Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#11654
die bruine ook stamboom? wauw dan ga ik vriendje echt heeel lief aankijken, zijn dat ook slanke flats of zijn ze wat boller?

de flatcoated is een slanke ras zij zien atletischer uit dat bv golden of lab.maar je in idere ras heb je ook de bolle er tussen ;D
Door Jolly
#11655
ja ik weet dat de Flatcoated retrievers mooie atletisache gebouwde honden zijn,maar ik heb nu al 2 keer een flatje in de dagopvang gehad die erg mooir waren en ook 2 gezien tijdens en zwempartijtje die nogal bol waren en hoger, dus vandaar dat ik het ff vroeg houd wel van het atletische slanke, maar niet te hoor want dat vind ik vies
Door SHIVA
#11656
ja flatcoated komen voor in 2 kleuren de zwarte en de lever kleur.
ik vind persoonlijk de zwarte het mooiste de vacht van de lever kleur is gevoelig voor zon en water, en dat houd in dat in de zomar er uit zien alsof de kleurspoeling aan het uitgroeien is(sorry shiva :-[)
hoi lupa wat nou de spoeling is uitgegroeid? niet iedere lever wordt zo licht, dat komt omdat wij bijn de zee wonen .
onze honden gaan dagelijks in zoutwater zwemmen
liggen als het niet te warm is buiten .
, anders binnen
dat is het verschil met de aandere levers die meer naar de bossen woonen
en om de honden hun plezier te ontzeggen alleen voor hun vacht,dacht het toch ff niet he veel te leuk .maar ik zou ook weer alleen op zwart over gaan hoor .
, gebeurt het ook maar is minder opvallend
of ik moet gaan verhuizen
Door Femke
#11657
mmmm.....heb ik met Sunday geen last van hoewel die ook een leverkleurige vacht heeft.

Is het flatcoated-eigen dan?
Door Lupa
#11658
flatcoated hebben een langere vacht dan die van jou,dus zijn er gevoeliger er voor.maar zoals shiva al zegt hoe meer lol in hun leven hebben hoe blonder ze worden (LOL),ik ken wel duitse die ook lichter vacht er door heen.
Maar nogmaals het hoeft niet altijd zo te zijn, de zwarte bv verkleurd een beetje naar het rood maar dat val niet zo op. en dat komt door het intensief gebruiken van de vacht.
Door SHIVA
#11659
hoi lupa je bent goed uitgeslapen he? moet je niet even op vakantie of zo?lol
lupa even serieus, ik dacht dat het ook wel te maken kon hebben met het feit dat shiva,s moeder lever kleur is .
dat is met de combinatie van shiva en starlett ook het geval lever x zwart
als je zwart xzwart kruist heb je er toch minder last van
denk ik als leek zijnde veel plezier gr shiva
o ja leuk he dat menu ik heb me rot gelachen om jullie
heel leuk gecominuseerd[shrijf je dat zo?] gr shiva
Door Lupa
#11660
hoi shiva,
je hebt over de regel van Mendels.
vraag me aub niet het fijne er van want dan word ik gek,maar in het kort is dat bv je hebt 1 zwarte reu en 1 zwarte teef, de zwarte reu is lever drager voor x% de zwarte teef is lever drager voor x% dus het is geen garantie dat je zwarte pups krijg,maar als je zeker weet dat de zwarte reu gen lever drager is dan is de kans op zwarte pups groter.
ik heb ooit uitgerekend dat Lupa 25 % lever drager is.
heb hier een hele dikken boek er over maar heb nooit iets van begrijpen :-[
nog 2 dagen voordat ik op vakantie ga!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door