Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ordell
#128917
Sunna schreef: Maar goed, volgens de gedragstherapeute zijn het toch duidelijk de hormonen die dit gedrag veroorzaakten.
En zij kent hem al vanaf 9 weken.
Waar ik zo bang voor ben, is dat ik nu wel met de opvoeding enzo bezig ben en dat dat heel goed gaat, maar straks is die chemische castratie uitgewerkt en valt hij terug........
Of zal hij deze moeilijke periode dan overbrugt hebben en het uitvalgedrag vergeten zijn?
En valt hij terug, is er dan wat aan te doen? Vast wel, maar ik zie er wel een beetje tegenop.
Als het zijn hormenen zijn die opspelen zou het ook vanzelf weer weg moeten gaan. Maar ik twijfel of het wel zijn hormonen zijn..
Door Ordell
#128920
yalla schreef: Ik ben het met Ordell eens (jemig..... ;))
Daar moeten we zuinig op zijn...... ;D
Door yalla
#128922
Ordell schreef:Als het zijn hormenen zijn die opspelen zou het ook vanzelf weer weg moeten gaan.
Precies :)
Laatst gewijzigd door yalla op ma 19 jul 2004, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#128925
Potverdorie, twijfel twijfel twijfel....................
Ik had nl. voor dinsdag as. een afspraak, maar het zit ons niet zo lekker eigenlijk........vandaar.
Ik bel wel af denk ik, en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
Al valt hij nu niet meer uit, ik durf nog steeds niet zo goed aangelijnd met hem heel dicht langs een andere hond te lopen, en dat voelt hij natuurlijk ook wel ;) niet zo handig is dat he!
Maar ik ben gewoon heel erg geschrokken van de keren DAT hij uitviel.

Dan zal hij dus wel flink aan het uitproberen zijn geweest met zijn zachte, rustige, tolerante karaktertje. ;) De gedragstherapeute zei inderdaad wel, dat doordat ik zoveel met Sunna ben bezig geweest, Lothar er misschien doordat hij altijd zo makkelijk was, er een beetje bij ingeschoten is, tsja, zei ze, en toen ging hij puberen......................
De puber............
Door yalla
#128927
Sunna schreef: Potverdorie, twijfel twijfel twijfel....................
Ik had nl. voor dinsdag as. een afspraak, maar het zit ons niet zo lekker eigenlijk........vandaar.
Bij twijfel niet doen :)
Door Paul_Barte
#128938
Soms is het gedrag van een hond vrij onvoorspelbaar en doen ze dingen die eigenlijk (theoretisch) tegen alles indruisen.
Door de regel heen nemen ze gewoon een loopje met je (althans dat proberen ze) en ze zijn net niet in staat om een middelvinger op te steken anders zouden ze dit ook doen......het zijn net kinderen.
De 'kick' is groter als de straf en ze hebben het ervoor over.......ik zie het als een bank beroven terwijl je weet dat je het niet mag doen maar als je 3 miljoen weg kunt halen en 2 dagen moet gaan zitten heb je het er graag voor over ;D

Echter...soms doen ze dingen die je niet kunt bevatten...
Zal een voorbeeld noemen. Sjors (onze jongste) is opgegroeid tussen mijn zoons en hun vrienden die ALTIJD aan het sleutelen waren met hun scooters!!! (met altijd bedoel ik dus ook altijd!!).
De scooter van mijn zoon werd door de poltie geklokt op 135 km per uur en bij Malossi in Italie dachten ze dat hij een raceteam had omdat hij zoveel onderdelen bestelde :-\
Sjors lag er tussen, onder of er naast en het interesserde hem geen bal!!!!
Maar op dit moment probeert hij iedere scooterrijder die door het park reest van zijn lawaaigeval af te halen!!!! Moet zeggen dat het hem aardig lukt en ikzelf ook niet goed snapt waarom die idioten niet gewoon op de openbare weg gaan rijden i.p.v. door het park te scheuren maar zijn gedrag gedrag snap ik dus niet!!
Vandaag of morgen gaat het geheid fout en of Sjors loopt zich te pletter of een scooterrijder breekt zijn nek of de rest van zijn lichaam :(
Heb nu toch de neiging om naar de teletac te grijpen want iets anders kan ik niet meer verzinnen.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 19 jul 2004, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#128946
We zijn aan een gedragsvraag bezig, maar zoals jij je hond beschrijft hoe hij was voor dit gedrag, denk ik dat een deel van het gedrag eerder uit onzekerheid voortkomt. Hij is nu in een fase, dat hij zich groot genoeg voelt om in elk geval iets anders te doen, dan in zijn schulp kruipen. Ik zou dus niet castreren, maar trainen.
Als je nou je vraag even op het Yalla-forum stelt, dan kan ik je daar een trainingsmethode uitleggen. Maar in elk geval nu niet meteen dicht langs andere honden lopen met je hond aangelijnd. Dat moet je opbouwen.
gr.
Nicolette
Door Lind@
#128983
oebaya schreef: We zijn aan een gedragsvraag bezig, maar zoals jij je hond beschrijft hoe hij was voor dit gedrag, denk ik dat een deel van het gedrag eerder uit onzekerheid voortkomt. Hij is nu in een fase, dat hij zich groot genoeg voelt om in elk geval iets anders te doen, dan in zijn schulp kruipen. Ik zou dus niet castreren, maar trainen.
Als je nou je vraag even op het Yalla-forum stelt, dan kan ik je daar een trainingsmethode uitleggen. Maar in elk geval nu niet meteen dicht langs andere honden lopen met je hond aangelijnd. Dat moet je opbouwen.
gr.
Nicolette
Ik heb er al over geschreven bij Yalla ;)
En heb inmiddels vanochtend de DA afgebeld en uitgelegd dat ik het even wil aankijken en wil kijken of ik het alleen met opvoeding kan redden.
En ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het gedrag dat voortkomt uit onzekerheid...
Laatst gewijzigd door Lind@ op ma 19 jul 2004, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#129000
Ik denk dat je niet zo heel moeilijk hoeft te doen over castreren. Alsof dat zo´n schande is.
Aan de andere kant kun je het niet terugdraaien en ik schat zo in dat het een periode is. Dus als je het met trainen op kunt lossen is dat wat eleganter.
Door yalla
#129005
Hitam schreef: Ik denk dat je niet zo heel moeilijk hoeft te doen over castreren. Alsof dat zo´n schande is.
Aan de andere kant kun je het niet terugdraaien en ik schat zo in dat het een periode is. Dus als je het met trainen op kunt lossen is dat wat eleganter.
Dat is ook, denk ik, wat wij allemaal proberen te vertellen. Alleen jij doet het wat korter en krachtiger. Bedankt. ;)
Door Lind@
#129043
Hitam schreef: Ik denk dat je niet zo heel moeilijk hoeft te doen over castreren. Alsof dat zo´n schande is.
Aan de andere kant kun je het niet terugdraaien en ik schat zo in dat het een periode is. Dus als je het met trainen op kunt lossen is dat wat eleganter.
Da's inderdaad heel mooi gezegd, en duidelijk ;)
De DA is inmiddels afgebeld. ;)
Door oebaya
#129047
Sunna schreef:
Ik heb er al over geschreven bij Yalla ;)
En heb inmiddels vanochtend de DA afgebeld en uitgelegd dat ik het even wil aankijken en wil kijken of ik het alleen met opvoeding kan redden.
En ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het gedrag dat voortkomt uit onzekerheid...
Heb je een persoonlijk bericht gestuurd op Yalla met daarin een methode die je ook kunt proberen. Ik had de verbinding met je vraag daar en deze niet gelegd. Bovendien was het advies van Monique op zich uitstekend, maar er zijn altijd meer mogelijkheden. Gewoon kijken welke het beste werkt.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door