Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#654868
Vorige keer dat ik gedeeltelijk aan barf deed kreeg mijn reu boven op zn kop last van roestbruine vlekjes. Toen dacht ik niet dat dit te maken had met barfen.
Dit ging over toen ik alleen carnibest ging geven (niet om die rede hoor)en is nooit weer terug gekomen..
Nu barf ik natuurlijk sinds een aantal weken en prompt verschijnen de vlekjes weer,maar dit keer niet bij mn reu, maar bij mijn teefje....iemand enig idee waardoor dit komen kan?
Door Femke
#654903
kan het zijn dat ze met barf meer speeksel produceren (omdat ze langer bezig zijn met eten) en zich na het eten uitschudden waardoor dat op hun kop terecht komt?
Die roestbruine plekjes worden vaak veroorzaakt door speeksel
Door Daisy75
#654915
Euh nee dit kan het bijna niet zijn...ze eten het netjes uit hun bak (ik barf niet met hele grote onderdelen) en spetteren totaal niet.
Het zijn ook geen honden die kwijlen ofzo...dus nee lijkt me zeer sterk..
Door Lizzy
#654925
Weet je zeker dat het met het eten te maken heeft? Ik denk namelijk dat er ook een goede kans is dat het niks met het voer te maken heeft. Mijn Dalmaat Pinkel heeft dit ook en het is onlangs weer erger geworden. Ik ben er ook ooit mee naar de DA geweest (ondanks dat ze nergens last van heeft en het ook niet jeukt). Hij zei toen ook dat het meestal een allergie/overgevoeligheid/ is voor iets van buitenaf. Het zijn ontstoken haarzakjes. Dalmaten hebben hier met regelmaat last van. Ze noemen het "bronzing syndrome" en ze hadden ooit het vermoeden dat het met het urinesysteem van de Dalmaat te maken had, dat is dus gewoon niet het geval. Ik vermoed dat andere honden dat ook hebben, alleen dan zie je het niet.... Hetzelfde geldt voor jouw hond, bij haar zie je het wel. Overigens kan het wel ontgiften zijn hoor. Een lichte vorm van. Brutus en Whoofer (Pink had ik toen nog niet) gingen beide ontgiften toen ik ze van versvlees overzette op mijn eigen zelf samengestelde voer. 
Door Daisy75
#654990
Lizzy schreef: Weet je zeker dat het met het eten te maken heeft? Ik denk namelijk dat er ook een goede kans is dat het niks met het voer te maken heeft. Mijn Dalmaat Pinkel heeft dit ook en het is onlangs weer erger geworden. Ik ben er ook ooit mee naar de DA geweest (ondanks dat ze nergens last van heeft en het ook niet jeukt). Hij zei toen ook dat het meestal een allergie/overgevoeligheid/ is voor iets van buitenaf. Het zijn ontstoken haarzakjes. Dalmaten hebben hier met regelmaat last van. Ze noemen het "bronzing syndrome" en ze hadden ooit het vermoeden dat het met het urinesysteem van de Dalmaat te maken had, dat is dus gewoon niet het geval. Ik vermoed dat andere honden dat ook hebben, alleen dan zie je het niet.... Hetzelfde geldt voor jouw hond, bij haar zie je het wel. Overigens kan het wel ontgiften zijn hoor. Een lichte vorm van. Brutus en Whoofer (Pink had ik toen nog niet) gingen beide ontgiften toen ik ze van versvlees overzette op mijn eigen zelf samengestelde voer. 
Ja ik denk ook aan ontgiften misschien....want het is echt alleen als ik barf....bij brokken nooit gehad en bij carnibest ook niet...dit is nu de tweede keer dat ik met barfen bezig ben en alletwee de keren kwam dit na een paar weken....nou j het zla wel weer overgaan denk ik, kan er weinig aan doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#655016
Mijn hond heeft ook wel eens zo´n bruin plekje op z´n kop. Het jeukt niet en hij heeft er geen last van. Zo lang hij niet helemaal onder zit, stoort het mij niet.  Ik heb nog geen relatie met de voeding kunnen ontdekken.
Ik denk dat Lizzy gelijk heeft dat het bij andere honden ook voorkomt maar dat je het niet ziet vanwege de vachtkleur.
Door Daisy75
#655745
Dorothea2 schreef: Mijn hond heeft ook wel eens zo´n bruin plekje op z´n kop. Het jeukt niet en hij heeft er geen last van. Zo lang hij niet helemaal onder zit, stoort het mij niet.  Ik heb nog geen relatie met de voeding kunnen ontdekken.
Ik denk dat Lizzy gelijk heeft dat het bij andere honden ook voorkomt maar dat je het niet ziet vanwege de vachtkleur.
Ja tuurlijk komt het bij andere honden ook vast wel voor...maar mijn honden hadden het nooit 4 jaar lang niet met brokken, daarna met carnibest ook nooit, toen ben ik gaan barfen toen kreeg mijn reu het ineens...daarna weer volledig op Cb gegaan, was het weer weg en nu ben ik aan het barfen en is het er weer...dus ja, ik leg het wel bij het voer...niet dat ik het erg vind, het stoort me verder ook niet of zo en zolang het weinig blijft is het oke, maar ik vroeg het me af vandaar....++++++++++++++++++++++++++++
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door