Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#12516
Hoi hoi, ik heb weer eens een vraagje.... Vanmorgen kwam ik beneden, is er 1 oog van Pinkel helemaal dik! Het "binnenwerk" (dat roze gedeeltje) is helemaal opgezwollen en er loopt ook troep uit haar oog. Gekke vraag, maar is dit een oogontsteking of kan dit een soort hooi-koorts zijn? Want, haar oog ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als mijn eigen ogen wanneer ik een hooi-koorts aanval heb....

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#12517
Hoi Lizzy voor zover ik weet uit een gevoeligheid tegen pollen zich ook op de huid( bij honden dan) Het zou ook kunnen zijn dat ze stuifmeel stof in haar ogen gekregen heeft.Ik zou even een fysiologische zout oplossing halen om haar oog schoon te spoelen,en kijken of het helpt ,helpt het niet of wordt het erger moet je toch even naar de da voor een oogzalf.Maar laten we hopen dat het met schoonspoelen te verhelpen is.
geef Pinkel maar een knuffel van mij  :-*
Hoi hoi, ik heb weer eens een vraagje.... Vanmorgen kwam ik beneden, is er 1 oog van Pinkel helemaal dik! Het "binnenwerk" (dat roze gedeeltje) is helemaal opgezwollen en er loopt ook troep uit haar oog. Gekke vraag, maar is dit een oogontsteking of kan dit een soort hooi-koorts zijn? Want, haar oog ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als mijn eigen ogen wanneer ik een hooi-koorts aanval heb....

Groetjes, Lizzy
Door ducktails
#12518
Ik denk als het hooikoorts is dan dan beide ogen dik zouden moeten zijn, toch??
Ik denk meer aan een prik van een steekmug of zoiets.
Schoonmaken en afwachten is mijn advies.
Mijn dochter had laats ook zo 'n oog en is vanzelf weer overgegaan.
Ook kan Pinkel zich even behoorlijk gestoten hebben.
gr. Ria
Door lobbes
#12519
:) hoi lizzy en andere
Het is denk ik Bindweefsel ontsteking ook omdat het maar een oog is
goed spoelen en even 2 dagjes afwachten en anders naar de DA    
je kunt het oog ook wat verzachten door een nat theezakje er op te leggen of even mee te deppen en anders een zonnenbrilletje op zetten  dat is erg  8) 8) 8) 8) 8) hi hi  groetjes Ellen
Door brenda
#12520
Als mijn hond oogontsteking heeft (en dat is vaak), dan is het roze gedeelte knalrood en het oog zelf krijgt een grijze/witte laag. En een troep dat eruit komt!
Daarom heb ik altijd een tube zalf op voorraad.
Door Twanneke
#12521
Voor als het een allergie is:

Pollen extra veterinair ®
Bij allergie voor stuifmeel en huisstofmijt

--------------------------------------------------------------------------------

Samenstelling
verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt.
Alcoholgehalte 20%.

Pollen extra veterinair is een product van Puur Natuurlijk bv te Weesp en wordt geproduceerd door Lumen Naturae te Montfoort.

Aandachtspunten
Pollen extra veterinair is ontwikkeld door dierenartsen op basis van gegevens uit de literatuur en jarenlange praktijkervaring. De specifieke combinatie van bestanddelen zorgt voor een regulerende werking en bevordert het natuurlijke herstelproces. Door de toevoeging van de meelmijt en de huisstofmijt worden de meest voorkomende allergieën aangepakt. Voor een optimaal effect wordt aangeraden om dit product minimaal twee pollenseizoenen te gebruiken. Over het algemeen is het daarna niet meer nodig. Ook als de symptomen zich voor het eerst openbaren, dient gelijk te worden gestart met de toediening van Pollen extra veterinair.

Pollen extra veterinair kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze beginverergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te verminderen of een keer een dosis over te slaan. Mocht u een bijwerking menen te constateren, verzoeken wij u deze te melden bij uw dierenarts of –therapeut.

Dosering en wijze van toediening
Tenzij de dierenarts of –therapeut anders heeft voorgeschreven, gedurende de eerste drie weken 1x een dosis per 5 dagen, daarna iedere drie weken één dosis tot het einde van het pollenseizoen.
Paard/pony: 15-20 druppels
Hond: 5-15 druppels
Kat: 5 druppels

De effectiviteit van Pollen extra veterinair kan worden vergroot door bij aanvang van toediening, een inwendige reiniging te doen met Drainage compositum van de Groene Os Dierdrogist.
Door sylvia
#12523
ik heb geen idee,gelukkig is het jaren geleden dat ik het nodig had.
Dat snap ik wel, maar ik bedoel wat is een goed merk?

Gr.Ordell
Door lobbes
#12527
terramicyn is heel goed spul alleen wel jammer van dat hele kleine tubbetje  dat zo op is
nnnnn(enne) gekookt afgekoeld water is achterhaalt
sorry hoor  :-/
wat heel goed is is  coloidaalzilverwater of zilverwater of coolidaalzilverwater (alle 3 hetzelfde)  dit verdunnen en dan spoelen of puur gebruiken en dan deppen
suc 6 ellen
Door Lizzy
#12528
Hoi allemaal, bedankt voor de tips! Ik weet natuurlijk nog steeds niet wat het is, maar als het een allergie is (wat ik ergens wel vermoed) dan ga ik dat spul halen Twanneke! Bedankt!

Maar goed, na de regenbui (zeg maar gerust HOOSbui) van vandaag, werd het oog ineens een stuk minder dik.. Maar goed, heb vandaag ook vaak gespoeld met gekookt water, mespuntje zout en echinacea. Kan ook zijn dat het daardoor minder is geworden...

Ik houd jullie informed! Nogmaals: bedankt!
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#12530
beterschap.
maar colloidaal zilver werkt inderdaad heel goed. is een natuurlijke antibiotica vervanger. gebruik het ook voor qyan zijn ogen. meestal is dan binnen 2 dagen de oogontsteking weer verdwenen. ik verdun het trouwens niet.

gr wendy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door