Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hilmo
#983413
He wat vreemd?! :o Dierenartsen die zeggen dat Lyme niet bij honden voorkomt en chocolade niet dodelijk is.
Ik ben best wel iemand die vertrouwen heeft in de dierenarts, al is dat altijd met zelfonderzoek, want ik zoek altijd eerst zélf informatie.  Zoals hier.

Tommy heeft al maanden geen anti teek spul gekregen (was vergeten dat dat niet in stronghold zat!) en bij de trimmer zijn de teken er af geschoren denk ik... Niet best.
Eentje onder de kin, een rare bult. Dierenarts dacht aan een tekenbeet, zou vanzelf weg gaan.
En eentje op haar nek, met een rare donkere plek erop, leek wel een stuk van een teek, en het was opengekrapt dus ook wat korstjes. Het is roder dan gisteren, maar dat komt door het opgedroogde bloed geloof ik. Goed eng, ik kan daar nooit zo goed tegen, tegen die enge beestjes.
Door Kuszco
#983496
Ik was gisteren bij de DA en ik heb een older meegenoemen over teken. Wel degelijk dat honden lyme kunnen krijgen.
Hoe kan iemand nu zo iets zeggen.


Ik zou die plekjes toch goed in de gaten houden. Zo,n achtergebleven teek kan toch wel vieze dingen veroorzaken.

Groetjes Liliane.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#983562
Het is gewoon nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met Lyme bij honden. Wat we tot nu toe weten is dat heel veel honden met de borrelia in aanraking komen zonder dat ze er ziek van worden en sommige honden worden wel ziek. Ze vermoeden dat het genetisch bepaald is of een hond er ziek van wordt of niet.
Het lijkt erop dat als een hond ermee in aanraking komt en hij maakt antilichamen aan die weer verdwijnen, hij geen lyme krijgt. Terwijl bij honden die wel antilichamen houden er wel ziek van kunnen worden.
Merkwaardig genoeg. Dus begrijpen hoe het precies zit, dat doen we nog niet.
Door Juul
#983805
Hoi Tannetje, je legt het wel wat duidelijker uit!  ;)  (Evenals bij de nieuwe dierenarts  :-*)
Ze vermoeden dat het genetisch bepaald is of een hond er ziek van wordt of niet.
Is dat dan ook nog op 1 of andere manier rasgebonden?

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door Nitus
#984945
Toevallig staat in Dogma een stuk over Lyme bij honden. De geleerden zijn er geloof ik nog niet uit.

Even een kort stukje uit het 2 pagina's lange stuk: Als mensen worden blootgesteld aan Borrelia dan ontwikkeld 90 % klinische verschijnselen en slecht 10% geen verschijnselen. In tegenstelling tot experimenteel besmette honden, waarvan 95% geen symptomen vertoont.

Het hele artikel heb ik in 2 JPEG bestanden gescand, wil het wil hebben moet me maar even z'n e-mailadres per PB sturen.
Door MariekeLost2
#984980
Ik vind dat wel zo'n rare reaktie van deze dierenarts. Vorig jaar heeft mijn hond Lyme gehad. Dankzij dit forum herkende ik al na drie weken de symptomen. Ik direct naar de DA. Bloed laten prikken, opgestuurd naar een speciaal laboratorium, en ja hoor hij had een zeer agressieve vorm van Lyme. Hij is een maand behandeld met antibiotica en er goed overheen gekomen. Sindsdien gebruik ik een scarlibor band en heb dit jaar nog geen teek bij hem hoeven te verwijderen.
Door vmeistro
#3356796
Ik kwam hier om te kijken of andere mensen ervaringen hebben met bulten na tekenbeet, aangezien dit bij mijn hond naar verwijdering van eerdere teken niet zo was.
Ik lees veel reacties die uit angst gevoel komen zoals beter naar de dierenarts om te voorkomen, anders kun jij jezelf straks niet meer in de spiegel aankijken als er iets mis ging.
Dit lees je overal als het om honden gaat, waardoor mensen met een hond continu in angst leven als ze in hun ogen iets abnormaals bij hun hond zien.

Zodoende helder ik het hier ook op, zodat men uit de angst komt, deze pagina scoort namelijk zeer goed als je googeled op "hond bult na tekenbeet".

Op basis van de huidige gegevens wordt de kans op de ziekte van Lyme of een andere tekenoverdraagbare ziekte na een tekenbeet geschat op 2-3%.
Daarmee is het dan ook opgelost.

Het is niet nodig op de rug van je hond chemicaliën te doen om deze minimale kans te verkleinen, de makers van deze chemicaliën zoals Bayer doen het enkel voor winstoogmerk en staan bekend om de negatieve gezondheidseffecten van hun chemicaliën.
Daarbij kan er zomaar ander spul inzitten wat weer andere ziektes in gang zetten waardoor je vaste klant gaat worden.

Begrijp goed dat de dierenarts, dierenwinkel, huisarts, ziekenhuis etc. een business model heeft, de meeste doen het voor de winst en niet om mensen/dieren te helpen en daarvoor beloond te worden.

Wil je weten of je dierenarts je echte informatie heeft, of enkel handelt naar waar hij het meeste op kan verdienen:
Vraag hem naar z'n mening over 1x of 2x per dag voeden bij volw. honden.
Zegt hij 2x per dag zodat hij geen lege maag heeft, dan is het simpelweg geen slim mens en niet te vertrouwen.
Stel dezelfde vraag bij je huisarts, zegt hij hetzelfde dan is hij ook niet te vertrouwen.

Feit is dat als een mens of dier kern gezond is en blijft als hij dagelijks doet vasten, en daarbij 1x per week 24 uur.
Zodra je maag leeg is, gebruikt je vet als energie, daarbij gaat het lichaam dan ook in repair mode waardoor het vasten je eigen dokter zijn is.

Spreekt je dierenarts, huisarts, diëtist etc. bovenstaande uit eigen wil, dan is het een eerlijk mens.
Spreekt hij het tegen, dan is hij of niet goed geschoold of simpelweg slachtoffer van moderne marketing, in de meeste gevallen wordt de wetenschap namelijk betaald door de industrie en niet door de product gebruikers uit die industrie.

Het 1e jaar heb ik continu in angst geleefd met mijn hond doordat ik hier niet van op de hoogte was.
Na verloop van tijd beter geïnformeerd en mijn hond gezond gaan voeden met echt BARF voedsel en vasten, doe je hetzelfde dan zie je jouw in top figuur komen en geen dierenarts, dierenwinkel etc. meer nodig.

Hetzelfde bij mijzelf gedaan, echter ik vast op zondag geen 24 uur zoals mij hond doet.
Elke dag een maaltijd zoveel als je kan, daarna enkel water/zwarte koffie.
Mijn spieren groeien opeens als kool, en ik kan nu al zien dat ik binnen 6 maanden Thor Junior ben.
Tevens had ik in de periode toen ik dit nog niet deed zoveel lichamelijke en geestelijke klachten, die allemaal zijn verdwenen nadat ik maar 1x per dag ben gaan eten.
Dit is voor mij de simpele bevestiging dat dit veel gezonder is dan continu voedsel in je lichaam te hebben.

Het is ook logisch:
Neem je de technologie weg, dan is het onmogelijk om continu voedsel bij je te hebben.
Back in the days ging met tijdens de dag erop uit op te jagen en hout te hakken voor warmte, aan het einde van de dag eten ze het allemaal op en zo herhalen ze het elke dag.
Stop je continu voedsel in een lichaam, dan geef je het geen rust om het vet als energie te gebruiken en zodoende creëer je zelf jouw ziektes.

Labradors zijn een mooi voorbeeld.
Eigenlijk horen ze slank en gespierd te zijn, zoals een wilde wolf, helaas zijn het vandaag de dag vetgemeste beesten omdat de eigenaar slachtoffer is van moderne marketing en denkt dat het ontbijt overslaan het ongezondste is wat je kan doen, terwijl het juist het tegenovergestelde is.
Nationale ontbijtdag etc., zoals je het op school met de paplepel ingegoten krijgt, allemaal een illusie zodat jij niet gebruik maakt van de repair mode welke door vasten in gang gezet wordt en zodoende je lichaam niet meer goed hersteld en jij klant wordt van de medische industrie.
Huisartsen kijken vaak ook niet naar de oorzaak en geven je simpelweg een medicijn waardoor je nog meer bijkomende klachten krijgt, zelfde bij dierenartsen met honden.
Beter blijf je er weg, tenzij er echt nood aan de man is.
Beetje afgedwaald hier, maar zelfs Lyme is niet fataal voor je hond als hij doet vasten, hij zal herstellen en zodoende geen enkele reden om in angst te leven en te gaan googelen om uiteindelijk bij de dierenarts antibiotica etc. te gaan geven en te betalen voor iets wat overbodig is.
Door Anne in Zweden
#3356822
Inge en Bono schreef::???:
Is toch duidelijk? Als je ziek bent, is dat je eigen schuld; had je maar moeten vasten. Al die domme artsen ook; jaren studeren op hun vak, terwijl één telefoontje aan TS voor informatie voldoende was geweest. ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3356837
Anne in Zweden schreef:Is toch duidelijk? Als je ziek bent, is dat je eigen schuld; had je maar moeten vasten. Al die domme artsen ook; jaren studeren op hun vak, terwijl één telefoontje aan TS voor informatie voldoende was geweest. ::)
:biggrin2:
Door b_ck
#3445448
Onze hond kreeg een inenting oa tegen teken, DA zei als er een teek op je hond zit en bijt valt die vanzelf dood eraf met deze inenting… verre van waar eh, dat beest zat zeker al een paar dagen erop maar kon zich gewoon niet volzuigen. De teek eraf trekken ging niet als gehoopt en we duwden per ongeluk de inhoud terug naar buiten(in de hond) , na een uur of 2-3 werd het lijfje van de teek echter hard, wat erop duidt dat het beest dood is, toen we met een gewone pincet trokken kregen we het klotebeest er toch af…, er was ook een dikke bult al aanwezig de grootte van een half vingerkootje. Ik weet niet wat ik ervan moet denken nu, we hebben alles deftig ontsmet en cortisonezalf erop gedaan, morgen naar de DA, let’s see…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door b_ck
#3445449
b_ck schreef:Onze hond kreeg een inenting oa tegen teken, DA zei als er een teek op je hond zit en bijt valt die vanzelf dood eraf met deze inenting… verre van waar eh, dat beest zat zeker al een paar dagen erop maar kon zich gewoon niet volzuigen. De teek eraf trekken ging niet als gehoopt en we duwden per ongeluk de inhoud terug naar buiten(in de hond) , na een uur of 2-3 werd het lijfje van de teek echter hard, wat erop duidt dat het beest dood is, toen we met een gewone pincet trokken kregen we het klotebeest er toch af…, er was ook een dikke bult al aanwezig de grootte van een half vingerkootje. Ik weet niet wat ik ervan moet denken nu, want onze hond was wel 2-3dagen geleden ook ziekjes, want volledig overeenkomt met de diagnose en het moment dat de teek erop zat, we hebben alles deftig ontsmet en cortisonezalf erop gedaan, morgen naar de DA, let’s see…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door