijft apart...hij is gewoon de oude, eten, drinken, normale urine en ontlasting....ik had toch nix aan mn ogen?? :D
Door nienk
#2089119
was het echt bruin, of kan het ook donker geel geweest zijn? misschien kan het zo zijn dat hij om wat voor reden dan ook (veel) minder gedronken had dan normaal, en dat daardoor zijn plas veel donkerder was? geen idee of dat bij honden ook zo kan werken hoor.
Door MarijeJoanne
#2089285
nienk schreef: was het echt bruin, of kan het ook donker geel geweest zijn? misschien kan het zo zijn dat hij om wat voor reden dan ook (veel) minder gedronken had dan normaal, en dat daardoor zijn plas veel donkerder was? geen idee of dat bij honden ook zo kan werken hoor.
Ze zeggen van wel.
Of als de hond aan de diarree is (geweest), want dat ontrekt ook vocht aan het lichaam.
Door Daisy75
#2090929
geen idee wat het nou geweest is...ik weet wel dat het helemaal niet meer terug geweest is, alles is normaal...vreemd maar blij dat hij in orde is mn ventje! Bedankt voor de reacties allemaal!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door