Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1406046
hobbyguy schreef: Ik wens jullie erg veel sterkte toe met de hond.

Dit wil je vast niet lezen, maar het is wel de zeer pijnlijke realiteit:
twee weken geleden (16 oktober 2009) een flinke bult ter grootte van een mandarijn ontdekt bij mijn Zenya, ze is een kruising tussen een Rottweiler en een NewFoundlander. Meteen met haar naar de dierenarts gegaan en een punctie laten doen omdat de dierenarts het niet vertrouwde. De inhoud er van is naar een laboratorium opgestuurd. De uitslag was zeer slecht, ze had een bijzonder aggressieve vorm van lymfeklier kanker. Nu twee weken later is ze er al niet meer en hebben we alleen nog de mooie herinneringen aan onze lieve Zenya. Ze is 16 maanden oud geworden  :'(

Oh vreselijk 16 maanden pas.
Heel veel sterkte met het verlies van Zenya
Door DJARA
#1407529
Oei HobbyGuy, wat een verschrikkelijkl bericht.
En dan zo snel al afscheidmoeten nemn, te erg gewoon......
Ik wens je/jullie heel heel veel sterkte!!!
Door vero001
#1461101
Hey
amai weeral lang geleden!
Allereerst beste wensen en een goede gezondheid voor iedereen en zeker voor de woefkes.

Ondertussen heb ik samen met arne de controles goed overleeft.Behandeling gestopt op 10 aug.
Alles is goed in verband met de kanker
Zijn haartjes zijn wel nog niet hoe het moet zijn maar met de tijd komt het wel.


Verdere nieuws
Arne begon over 3 weken wel last te krijgen van moeilijk kakjes kunnen doen. :'(
Ik zorgde voor aangepaste voeding en deed wat lactulose in zijn eten.
Tot ik plots ontdekte dat er bloed bij de ontlasting zat.
Ik gebeld naar terneuzen op ik in plaats van half december begin december op controle mocht komen.
Bij de controle, hebben ze arne goed onderzocht en de kanker was zeker niet terug aanwezig.
Maar mijn bernertje heeft nu wel last van ouderdomskwaaltjes.
Door de moeilijke toiletgang heeft hij een hernia ontwikkelt op zijn uiteinde van zijn darm, dit geeft persdrang
terwijl hij eigenlijk niet moet.
Moet deze week terug naar terneuzen..... :'(
Heeft nu medicatie om de persdrang tegen te houden en ontsteking maar hij heeft er wel nog last van...
Het kan dan wel zijn dat arne moet geopereerd worden :'(
Het heeft niks te maken met de lymfeklierkanker wat die is weg maar vindt het nu wel erg dat hij dit nu moet meemaken.
Ben wel ongerust...

Sandra hoe gaat het nog met MAUD?
Jeroen ben jullie zeker niet vergeten hoor. Kan wel begrijpen dat het pijn doet om terug op het forum te komen.

Alvast veel groetjes
arne en vero
Door mini
#1461806
Mijn vorige hond (1 april 2009 overleden) had ook lympheklierkanker.
Ik kon ervoor kiezen voor een chemo maar ze zeiden dat het op zijn leeftijd misschien ook fataal kon zijn die chemo dus kon ik ook voor pillen kiezen die de ziekte zouden remmen.

Heb voor de pillen gekozen, maar na 1,5 week is hij toch gestorven (uitzaaiingen enzo) hij had bulten in zijn keel en blijkbar nu ook in de buik.

Ik wilde hem in laten slapen en toen ik de auto uit de garage reed en de hond ff onder de carport had gelegd is hij daar overleden. Ben met een overleden hond naar de DA gereden en hem daar afgegeven. Op terugweg enorm gejankt in dfe auto. Ik had de hond nog maar 3 jaar dus voor mij was ie nog jong! (Hij was 9jr toen ik hem uit het asiel haalde) dus hij was 12.

Heb nu weer een asielzoekertje (dit x uit België) en een raszuiver hondje :)
Door sandra43
#1466672
Hoi allemaal, we zijn wat lang "uit de lucht"geweest, maar hier zijn we weer.

Hoe is het met jou Jeroen en met de hondjes?

Heey Vero, da's niet zo goed met Arne zeg, het is te hopen dat het verholpen kan worden. Laat je het wel weten hoe het gaat met hem? Veel sterkte!!

Met Maud gaat het goed, nog steeds vrolijk en zo gek als een deur. Ze heeft genoten van de sneeuw. Eigenlijk moeten we weer eens een controle doen in Terneuzen maar zoals ik al zei gaat het prima met haar en wat schiet ik ermee op als ik te horen krijg dat er toch weer iets groeit. We genieten gewoon door van deze "kadotijd".

Ik wens jullie en al jullie lieve beestjes alvast een gelukkig, gezond en gezellig 2010 en dikke knuffels voor de hondjes!!!

Sandra en Maud.
Door Rima
#1471800
Hoi Sandra,

Wat super dat het met Maud goed gaat. Maxje heeft morgen de laatste chemo  en dan is het jaar alweer voorbij. Maxje heeft zo goed als geen bijwerkingen gehad alleen geen snorharen meer. Moest jij ook stoppen met de chemo pil en prednison?

Groetjes,Rimalda en Maxje
Laatst gewijzigd door Rima op di 05 jan 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandra43
#1472899
Hoi Rimalda,
Wat super dat Maxje "klaar" is met de chemo :D JOEPIE!!!!!!!!

Groeien die snorharen nog aan eigenlijk?

Dat klopt, Maud heeft helemaal geen medicijnen meer en idd na die laatste chemo geen pil meer.
Maud is nu weer wel een stuk fitter dan in de "chemotijd". Ben benieuwd of jij dat merkt bij Maxje?

Groetjes en een dikke knuffel voor Maxje!
Door sandra43
#1598076
Een update over Maud. En wat voor één...... :D

Vrijdag zijn we voor controle bij Johan de Vos geweest. Omdat Maud in Juli 10 jaar wordt en omdat we bijna één jaar na de chemo zijn wilde Johan
een algehele check doen van hart, lever, nieren en bloedwaarden.

Alles was prima in orde :circle:
Ondanks 11 maanden chemo functioneert alles nog prima. Super om dat te horen.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door