Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#1814015
Eden van mij heeft dat ook geregeld gehad bij haar was het een allergische reactie op hommel/bijen steken. Mevrouw vond die beestjes zo verdomd interessant dat ze er in het begin geregeld door gestoken werd.
Dus ik vermoed zomaar dat het een allergische reactie is. Eden had er trouwens verder ook geen last van aan jeuk en dergelijke.
Door Irish
#1814055
GimThur schreef: Heb je misschien een bereklauw (plant/onkruid) in je tuin staan?
Die kan ook zo gemene reactie geven. Alhoewel dit vaak in een branderige reactie uit bij mensen.
Dit heeft Kaatje ook gehad, maar dan rondom haar kop.. Bij haar was klimop de boosdoener!
Zo snel als het opzette, trok het ook weer weg.
#1814179
Anne in Duitsland schreef: De foto's spreken voor zich. Het kwam vanavond ineens opzetten bij Laika, al dacht ik tegen de avond dat ik ook al wat bultigs zag op haar pootjes, maar nog niet zo extreem als nu.

Ze heeft er geen jeuk van, krabt niet, likt niet, is verder heel vrolijk en actief d'r kong aan het vermoorden, kortom: 100% Laika.

De bulten zitten voornamelijk op haar poten, en een of twee op haar buik, meer richting de voorpoten.

Ze heeft vanavond hazenboutjes + hazenvlees, beetje rundvlees en groentemix gehad, en een konijnenkop. Op geen van die dingen heeft ze ooit zo gereageerd. Vlooien of vlooienpoep zie ik nergens, en dan zouden de bultjes waarschijnlijk ook overal zitten?

Wel heeft ze vandaag als beloning een gedroogd runderoor van de DSZ gehad; ze heeft die bij thuiskomst buiten in het gras liggen opknagen. Kan het zijn dat het vele loof dat op het gras ligt deze reactie heeft veroorzaakt? Maar waarom jeukt de boel dan niet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

  ja herken dit!! is een allergische reactie op??? geen idee kan van alles zijn... die van ons had dit na een wandeling door het bos, lag helemaal open omdat het in de zomer savonds laat gebeurde en wij bij thuis komst gelijk naar bed zijn gegaan...

's morgens op gekomen lag de hond met allerlei open wonden in zijn mandje.... DA , 21 hechtingen rijker naar huis met een kuurtje.... was een heftige allergische reactie op iets... wat zijn we nooit achter gekomen hefft het daarna ook nooit meer gehad....
#1814208
kiek heeft t ook gehad 2x in de ardennen!!
reactie op planten waar we doorheen gewandeld waren..
de eerste keer waren ze heel groot en jeukte ze niet..
de 2de keer waren ze een stuk kleiner maar jeukte ze wel..
alsof t 2 verschillende reacties waren..

binnen een paar dagen was alles weer normaal..
#1814258
Ik herken dit van onze RR. Die zat binnen een paar uur ónder dat soort bulten. Over het hele lijf, en ze werd gek van de jeuk. Na een injectie werd het minder en de volgende dag was het over. Een allergische reaktie, maar een idee wat het veroorzaakt heeft.  :-\

Hoe gaat het nu?
#1814267
Zo, hèhè, we zijn er weer. Moesten naar de hondenschool vandaag, cursus luisteren naar vrouwtje in alle omstandigheden. :D

Hoe die gaat: nou, vanochtend bij het opstaan was alles inderdaad weer keurig glad, geen bultje te zien. Maar we zijn dus net terug van de les, en die vond grotendeels op een fietspad plaats waar nogal wat gebladerte op het wegdek lag, en bovendien zijn we met nog een paar andere honden na afloop even een duik wezen nemen, en nu zag ik, toen ze uit de auto sprong, dat ze toch weer bultjes begon te krijgen. Ik denk daarom dat er iets met de vallende blaadjes is waardoor ze er last van krijgt. Of wat heet last: het zijn weer alleen die bultjes (minder dan gisteren overigens, maar wel net zo dik), en geen jeuk, geen krabben, geen pijn. Ze ligt nu ook tevreden te pitten.

Even gecheckt: hm, ze heeft ze nu ook op haar rechterwang. Maar ditmaal weer niet aan haar voorpoten. Misschien dat ik toch maar even een da moet bellen? Het probleem is dat we nog geen goeie hebben gevonden hier, en ik wil ook liever niet dat er overdreven aan d'r gedokterd wordt als het misschien toch weer vanzelf overgaat.

Straks eerst maar even met de reuen wandelen, en bij terugkomst kijken hoe het met Laika gaat.
#1814281
Ja, ik herken dat onze boxer heeft dat nu twee keer gehad zij zat echt helemaal onder en  had wel veel jeuk, DA vertelde dat het een allergische reactie was op een pad, zij zat ook tussen de bladeren en padden kunnen zich daar heel goed verstoppen.
Zij heeft een injectie gekregen voor de jeuk en de volgende dag was ook alles weer weg.
Door Nicky
#1814285
Jaia heeft dit van wespen, andere vliegende beesten- steken...komt als een malle opzetten en als het op zn hoogtepunt is neemt het langzaam af...duurt meestal een dag...ziet er erger uit dan het is..  :-*
#1814290
saskia37 schreef: Ja, ik herken dat onze boxer heeft dat nu twee keer gehad zij zat echt helemaal onder en  had wel veel jeuk, DA vertelde dat het een allergische reactie was op een pad, zij zat ook tussen de bladeren en padden kunnen zich daar heel goed verstoppen.
Zij heeft een injectie gekregen voor de jeuk en de volgende dag was ook alles weer weg.
Als ze zo'n injectie krijgen, helpt die dan alleen om de bultjes weg te krijgen, of zijn ze daarmee ook een tijdlang beschermd tegen whatever it is dat die bultjes veroorzaakt? Want als het alleen om het wegkrijgen gaat, laat ik het liever vanzelf wegebben, gezien het feit dat ze er op geen enkele manier last van heeft.
Ik ken me meissie: ze heeft in Spanje diverse keren d'r snuit in een heg vol met wespen gestoken, en daar reageerde ze bijzonder allergisch op (je hebt nog nooit zulke dikke boxerlippen gezien, keihard waren die ook nog!), en dus ik steeds hup, naar de da met haar, waar ze een injectie kreeg (die ook wel nodig was natuurlijk, want dat was van een heel andere orde dan deze bultjes), en door al die spuiten en antibiotica die ze daarmee kreeg werd haar afweer steeds zwakker, waardoor ze last kreeg van demodex, etc.
Dus als er geen spuit in hoeft, dan liever niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door