Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#12583
Ja hoor,daar zijn we weer!!! >:(Het is weer 's zover!!!Vandaag heeft Tim,onze brokkepiloot, in iets waanzinnig scherps getrapt en had dus een gigantische diepe jaap in z'n voetzool!!!Werkelijk,op de stoep leek het wel of er een kip geslacht was zoveel bloed als er lag!!!!!Thuis meteen uitgewassen en strak verbonden en naar de da en daar moest m'n kereltje wéér onder narcose en kreeg wéér voor 5 dagen antibiotica mee!!!plus 5 hechtingen  :-/ maar nu heeft ie blijkbaar zoveel pijn,rent van voor naar achter en weer terug,slaat met z'n poot en zit in elk hoekje wat ie tegen komt  :'( wat kan ik nou nog doen???Mag ie na de narcose en antibiotica wel of niet nog een extra paracetamol voor de nacht?De eerste laag hechtpleister is er ook al af,gelukkig had ik nog liggen van de vorige rondes  :-/ slaap vannacht maar op de bank....iemand nog een tip om die dingen erom te houden??sokken zijn ook al opgevreten oid.... :'(
Door tieneke
#12584
Hoi Pam,dat is echt balen zeg!
Zeker met hechtingen moet je extra opletten.
Misschien een kap omdoen voor de nacht als je er niet bijbent.
En ik zou het zeker in de gaten houden en misschien even je da bellen om te vragen wat je moet doen.
Heel veel beterschap voor Timber gewenst :-*
Door Mister T
#12585
buhhhhhhhh,heb geen kap  :-/ en was al van plan om op de bank te gaan slapen want het eerste stuk pleister ligt al in de prullenbak...de stiekumert heeft nu een plekkie op de bank ingepikt(wat ie dus NIET mag  >:()en ligt nu redelijk rustig dus ik laat 'm maar ff...waarschijnlijk niet echt concequent maar nod breekt wetten  :-/ en hij is echt zielig dit keer..
Door tieneke
#12588
ja vast wel maar daar heb ik nu niks aan... :-/ manlief ligt al op 1 oor en ik rijd niet en m'n da zit een stukkie te ver weg... :-[
Dan zit er niets anders op!
Dus samen op de bank vannacht ;D
Door Paul_Barte
#12592
Hoi Pam...balen zeg.
De hond van Lizzy ook al een snee in zijn poot en een tijdje geleden bij mij ook al eentje.

Je kunt er eigenlijk niet zo gek veel aan doen. Eventueel met hechtpleister op de zool dichtplakken (zwaluwstaartje) en toch maar een sokje om. Ook het sokje gewoon vasttapen aan de bovenkant en ook om de poot zelf. Desnoods er later afknippen als het er niet af gaat, vacht groeit wel weer.

Saampies op de bank en in de gaten houden. Er zijn da's die voor de pijn ook wel eens ibuprofen geven dit helpt namelijk ook tegen eventuele ontstekingen.

Indien je het niet vertrouwd...gewoon je DA bellen je wordt vanzelf doorverwezen naar een collega die nachtdienst heeft en daar is het tenslotte voor bedoeld.

Heel veel succes vannacht!!!!
Door Mister T
#12593
gruwels!!!!!!!!!bij deze jongeman heb je wel 10 sokken nodig en dan nóg vreet ie ze eraf met HUID ÉN HAAR!!! :-/ nou ja,was toch al van plan om op de bank te gaan slapen,straks vreet ie die hechtingen er ook nog af/uit...dusse...gezellig saampie >:(s..heb ik toch een andere definitie van gezellig saampies hoor  ;D maar ach,we gaan lekker kneuteren en zien morgen wel weer,hij is nu in elk geval rustig en da's al heel wat!!!
Allemaal bedankt zover en WELTERUSTEN!!!!!!!!!!!!
Door Mister T
#12594
goedemorgen .....het was een bewogen nacht...met weinig slaap en veel gezucht en gesteun...dit is echt erg,hij is geen cent waard en wil niks,heeft behoorlijk veel pijn en trilt als een rietje  :'( ligt op de bank,als een echt mens,héél zielig te wezen en kwispelt niet eens als de kinderen beneden komen...hopelijk gaat het gedurende deze dag is beter met hem want dit is echt niet leuk  :-/......
Door Paul_Barte
#12597
Zou toch een telefoontje wagen richting DA hoor Pam. Normaal gesproken is een hond keihard met een vrij hoge pijngrens en het feit dat hij zo lihgt te rillen, verhoging heeft en niet reageert op de kinderen duidt toch op aardige pijn....wat ik voor een snee 'raar' vind.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door