Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#878374
Jiffie heeft een paar dagen terug haar teen uit de kom gehad  :-\. Haar poot is toen door de dierenarts ingetaped met Leukotape. Nu willen we de tape verschonen, maar de tape zit muurvast op de huid. Ik weet dat er taperemover bestaat, maar dat heb ik niet in huis. Heeft iemand nog een huis/tuin/keuken idee om die tape makkelijk (dus pijnloos) te verwijderen?

Jiffie heeft zich bij de dierenarts trouwens heel lief gedragen, ze bleef rustig zitten en piepte niet eens, mijn stoere meid  :-* En toen haar teen weer in de kom zat en het tape eromheen zat, liep ze gewoon weer vrolijk te kwispelen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#878381
*Natasja* schreef:
Ik weet dat terpentine ook plak-troep verwijdert, maar dat lijkt me niet zo huidvriendelijk  :-\
Daar zit ik dus ook mee, ik weet ook dat lampolie plakspul verwijderd, maar ja, het moet wel huidvriendelijk zijn.
Door Eef+Stippels
#878390
*Natasja* schreef: Ik zou de Biotex even proberen, je handen worden daar altijd zo zacht en glibberig van, dat het misschien voor de tape ook wel werkt.
Net mijn kast doorgespit, maar geen biotex  ::)

Anders maar bij de apotheek informeren of ze daar de remover hebben...
Door Mevroi Kruim
#878392
Nooit met terpentine, dat is giftig voor honden en gaat via de huid het bloed in. Daar ben ik vroeger een keer vies mee in de fout gegaan met mijn brave ouwe hond Bara. Die was ff lekker met z'n rug tegen de vers geverfde deurpost aan gaan liggen en ik dacht handig te zijn en het gelijk met terpentine verwijderen voordat het indroogde. Dat heeft die arme hond geweten  :-[ de blaren stonden bekant op z'n rug, het jeukte en brandde duidelijk enorm en hij werd er helemaal beroerd van, de ziel. Gauw onder de douche dus met heel veel zeep en toen ging het vrij snel weer beter. Dat was dus eens maar noooooit weer!
Volgens mij zit in tapeverwijderaar ook terpentine of iets vergelijkbaars dus ik zou er zelf heel voorzichtig mee zijn. Misschien kun je de da of de assistente vragen hoe je het het beste kunt aanpakken?
Door Eef+Stippels
#878394
Kruimel schreef:
Volgens mij zit in tapeverwijderaar ook terpentine of iets vergelijkbaars dus ik zou er zelf heel voorzichtig mee zijn. Misschien kun je de da of de assistente vragen hoe je het het beste kunt aanpakken?
De da raadde ons de leukotaperemover aan. Ik vraag me ook af wat de werkzame stof daarin dan is, maar ik heb het nog niet gevonden.
Door conleeuw
#878402
nagellakremover of te wel aceton??? :-\ volgens mij kan het ook.  Ik meen dat ik het ooit heb geprobeerd, bij een enken die dik in de tape zat, maar weet echt niet meer of het nu wel of niet werkten??
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#878403
Bij Tristan zat er na z'n gebitsreiniging onder narcose ook nog tape om z'n poten. Er af trekken wilde niet want hij gilde moord en brand. Er kwam dan ook een aardig vachtje haar mee.  ;) :)
We hebben het een paar dagen laten zitten in de hoop dat hij het er zelf af zou halen, maar nee.  ::)

Uiteindelijk hebben we de leukoplast heel voorzichtig gedept met stickerverwijderaar. Alleen op de tape, niet op de huid zelf. Daarna stukje voor stukje losgetrokken en meteen de poot met warm water en zeep schoongewassen.

Sterkte ermee!  :)
Door Eef+Stippels
#878411
Er af trekken gaat inderdaad niet, de tape zit echt muurvast. Ik ga het niet eens proberen, want ik wil haar geen pijn doen.

Ik denk dat het een ritje naar de apotheek wordt, want over aceton en stickerverwijderaar heb ik geen goed gevoel, misschien een beetje overdreven/overbezorgd, maar toch. Ik vond net ook een tekst over stickerverwijderaar, dat zou nog erger spul zijn dan benzine.
De biotex vond ik wel een uitvoerbaar idee, maar dat heb ik dus niet in huis.

In dit geval volg ik denk ik maar gewoon het advies van de da op, maar bedankt voor jullie reacties!

Jiffie mag trouwens twee weken niet los lopen en springen etc. Dat wordt nog wat, want ze lijkt helemaal geen last van haar pootje te hebben en is net zo vrolijk (en dus wild  8)) als altijd.

Ik geef haar traumavetsem en de eerste dagen daarnaast ook pijncompositum.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#878415
Wat ik trouwens zelf een keer bij Beau gedaan heb (bedenk ik me nu pas  :-[), is samen met Arno de tape losgeknipt van de haren met een heel fijn schaartje. Je moet dat wel samen doen, zodat de één de poot zo stil mogelijk kan houden, om de schade aan de haren beperkt te houden.
Door Eef+Stippels
#878423
*Natasja* schreef: Wat ik trouwens zelf een keer bij Beau gedaan heb (bedenk ik me nu pas  :-[), is samen met Arno de tape losgeknipt van de haren met een heel fijn schaartje. Je moet dat wel samen doen, zodat de één de poot zo stil mogelijk kan houden, om de schade aan de haren beperkt te houden.
Wij waren ook begonnen met een schaar, we wilden het tape eerst door midden knippen en dan verder kijken, maar we konden het tape niet eens wat omhooghouden, de hele huid ging mee.

Maar we hebben nu de taperemover. Is volgens mij ook geen fijn goedje, er staat zo'n oranje teken op.  De inhoud is als volgt per 100 gr:
95 gram ethanol
en verder butanon, glycerol, myristylalcohol en petroleumether.

Ik heb even gegoogled (wist niet wat ethanol was) maar het is dus gewoon alcohol...
Gebruikersavatar
Door koekje
#878446
alcohol kan volgens mij niet zo heel veel kwaad.
ik zou zelf aan de slag gaan met aceton of nagellakremover (wel de versie met aceton gebruiken). ik gebruik dat zelf ook tegen tape-resten. ik heb een pleister-allergie, dus pleister moeten er snel af bij mij altijd, vooral de lijmresten. aceton stinkt alleen een beetje en t droogt de huid uit. het uitdrogen is weer op te lossen door iets van uierzalf of vaseline te smeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door