Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1959336
Lief dat je er naar vraagt.
Het gaat echt de goede kant op met de Erwt.

Van haar maag en darmen heeft ze helemaal geen last meer. Ze eet ook weer helemaal gewoon.
Dat was eigenlijk een grotere zorg dan die poot. Zonder poot kan ze leven, maar als ze niet eet dan houdt het toch wel op.
En haar pootje gaat ze steeds meer gebruiken. Zeker als ze langzaam loopt, wat ze niet vaak doet, dan zet ze haar pootje op de grond.
Maar zodra de versnelling omhoog gaat dan gebruikt ze er nog maar drie.

Ben vrijdag nog terug geweest, er groeide wat onderhuidse hechtingen uit, die zijn weer verwijderd.
Ik denk dat er nog een klein stukje uit gaat komen, maar dat is niet erg.
Zelf weg pulken durf ik nog niet.
Maandag de 14e moet ze op weer op controle komen. 
Door Borke
#1959468
Mooi Riek!

Over dat pootje, heb je dat topic van Lizzy over Linga gelezen?
Met dat oefenen met die poot, fysiotherapie?
Zou dat voor Femke ook iets zijn?
Ze redt zich wel op 3 poten, maar als ze er 4 heeft, dan is het toch aardiger als ze op 4 poten loopt  :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1959577
Hoi Riek, mooi te lezen dat het beter gaat met Femke. En denk aan de wijze lessen van de fysio, een hond met knieproblemen leert pas weer goed lopen als je ze dwingt om langzaam te gaan, alleen dan moet ze de poot belasten. Echt waar, ik merk het zelf ook, ik ben een stuk sneller als ik mijn stukke pootje scheef onder mijn lijf zet en een soort renpasje maak, mag ook niet van de fysio. Mag je haar kniespier inmiddels trainen door heuveltje op en af te lopen? En door op van dat gehakte houtsel paatjes te gaan? Daarmee train je trouwens niet de kniespier maar wat andere spieren die stabiliteit geven. Knuffel voor Femke, de dappere meid.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1959802
We doen wel een paar oefeningen. Op twee poten laten staan. Haar goede achterpoot en de voorpoot aan de geopereerde kant til ik op, dus dan staat ze op die poot.
Ook duw ik , als ze gewoon staat, haar pootje iets naar voren, zodat ze er ook op staat.
Als ze rustig in de tuin loopt te krumelen, dan loopt ze wel echt op het pootje. Mar zodra we gaan wandelen, dan loopt ze op drie poten.
Ik probeer zo langzaam mogelijk te lopen, we staan nog net niet stil, maar dan loopt ze toch veel op drie poten.
Vanmiddag heb ik bij mijn vriendin buiten gezeten en dan loopt ze dus ook lekker in de tuin.
Ook laat ik haar op de bank heen en weer lopen, dan loopt ze ook op 4 poten.
We hebben een vrij grote hoekbank dus kan ze 4,5 meter achter elkaar lopen.
En uiteraard draaien we dan weer om, kan ze het weer terug lopen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1960252
Of te wek, jullie zijn druk aan het oefenen. Zet hem op Femke, vier poten gebruiken, je bent niet voor niets geopereerd.
Door Borke
#1960982
Ik zou denk ik met haar gaan trainen Riek.
Bank op, bank af etc.
Is ze te paaien met lekkere vleesjes of stukjes kaas?

Toen onze poes Lola door vergiftiging haar evenwicht kwijt was geraakt en dus ook het zelfvertrouwen ben ik een soort fitness gaan doen met haar. Voor lekkere snoepjes over en onder dingen door laten lopen, er op laten springen etc. Het hielp enorm, want tijdens dat spel, vergat ze haar angst en reserves en deed ze weer 'normaal'.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1961011
Eigenlijk mag ze nog niet springen of rennen of gek doen enzo.
Dus dat probeer ik te voorkomen.
Maar over de bank heen en weer lopen is goed te doen.
En ongemerkt heeft ze er een commando bij geleerd.
Als we nu wandelen en ik zeg : vierpoten, dan gaat madam op 4 poten lopen.
Dus ik loop weer zoals met een pup de hele tijd met een hoge stem te zegen hoe braaf ze wel is.
Opzich wel leuk om te zien hoe ze het eigenlijk best door heeft.
Ik merk wel dat ze behoorlijk moe is na het rondje van 500 meter.
Als ze doorloopt dan is ze minder vermoeid dan wanneer we nu langzaam lopen.
Moet zeggen dat ik zelf liever een kilometer doorloop dan dat langzame rondje van een halve km.
Maar goed, alles voor Erwtje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door