Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1371972
deja schreef: Nee die zijn 50 mg. dus 125 mg. voor hond van 30 kg.Ik heb de ervaring dat als je met 1 tablet per dag begint dat dat niet werkt je moet eerst een hoge dosering geven een dag of 8 en dan naar de helft afzakken.
Carprodyl is er niet in 100 mg. geloof ik.
ok ik schrok al  ;) , carprodyl is er tegenwoordig ook in 100 mg.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1371978
Onze Baryak is nu ruim 14 jaar oud en in alles een echte oude hond (zeer slechte bespiering enz). Sinds hij de senior-dog van cdVet krijgt heb ik het idee dat alles voor hem allemaal wat gemakkelijker gaat.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1372317
Gisteren is Annak gegrepen door Rover >:( :(
Ik moest eerst twee teken weghalen boven zijn ogen en hem borstelen. Die combinatie is nooit zo gewenst bij Annak dus had ik hem een snuitje omgedaan. Hij stond zo te joelen dat Rover er onrustig van werd. In een onbewaakt moment wurmt Annak zich los van mij (met snuitje nog om) en loopt weg. Op dat moment duikt Rover op hem. Een hoektand dwars door het snuitje vlak naast Annak zijn oog. Ook dat nog. Gelukkig mocht ik van Annak wel zijn oog even deppen met water.
Vanmorgen veel agressie bij het eten. Ik zet de bakken altijd flink uit elkaar en het gaat altijd goed. Maar Annak wilde niet eten. Weer iets nieuws. Wel veel grommen naar Rover. Pffffff..... :-\
Door Nyncke
#1372325
Arme Annak
Heb je wel eens aan hydrotherapie gedacht dan blijft zijn bespiering iig wel zo goed als mogelijk.
Verder heb ik weinig ervaring met pijnklachtbehandeling.

Veel sterkte, het is zo verdrietig als je je hond langzaam af ziet takelen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1372333
Ja Nyncke, ik heb weleens aan hydrotherapie gedacht maar dat is zo vreselijk duur en ik vraag me werkelijk af of het iets uithaalt. Maar ik zou nogeens wat ervaringen kunnen gaan lezen hierover. Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1372444
Naar is dat om je hond zo te zien afglijden. En al helemaal als hij dan ook nog eens gegrepen wordt door Rover.
Is osteopathie/acupunctuur niets voor hem?
Ik denk dat hydrotherapie ook goed zou zijn maar het kost allemaal wel een boel.
Door Nyncke
#1372453
Is idd erg duur maar heb laatst van oude newfoundlander gehoord dat hij er erg van opgeknapt is.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1372454
Rovanna schreef: Ja Nyncke, ik heb weleens aan hydrotherapie gedacht maar dat is zo vreselijk duur en ik vraag me werkelijk af of het iets uithaalt. Maar ik zou nogeens wat ervaringen kunnen gaan lezen hierover. Dank voor de tip.
Mijn ervaring met hydrotherapie is wel dat het iets kan doorbreken. Bij Yuki heb ik vaker het idee dat ie in een vicieuze cirkel draait...hij heeft pijn, dus gaat minder bewegen, door de pijn verkrampen zijn spieren en zal bewegen sowieso niet fijn meer zijn. Doordat ie niet beweegt, zullen zijn spieren ook niet snel gaan ontspannen, en zo is t cirkeltje rond.
Het zwemmen kan er bij hem voor zorgen dat ie ontspant en dat ie weer even ervaart dat bewegen toch best fijn is.
Vaak helpt em dat dan weer een tijdje.

Ik betaal ca. 200,- voor een 10 baden kaart en kan daar de winter mee overbruggen.
Door Borke
#1372475
Wat lijkt me dat toch moeilijk om je hond zo af te zien glijden in allerlei ouderdomskwaaltjes.
Misschien helpt het dat het koudere seizoen er nu aan komt?

Gelukkig heeft Rover zo te horen nog volop pit en energie, al laat hij dat niet op zo'n fine manier merken  :-\

Van hier uit geen goede tips Monique, ik wil je alleen sterkte wensen met je mannen  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door