Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#11967
Oh ja, wou dit al een tijdje vragen. maar ik hoorde laatst dat je bij o.a. huskies moet uitkijken met narcoses omdat ze een gewichtsdosering lager moeten krijgen dan hun feitelijke gewicht.
Weet iemand of dit daadwerkelijk zo is en hoe dit komt?
Een vriendin vertelde dat de meeste dierenartsen nu gasnarcoses geven en hier dus geen risicos mee zijn is dit ook waar?
groetjes Eva
Door oebaya
#11968
Oh ja, wou dit al een tijdje Een vriendin vertelde dat de meeste dierenartsen nu gasnarcoses geven en hier dus geen risicos mee zijn is dit ook waar?
groetjes Eva
Met betrekking tot husky's kan ik je geen antwoord geven, maar dat narcose met gas ongevaarlijk is, is absoluut niet waar. Er blijken rassen te zijn met een overgevoeligheid voor die gassen. Een vriending van mij heeft er een 11 maanden oude Beauceron aan verloren, dit ras blijkt overgevoelig voor de gassen. Onlangs kwam een Duitse dog nauwelijks uit de narcose en had een extra infuus nodig om haar echt weer bij de tijd te krijgen. Een Main Coon kat, ook dichter bij de natuur dan vele andere katten rassen, werd totaal geschift van de narcose.
Kijk dus uit en zoek het goed uit. Op internet vind je vast wel wat.

Barfplaats wordt gesponsord door