Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3445457
b_ck schreef: vr 03 jun 2022, 00:16 Onze hond kreeg een inenting oa tegen teken, DA zei als er een teek op je hond zit en bijt valt die vanzelf dood eraf met deze inenting… verre van waar eh, dat beest zat zeker al een paar dagen erop maar kon zich gewoon niet volzuigen. De teek eraf trekken ging niet als gehoopt en we duwden per ongeluk de inhoud terug naar buiten(in de hond) , na een uur of 2-3 werd het lijfje van de teek echter hard, wat erop duidt dat het beest dood is, toen we met een gewone pincet trokken kregen we het klotebeest er toch af…, er was ook een dikke bult al aanwezig de grootte van een half vingerkootje. Ik weet niet wat ik ervan moet denken nu, we hebben alles deftig ontsmet en cortisonezalf erop gedaan, morgen naar de DA, let’s see…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een inenting tegen teken? Vertel eens wat meer, ik heb er nog nooooit van gehoord!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3445532
Lizzy schreef: vr 03 jun 2022, 08:12 Een inenting tegen teken? Vertel eens wat meer, ik heb er nog nooooit van gehoord!
ja die bestaat al langer, die heeft Oli bij de vorige eigenaren gehad (net als ieder jaar volledige cocktail inentingen)
Maar deze weert geen teken uiteraard, die bijten nog en zuigen zich vol. En zou eventueel beschermen tegen een bepaalde veroorzaker van lyme, maar toch nog steeds aangeraden om extra zenuwmeuk te gebruiken want tja .

Ik vraag me zelf af hoe effectief die inenting nou zou zijn tegen ziekte :g:

even boekje erbij gepakt: merilym3 heette het
Door Siberienne
#3445534
Kaio schreef: zo 05 jun 2022, 19:08 ja die bestaat al langer, die heeft Oli bij de vorige eigenaren gehad (net als ieder jaar volledige cocktail inentingen)
Maar deze weert geen teken uiteraard, die bijten nog en zuigen zich vol. En zou eventueel beschermen tegen een bepaalde veroorzaker van lyme, maar toch nog steeds aangeraden om extra zenuwmeuk te gebruiken want tja .

Ik vraag me zelf af hoe effectief die inenting nou zou zijn tegen ziekte :g:

even boekje erbij gepakt: merilym3 heette het
Uit de bijsluiter ;

4.2 Indications for use, specifying the target species
For active immunization of dogs from 12 weeks of age, to induce an anti-OspA response against Borrelia spp. (B. burgdorferi sensu stricto, B. garinii and B. afzelii).
Reduction of Borrelia transmission was only investigated under laboratory conditions, following a challenge with field ticks (collected from a region known to be affected by Borrelia). Under these conditions, it was shown that no Borrelia could be isolated from the skin of vaccinated dogs, while Borrelia were isolated from the skin of non vaccinated dogs.
Reduction of transmission of Borrelia from the tick to the host has not been quantified, and no correlation has been established between a specific level of antibodies and reduction of Borrelia transmission. The efficacy of the vaccine against an infection that leads to the development of clinical disease has not been studied.
Page 1 of 5

Revised: September 2019 AN: 00942/2018
Onset of immunity: 1 month after primary vaccination. Duration of immunity: one year after primary vaccinatio

Dus ‘mogelijk bescherming tegen Lyme met heel veel vraagtekens’

Niet tegen teken en niet tegen andere door teken overdraagbare aandoeningen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3445556
Ja ik had ook al zoiets van :???: Toen ik het las
Er is een kleine studie gedaan maar dat zegt niks over de overdracht of daadwerkelijke infectie en ziek worden want daar is geen studie naar gedaan
Ja ehm :g:

Helaas ga ik ze nu wel weer een meukband om doen zo kort mogelijk. Maar 40 teken per dag per hond gaat hem ook niet worden .
Zal nog eens kijken of ik nog wat oliën kan samenstellen maar meestal werkte dat ook niet zo echt
Door Lizzy
#3445560
Kaio schreef: ma 06 jun 2022, 13:25 Ja ik had ook al zoiets van :???: Toen ik het las
Er is een kleine studie gedaan maar dat zegt niks over de overdracht of daadwerkelijke infectie en ziek worden want daar is geen studie naar gedaan
Ja ehm :g:

Helaas ga ik ze nu wel weer een meukband om doen zo kort mogelijk. Maar 40 teken per dag per hond gaat hem ook niet worden .
Zal nog eens kijken of ik nog wat oliën kan samenstellen maar meestal werkte dat ook niet zo echt
Ohww, 40 is wel echt verschrikkkkkkelijk :-X . Ik moet zeggen dat het dit jaar echt rampzalig is... Zelf met die kortharige "jongens" is het iedere dag vet prijs. Maar goed, met zulke vachten... Hoe vind je die teken uberhaupt?????
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3445566
Lizzy schreef:
Ohww, 40 is wel echt verschrikkkkkkelijk :-X . Ik moet zeggen dat het dit jaar echt rampzalig is... Zelf met die kortharige "jongens" is het iedere dag vet prijs. Maar goed, met zulke vachten... Hoe vind je die teken uberhaupt?????
Zo:

Ik ben ook erg goed in "walkers" te vinden

Je voelt wel gewoon de bultjes goed als je aait. Soort Princess op de erwt idee. Het voelt het uitvergroot aan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door