Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1749120
May Linn schreef: Galstenen zijn volgens google zichtbaar op een echo. Lijkt me niet te missen.
Vooralsnog heb ik het idee dat het toch 1 van de tekenziektes is, maarja ik vindt het ook maar een vreemd beeld zo acuut.
Leukemie vindt ik niet zoveel over in combinatie met vergrote milt.
Bij leukemie zou ook het bloedbeeld verstoord zijn...en dat is toch niet zo?? Witte- en rodebloedcellen en -plaatjes ok??
Vergrote milt is wel een syptoom dat bij leukemie kan horen, maar dan zouden andere organen en lymfeklieren ook wel mee doen, lijkt me.

Zou het niks met de spondy te maken kunnen hebben?? Dat er door de bruggen iets bekneld zit, wat voor onstekingsreactie zorgt??   :-\
#1749141
Een miltabces is ook nog een mogelijkheid misschien....

van de site van WHG; "miltabcessen kunnen ontstaan door bacterien die via de bloedbaan in de milt terecht komen. Bij abcessen heeft de hond vaak koorts, een ontstekingsbloedbeeld en een pijnlijke buikpalpatie"

:-\
#1749267
werd een lumbago door DA al uitgesloten ?  bij ons grijs poedeltje Daisy waren de symptomen; ineengetrokken, holle rug, beetje koorts (pijn en ontsteking), stram stappen; dit heeft ze op de leeftijd van 5 jaar voor de eerste keer gekregen en in haar 14 jarig leventje heeft ze nog enkele kleine crisisjes meegemaakt (prikje bij DA en antibiotica)  werd ook niet direct door DA ontdekt, tweede advies bracht redding.. ; gal overgeven is volgens onze DA normaal voor een hond (natuurlijjk niet constant) ... vaak gaan ze dan een beetje gras eten  ....  k'wou dit maar even melden .... hopelijk niks te erg  ....
#1749324
Frank is ook eens zo heel plotseling ziek geworden met veel pijn. Ook hoge rug en stram. Hij bleek hersenvliesontsteking te hebben. Hebben ze gekeken of ze pijn in haar nek/rug heeft?
Frank had wel een veel hogere temperatuur toen.

Beterschap in elk geval.

groetjes van Hanna.
#1749374
Bedankt allemaal voor de steun en adviezen, erg lief  :-*
Ik ga zeker even kijken naar de dingen die jullie noemen.
Heb mijn rondje da wel weer gehad vandaag  :-\

Er is nu een 2e keer bloed afgenomen en dat gaat opgestuurd worden voor meer onderzoek, o.a. op de tekenziektes.
Daarnaast heeft ze voor de zekerheid een AB-kuur meegekregen.
Ws krijg ik morgen of zaterdagochtend de uitslag daarvan.

Ik ken het beeld dat een hond ineens erg ziek is van een acute hernia.
Maar dat beeld komt nu niet overeen. Ws heeft ze wel wat pijn aan de rug, maar volgens de da kan dat niet zoveel zijn dat dat dit veroorzaakt.
Een miltabces had ik idd ook over gelezen, maar ook een abces zou zichtbaar moeten zijn op een echo.
Lumbago ken ik niet, ga ik even op googlen en ook op Pancreas-Pancrearititis.

Ze is inmiddels al een stuk fitter en wil ook wel weer wat eten. En heeft sinds vanochtend niet meer gespuwd.
Ben nu niet meer bang dat ze de nacht niet doorkomt.
Maar toch wel erg ongerust wat het nu is.
Is even afwachten.....
#1749383
Wordt het bloed ook op Erlichia (of hoe je het ook schrijft) getest Peggy
Dat is volgens mij ook een vrij veel voorkomende tekenziekte..
Voor de rest zou ik het zo ook niet weten.. heeft ze wel ontlasting en ja hoe is dat?

Heeeel veel sterkte!  :-* :-* :-*
#1749406
Irish schreef: Wordt het bloed ook op Erlichia (of hoe je het ook schrijft) getest Peggy
Dat is volgens mij ook een vrij veel voorkomende tekenziekte..
Voor de rest zou ik het zo ook niet weten.. heeft ze wel ontlasting en ja hoe is dat?

Heeeel veel sterkte! :-* :-* :-*
Ja haar bloed wordt ook op die tekenziekte getest.
Ik wist niet dat het een veel voorkomende tekenziekte was, dacht dat het alleen veel voorkwam in het buitenland.
Ontlasting weet ik niet, want die heeft ze vandaag nog niet gehad. Morgen eens kijken.
De darmen waren iig leeg op de röntgen, dus heeft ze vanacht wel gepoept denk ik (ze kunnen hier zelf naar buiten s'nachts).
Haar urine is iig gewoon geel zoals het hoort.
#1749591
Ze heeft de nacht overleefd, wel weer 1x gal gespuwd, maar het eten van gisteravond is erin gebleven.
Ten opzichte van gisterochtend is haar koorts ook wat gezakt naar 39.6 nu.
Ze heeft nog wel veel pijn en voelt zich beroerd.
Maar ze mag geen pijnstilling in combi met AB, al ga ik vanmiddag wel even opleggen of er geen pijnstillers zijn uit een andere groep die ze wel mag.
Want dit is ook erg sneu om te zien  :-\
Bernie schreef: Veel sterkte met wachten op de uitslag, hopelijk gaat het toch meevallen. :-* :-*

Was ze vanmorgen wel gewoon alert?
Wel alert ja in de zin dat ze alles gewoon meekrijgt, maar doordat ze veel pijn heeft zijn haar reactie's wel heel anders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door