Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#1473473
Ik wens je heeeeeeeeel veel sterkte, verder weet ik het niet  :-*

Met betrekking tot het gras... waarom haal je geen bakjes kattengras? Worden hier door de honden gegeten en niet door de katten  ::)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1473476
Pff Geer, ik heb geen oplossing maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en hoop met je mee dat er toch, érgens, een oplossing te vinden is. Heb van de week voor het eerst ook zo'n aanval meegemaakt bij Bruin, en ik vond het doodeng  :-X. Wat maak je je dan een zorgen hè...  

:-*
Door Cathelijn
#1473480
geer schreef: Ik ben (call me a sufferd) een aantal dagen gelee twee keer met warm water richting het grasveld gegaan, sneeuw weggesmolten en gras laten eten maar...maar dit keer lijkt het niet echt te helpen... Vanochtend heb ik haar komkommerschil trachten te voeren, toch ook vezelig... Ze is nu overigens weer helemaal rustig, dan lijkt er echt niets aan de hand.

Pffffff, die Bassets van ons toch ook  ::) :P
Oh dat zou ik ook doen hoor als het moest. Heel logisch  8) Jonas eet wel alles, ook brood bijvoorbeeld, maar dat helpt toch ook veel minder dan gewoon gras en takjes etc. Kleine grasprietjes zijn trouwens niks, het moeten die lange zijn.
Floor doet het gelukkig echt maar heel zelden en lang zo heftig niet, die is zo braaf  :-*
#1473514
Dit is zo heel vervelend maar ook hier geen oplossingen, maar ik begrijp heel goed je wanhoop.
Ik heb het de laatste maanden bij Mike gehad en je weet gewoon niet goed wat te doen.
Maar bij Mike was er achteraf een oorzaak en ja, bij Mike ging het om een paar maanden (half jaar ongeveer).

Maar Sofie heeft er al zo lang last van, dus kans dat het iets mechanisch is zoals Lizzy al zegt is natuurlijk heel groot.
Heel moeilijk dit meis, ik wilde dat ik een tip voor je had, maar kan dus helemaal niks zinnigs zeggen.

Ik liet Mike overigens maar een paar hapjes gras nemen en ging dan rustig met hem wandelen, dat maakte het wel rustiger bij hem.

Sterkte ermee. :-*
#1473593
Ik volg het topic, ik heb geen adviezen
alleen kan ik het wel begrijpen omdat ik
soms zelf deze aanvallen heb.

Net voor kerst had ik er 1 en daarvoor zat er maanden tussen.

Geen idee of dit hetzelfde kan zijn bij mens en dier.
#1473693
Jij ook? Ik heb ook af en toe dit soort dingen. Niet dat ik gras wil gaan eten, noch sneeuw trouwens  :D maar van die gemene maag- en slokdarm-krampen die in golven komen en waardoor ik idd ook ga smakken en kwijlen en slecht meer kan ademen (alsof m'n longen klem zitten zeg maar). Meestal hoef ik niet te k*tsen en meestal zakt het na een aantal uren af en is er niks meer aan het handje. De laatste keer zat mijn slokdarm ook in een kramp en mijn keel potdicht, ik kon niet meer slikken.

Nou heb ik dat al jaren maar heel zelden, als het 1x per jaar is is het veel. Ooit met de ha overlegd en die dacht dat ik gaten in m'n middenrif heb waar de maag doorheen kan zakken, en kennelijk kan je middenrif in een kramp raken. Nou zit dat bij mensen wat anders dan bij honden omdat wij zo nodig op 2 poten moeten lopen maar die krampen krijg ik ook als ik lig.
Het schijnt allemaal niet schadelijk te wezen, en maagwormen heb ik wsch ook niet  :D maar wel maagproblemen waarvoor ze binnenkort een scoop gaan doen  :-X dus wie weet ...

Iig wens ik je sterkte met Soofje; kattengras kwam bij mij ook op, en ook het idee dat Zitac misschien niet sterk genoeg is als zuurremmer.
#1473719
Onze witjes hebben dit ook wel eens, komt zomaar op bij hun meestal midden in de nacht of in de ochtend maar overdag komt ook voor. Ze worden onrustig, beginnen te smakken, willen honderd keer de tuin in en vreten aan iedere plant die ze tegen komen als er geen vers gras of citroenmelisse staat, ze willen ook niets anders meer eten zoals vlees, gedroogde snoepjes enz., ze willen het wel maar kunnen het niet eten omdat ze misselijk zijn. Om gek van te worden want ze weten zichzelf geen raad hiermee. Tot ik het zat was en een theelepel psylliumvezel in wat koffiemelk (daar zijn ze gek op) opgelost had, achter in het bekje geschept, laatste restje eten ze vaak zelf op en het werkt vrij snel, ik doe er nu ook wel eens een schepje maagcompositum over en dat lijkt het effect bij hun iets te versnellen. Na dat ik dit gegeven heb gedragen ze zich binnen de kortste keren weer normaal. De psylliumvezel lijkt bij die van ons niet preventief te werken, alleen achteraf.

Of het bij Sophie werkt is natuurlijk de vraag, maar het kan het proberen waard zijn.
Door geer
#1473807
*Gabriëlle* schreef: Onze witjes hebben dit ook wel eens, komt zomaar op bij hun meestal midden in de nacht of in de ochtend maar overdag komt ook voor. Ze worden onrustig, beginnen te smakken, willen honderd keer de tuin in en vreten aan iedere plant die ze tegen komen als er geen vers gras of citroenmelisse staat, ze willen ook niets anders meer eten zoals vlees, gedroogde snoepjes enz., ze willen het wel maar kunnen het niet eten omdat ze misselijk zijn. Om gek van te worden want ze weten zichzelf geen raad hiermee. Tot ik het zat was en een theelepel psylliumvezel in wat koffiemelk (daar zijn ze gek op) opgelost had, achter in het bekje geschept, laatste restje eten ze vaak zelf op en het werkt vrij snel, ik doe er nu ook wel eens een schepje maagcompositum over en dat lijkt het effect bij hun iets te versnellen. Na dat ik dit gegeven heb gedragen ze zich binnen de kortste keren weer normaal. De psylliumvezel lijkt bij die van ons niet preventief te werken, alleen achteraf.

Of het bij Sophie werkt is natuurlijk de vraag, maar het kan het proberen waard zijn.

Hihi, het wordt bijna flauw, maar ja; ook dat heb ik geprobeerd. Ik werk bij de leverancier van de Groene Os, dus Darmclear, Maag Compositum en Psyllium behoren tot het dieet  :biggrin2:
#1473838
geer schreef: Hihi, het wordt bijna flauw, maar ja; ook dat heb ik geprobeerd. Ik werk bij de leverancier van de Groene Os, dus Darmclear, Maag Compositum en Psyllium behoren tot het dieet  :biggrin2:
Misschien is het de koffiemelk wel :D. In hoeverre verdun jij de Psyllium, ik maak er een vrij dik papje van omdat ik het idee heb dat het dan meteen wat overtollig maagzuur meeneemt.

Maar ze maakt het je wel moeilijk zeg!
#1473875
Mevroi Kruim schreef: Jij ook? Ik heb ook af en toe dit soort dingen. Niet dat ik gras wil gaan eten, noch sneeuw trouwens  :D maar van die gemene maag- en slokdarm-krampen die in golven komen en waardoor ik idd ook ga smakken en kwijlen en slecht meer kan ademen (alsof m'n longen klem zitten zeg maar). Meestal hoef ik niet te k*tsen en meestal zakt het na een aantal uren af en is er niks meer aan het handje. De laatste keer zat mijn slokdarm ook in een kramp en mijn keel potdicht, ik kon niet meer slikken.

Nou heb ik dat al jaren maar heel zelden, als het 1x per jaar is is het veel. Ooit met de ha overlegd en die dacht dat ik gaten in m'n middenrif heb waar de maag doorheen kan zakken, en kennelijk kan je middenrif in een kramp raken. Nou zit dat bij mensen wat anders dan bij honden omdat wij zo nodig op 2 poten moeten lopen maar die krampen krijg ik ook als ik lig.
Het schijnt allemaal niet schadelijk te wezen, en maagwormen heb ik wsch ook niet  :D maar wel maagproblemen waarvoor ze binnenkort een scoop gaan doen  :-X dus wie weet ...

Iig wens ik je sterkte met Soofje; kattengras kwam bij mij ook op, en ook het idee dat Zitac misschien niet sterk genoeg is als zuurremmer.
Hoe herkenbaar :o
Door Sella
#1474181
Ik vraag me af of toch ook er iets van een deel aan haar pancreas is te wijten? Als de pancereas van Diego opspeelt is hij ook ernstig misselijk.
Kan zijn dat omdat hij vanaf 8 weken al deze klachten heeft en jou dame op oudere leeftijd haar klachten niet verder met spuitpoep komt.
Ik weet dat hij dan ook amper wat kan verdragen.
Ik hoop het niet voor je grietje, maar het doet me toch hier wel een beetje aan denken.
Door oebaya
#1474296
Geer, het is een rotmiddel, ik weet het, maar zou gewoon prednison niet helpen. Ik heb hier een kat die vreselijk spuugt en als ik er niets aan doe, dan stopt hij met eten van de maagpijn. Oorzaak: onbekend. Is het nu weer een periode heel erg, dan geef ik hem een paar dagen een minimale dosis prednison en dan draait hij weer zonder problemen.
Ook kan hij absoluut geen hard voer verdragen, krijgt hij brok te pakken (gejat bij de buurkat), dan is het helemaal mis, dus misschien bij Sofie ook eens naar het dieet kijken en zacht en makkelijk verteerbaar voedsel geven.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door