Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1753904
Hopen dat ze zich door de pred nu wel wat beter voeld, dat zou tenminste al iets zijn ;)
Nu maar verder hopen dat je morgen wél echt duidelijkheid gaat krijgen...zo aanmodderen is ook niks :-\ (niet dat jij er iets aan kunt doen hoor ;) )

Ik duim nog wat langer door ;)
#1753913
Steeds als ik dit lees doet me dit zo aan Mila en haar ziek zijn denken. Alle onderzoeken gedaan die er maar waren , foto's, echo, bloed enz. en er kwam telkens niets uit. Op een gegeven moment hoop je wat te vinden maar het bleef een raadsel. Ze bleef koorts houden en was heel ziek. Pijnstillers hielpen niet alleen de dexadressonspuit maar dat was telkens van korte duur. Na zo'n spuit werd ze telkens weer de oude, at weer en keek beter uit haar ogen. Omdat wij op vakantie gingen heeft ze prednisolon tabletten mee gekregen . Het drinken en plassen was vervelend maar voor de rest ging het super goed. Nu hebben we heel langzaam afgebouwd en krijgt ze niets meer en ze is weer de oude Mila.
Wat het geweest is weten we nog steeds niet.
#1753948
Oh, knudde zeg, dat jullie nog steeds niks weten :-\. Wij duimen hier in ieder geval stevig door. Ik hoop dat de pred helpt. Het is zooi maar soms doet het wonderen! Ik hoop voor jullie/haar ook :-*
#1754611
De pednison lijkt wat te doen  :)
Ze is alertjes, heeft zelfs even de katten 'gehoedt' zoals normaal.
En beter ze had haar bak in 1x leeg, wel nog langzaam, maar ze at iig.
We zijn vanavond nog even gebeld door de da, de andere bloeduitslagen van het vandaag afgenomen bloed, waren normaal (o.a. de rode en witte bloedcellen).
Ben erg benieuwd hoe het samengevatte beeld nu morgen is, hopelijk hebben we dan meer aanknopingspunten en komen we erachter wat het is.
#1754799
Wat vervelend voor Kaya. Haar ziektebeeld komt sterk overeen met wat we met onze Kyra hebben gehad. En paar jaar geleden werd ze van het ene op andere moment erg ziek. Had hoge koorts en na bloed onderzoek werd duidelijk dat ze ergens een ontsteking had. De Da kon alleen niet achterhalen waar. Een voor een begaven haar organen het. Vergrootte Mild waarna acute lever en nierfalen. Onze Da heeft haar toen zo snel mogelijk aan een antibioticainfuus gelegd. We hadden ons al op het ergste voorbereid. Gelukkig sloeg de medicatie aan en knapte ze weer langzaam op. Haar lever en nieren begonnen weer te werken. Dit was op dat moment onze grootste zorg. Toen ze na een week op de IC bij onze DA weer naar huis mocht begon ze na een dag weer erg ziek te worden. Weer na de DA. Daar werd nu wel duidelijk wat de oorzaak van alle ellende was. Baarmoeder onstekking. Haar baarmoeder is toen verwijderd. Na een herstelperiode was ze weer helemaal de oude. En eigenlijk nog actieve en vrolijke dan voor die tijd. Dit heeft zich allemaal 5 jaar geleden afgespeld. Kyra is nu bijna 14 en al 5 jaar niet meer ziek geweest.
#1754988
Idd doet die spuit wonderen, ze is nog wel moe en wat stram. Maar eet weer, ziet er fit, voelt weer normaal aan, haar buik is geslonken, tempratuur is weer normaal en ze drinkt zelfs wat minder.
Het bloedbeeld wat ze gister liet zien week behoorlijk af van het bloedbeeld van afgelopen donderdag.
Met daarin opvallend dat haar leverwaardes erg hoog waren.
Nu het plan van aanpak, we hebben besloten eerst te kijken of we het eronder krijgen met prednison.
Ze gaat nu een week 3 tabletten per dag krijgen, dan een week 2, dan een week 1 en zo langzaam weer afbouwen.
Als ze dan helemaal geen pred meer krijgt is het dus even afwachten of de ziekte wegblijft.
Zoniet of vertrouw ik het in de loop van de week toch niet, gaan we naar de wagenrenk naar dhr. Mandigers om haar verder te laten onderzoeken.

De da heeft hier wel vertrouwen in omdat er nu zo snel verbetering zichtbaar is. Vandaar eerst op deze toer.
Daarnaast groeit het geld me momenteel ook niet op de rug zacht gezegd en als het zo opgelost kan worden zou dat erg fijn zijn.
Maargoed als ze alsnog naar een internist moet, dan zullen we daar zeker voor kiezen, hondje gaat voor alles!

De dierenarts raade me wel aan tijdelijk een leversparend dieet te geven (die had ze zelf uiteraard ook in de kast staan).
Dit om de lever wat te ontlasten.
Maargoed ik maak dat liever zelf. Nu heb hier uit de bieb het leversparend dieet gelezen.
Nu heb ik daar wel een vraag over, ik lees dat minimaal 50% eiwitten gegeven mag worden met minimaal orgaanvlees.
Maar geef je dan zowel spiervlees als vleesbot?
En pens valt onder orgaan, maar heeft ook weer andere eigenschappen dan hart, lever en nier. Pens ook spaarzaam voeren.

Ook lees ik dat bv vitamine B complex, vitamine E en C aangeraden worden.
Maar dit zouden dan vitamine's zijn uit een potje neem ik aan? is dat dan niet zwaarder voor de lever om te verwerken?
Of zou het dat niet zoveel uitmaken als ze maar tijdelijk dat dieet krijgt?
Hopelijk kan iemand me er iets meer over vertellen, deels kom ik eruit, maar deels heb ik wat vragen dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door