Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#1006623
Storm gaat wisselen. Ik zie een aantal nieuw tanden doorkomen en heb ook gevoeld dat de voortanden losstaan.
Ik merkte gisteren ook al dat hij meer moeite moet doen om de botten door te bijten en te kauwen. Moet ik zijn eten aanpassen tijdens het wisselen , kleinere stukken, inknippen of iets dergelijks of gewoon lekker laten kluiven zoals altijd.
Door Lizzy
#1006626
Ik deed niks anders dan anders. Linga kreeg gewoon haar vleesbotten. Wolfjes krijgen in deze periode ook geen ander voedsel voorgeschoteld. En geloof me, het is juist goed dat ze moeite moeten doen. Dat zorgt er namelijk voor dat ze probleemloos wisselen! Veel wisselende pupjes gaan onwijs uit hun bekkie stinken. En een barfpuppie blijft echt ruiken naar bosviooltjes! Geweldig gewoon!
Door Lucienne
#1006648
Jeannette b schreef: Sjonge, is het nu al zover? Ik ga zo ook even kijken bij Jake.  :)
Ja, Jeanette het is zover, echte knullen worden het !!! Hou het maar in de gaten, komt bij Jake vast ook snel.
Lizzy schreef:
Ik deed niks anders dan anders. Linga kreeg gewoon haar vleesbotten. Wolfjes krijgen in deze periode ook geen ander voedsel voorgeschoteld. En geloof me, het is juist goed dat ze moeite moeten doen. Dat zorgt er namelijk voor dat ze probleemloos wisselen! Veel wisselende pupjes gaan onwijs uit hun bekkie stinken. En een barfpuppie blijft echt ruiken naar bosviooltjes! Geweldig gewoon!
Bosviooltjes heerlijk lijkt me dat. Ik hoop dat hij veel gaat hijgen, ruikt mijn hele huis alsof het net is schoongemaakt. GEWELDIG!!!!

Dank je voor de info Lizzy, eigenlijk dacht ik dat ook maar nu weet ik het zeker.
Gebruikersavatar
Door pike
#1006807
Duc is ook aan het wisselen. Tot nu toe heb ik nog niets aan zijn voer veranderd, zolang hij geen tekenen geeft van problemen met eten laat ik het zo. Eigenlijk heb ik wel wat verandert, maar dat staat los van het wisselen. Ik moest voor Duc alles pletten omdat hij het anders niet weg kreeg. Ik gaf alleen het zachtste bot (kipkarkas) onbewerkt, zodat ik kon zien of hij vorderingen maakte . En deze week was het zover: Kipkarkas in 7 minuten weg. Dus nu heeft hij ook al konijnkarkas, parelhoenkarkas en eendenek onbewerkt gekregen en alles gaat in 7 tot 10 minuten op  8)  (voorheen was hij bijvoorbeeld een uur bezig met een konijnkarkasje). Het wisselen belemmert hem dus niet met eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door