Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
345
68%
Door Lizzy
#125011
Dit is een beetje een lastige poll. Ik wil namelijk graag weten of er een lijn te vinden zou zijn in honden die hondenpoep eten en de oorzaak daarvan.

Zo vind ik het opvallend dat onze Dalmaten nooit hondenpoep eten (wel paardenpoep, maar dat vind ik van een andere orde) en de Labradors van mijn vriendin wel regelmatig hondendrollen naar binnen werken. Zij deden dit niet toen zij brokken aten en doen dit dus sinds zij vers eten.

Ik ben dus benieuwd of het voer gerelateerd is, of het niet voer gerelateerd is maar bijv. wel rasgerelateerd is (ik zie veel Labradors en Bassets die hondenpoep eten).

Dus, wie mee wil werken aan dit kleine onderzoekje: geef ook gaarne een toelichting over het type hond dat je hebt (ras of kruising of vermoedelijke kruising).

Alvast bedankt en groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 jul 2004, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#125022
hoi Lizzy, Nala (kruizing beagele/rottweiler) vreet helaas ook poep maar dan wel alleen van honden die brokken eten versvleespoep laat ze staan. Goede reden erbij om alle honden op versvlees te zetten ;)
Door Lupa
#125031
ik heb de eerste gestemt, mijn 2 kooikers aten toen ze op brokken zaten hondenpoep en katten poep, sinds ze op vers zitten niet meer, ze ruiken ernaa en ze lopen verder.
het enige zijn pardenpoep, dat wil weleens naar binnen glippen,maar dat hangt van de versheid ervan.
Door Mayka
#125044
Nee, Mayka, Duitse herder, eet geen hondenpoep en heeft dit ook nooit gedaan. Ook geen kattenpoep trouwens terwijl ze dat toch regelmatig tegenkomt ( :-X) in de tuin.

Toen ze nog niet op kvv zat, at ze wel soms paardenpoep. Nu niet meer.
Door jeanne
#125051
alle honden die wij gehad hebben, hier en bij mijn ouders, hebben nog nooit hondenpoep gegeten.
x-poedel, rottweiler, Freule, Bes en Sil dus ;)
Laatst gewijzigd door jeanne op za 10 jul 2004, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#125122
Mees deed het niet toen hij enkel brokken kreeg en doet het nu ook niet. Hij heeft een keer een Frolic-drol gegeten, maar dat is alles. Hij gaat meer voor het brood dat mensen achterlaten voor de vogels/ratten...
wel vindt hij koeienvlaaien niet te versmaden en een mensendrol gaat er ook wel in :-X

nb golden retriever...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op za 10 jul 2004, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#125183
1 bastaard duitse herder, 1 kruising duitse herder x tervueren en 1 "echte" duitse herder en geen van 3en eten ze hondenpoep, ook niet toen ze nog op brokken stonden. Paardenpoep & konijnenkeutels eten ze wel... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door