Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#159237
Fritz schreef: Hoe zien de liezen en oksels eruit?
Ben erg benieuwd wat je kunt aflezen aan hoe de oksels/liezen eruit zien.
Morris zijn oksels zijn namelijk redelijk kaal en zijn meestal warm/klam en licht rood.
Door e-st@r
#159247
We zijn niet van wasmiddel ofzo verandert. Tegen vlooien en teken gebruik ik al een tijdje tea tree olie, daar kan het dus ook niet vandaan komen...

Ik heb net nog eens zitten denken, sinds een tijd gaan we dagelijks naar de hei....Dan rolt ze als een gek door die stuivende heiplantjes heen. Ze schuurt ook met haar kop door de hei.

Ik ga eens 2 weken uitproberen wat er gebeurd als we een andere route nemen. Zou wel jammer zijn als het daaraan ligt, de hei vindt ze echt te gek! Dan is ze net een hert!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#159252
e-st@r schreef: We zijn niet van wasmiddel ofzo verandert. Tegen vlooien en teken gebruik ik al een tijdje tea tree olie, daar kan het dus ook niet vandaan komen...

Ik heb net nog eens zitten denken, sinds een tijd gaan we dagelijks naar de hei....Dan rolt ze als een gek door die stuivende heiplantjes heen. Ze schuurt ook met haar kop door de hei.

Ik ga eens 2 weken uitproberen wat er gebeurd als we een andere route nemen. Zou wel jammer zijn als het daaraan ligt, de hei vindt ze echt te gek! Dan is ze net een hert!!

Dat zou zeker kunnen, dat het van de hei komt, en misschien dat je er als de heide niet bloeit wél kunt komen. Maar 't zou wel fijn zijn als je de oorzaak vind, want dan kan je er wat aan doen en dan maar geen wandeling op de hei als je daar een jeukvrije hond van krijgt ;). Ik ben echt benieuwd :).
Door e-st@r
#159266
Ik hoop echt dat ik de oorzaak vindt. Gisteren heb ik weer een grondige inspectie gehouden en ze heeft 2 teentjes al bijna helemaal kaal gebeten, van nagel tot bovenop haar voetje. :-\ de oogjes zien er wel wat rustiger uit.

Heb je wel eens een film geprobeerd te kijken terwijl je hond zich ligt te bijten? Ik kan dat niet negeren hoor, dan ga ik haar helpen door te wrijven... ;D
Door lekker kort
#159299
Carlijn schreef:

Ben erg benieuwd wat je kunt aflezen aan hoe de oksels/liezen eruit zien.
Morris zijn oksels zijn namelijk redelijk kaal en zijn meestal warm/klam en licht rood.
Carlijn je zit denk ik in de verkeerde topic, deze vraag was voor e-st@r
Laatst gewijzigd door lekker kort op do 02 sep 2004, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#159327
Marieke schreef: volgens mij haal je nu twee gebruikers door elkaar..
ik ziet het thanx
Door Carlijn
#159488
Fritz schreef: Carlijn je zit denk ik in de verkeerde topic, deze vraag was voor e-st@r
Ik weet dat dit een topic van e-st@r is (en misschien onbeleefd van mij dat ik daar ook een vraag in stel) maar ik was/ben gewoon erg benieuwd... naar wat je kan aflezen aan hoe de oksels/liezen van een hond er uitzien.
Door e-st@r
#159500
Ik wil morgen met de fytomix gaan beginnen, wat is een goede hoeveelheid, ze weegt 30 kg. En weet iemand waar ik borageolie kan krijgen, gewoon de reformwinkel?

Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#159534
e-st@r schreef: Ik wil morgen met de fytomix gaan beginnen, wat is een goede hoeveelheid, ze weegt 30 kg. En weet iemand waar ik borageolie kan krijgen, gewoon de reformwinkel?

Esther
Ik geef Gitte ongeveer 100 gram kruidenmix per dag en dat is geloof ik bijna hetzelfde als fytomix heb ik begrepen.
Voor de borageolie kun je idd reformwinkels proberen of PB Paul Barte even ;).
Door e-st@r
#159548
hoi anne-marie,

ik wil je even bedanken voor je adviezen, vooral vandaag, nadat ik gelezen heb wat je hebt meegemaakt...
Het lijkt mij echt verschrikkelijk, en ik vind jullie heel dapper. Ik waardeer het echt dat je mij graag wilt helpen, vooral in deze tijd.

Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#159574
e-st@r schreef: hoi anne-marie,

ik wil je even bedanken voor je adviezen, vooral vandaag, nadat ik gelezen heb wat je hebt meegemaakt...
Het lijkt mij echt verschrikkelijk, en ik vind jullie heel dapper. Ik waardeer het echt dat je mij graag wilt helpen, vooral in deze tijd.

Esther
:-[ te veel eer. En ik zit niet de hele tijd sip te wezen, zoiets komt bij vlagen. Dus tussendoor kan ik me misschien nuttig maken, is ook een fijne afleiding ;) En ik weet hoe ellendig het is als je hond jeuk heeft.
Door e-st@r
#159587
Nitus schreef:
:-[ te veel eer. En ik zit niet de hele tijd sip te wezen, zoiets komt bij vlagen. Dus tussendoor kan ik me misschien nuttig maken, is ook een fijne afleiding ;) En ik weet hoe ellendig het is als je hond jeuk heeft.
Wees maar lekker sip, dat houdt je toch niet tegen en dat hoort erbij! Nuttig ben je zeker, ik ben echt blij met jouw adviezen...neem die eer nou maar wel aan, je hebt het verdiend! zelf zo in de put zitten en toch aan andere denken, dat vind ik knap!

Ik ken je niet goed, maar toch een :-*
Door lekker kort
#159588
Carlijn schreef:

Ik weet dat dit een topic van e-st@r is (en misschien onbeleefd van mij dat ik daar ook een vraag in stel) maar ik was/ben gewoon erg benieuwd... naar wat je kan aflezen aan hoe de oksels/liezen van een hond er uitzien.
Ik vroeg het naar aanleiding van de klachten die E-st@r beschreef, zijn de oksels en liezen ook geiriteerd dan zou ik een parasiet (scabies) ook niet uit willen sluiten vooral gezien het explosieve karakter van de jeuk, helaas geeft E-st@r geen reactie
Door e-st@r
#159597
Fritz schreef: Ik vroeg het naar aanleiding van de klachten die E-st@r beschreef, zijn de oksels en liezen ook geiriteerd dan zou ik een parasiet (scabies) ook niet uit willen sluiten vooral gezien het explosieve karakter van de jeuk, helaas geeft E-st@r geen reactie
Fritz,

Misverstandje denk ik...heb je gemist. Ik schreef al eerder dat de oksels en liezen wel droog zijn, maar niet rood of geirriteerd. Ze krabt ook in de oksels, maar daar zijn nog geen korstjes of rode plekken ontstaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door