Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#638090
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie ;D! Graag gedaan en succes en houdt ons zeker op de hoogte he? Ook qua pH waarde van Shanden ben ik dus erg benieuwd!
Door Daisy75
#638098
Lizzy schreef: OK, voor de Berner. Ik ben uitgegaan van een gewicht van 50 kilo en qua hoeveelheid voeding 2% van het lichaamsgewicht. Kom ik op een mooi rond getal van 1 kilo voer per dag.

Ik heb gekozen voor de volgende percentages:

40% vleesbot
10% groente
20% orgaanvlees (inclusief pens)
30% spiervlees

Note Lizzy: Overigens is dit, voor je vriendin, wel behoorlijk tegen mijn principes. Ik vind eerlijk gezegd dat iemand zelf dusdanig veel van het zelf samenstellen moet weten dat ze zelf zo'n menu in elkaar kan draaien. Ik hoop dus niet dat je vriendin nu nog brokken geeft en zich nu "even" blind in het barf-avontuur stort, want dat zou ik echt een slechte zaak vinden...... Dus, heeft ze zich nog niet eerder verdiept in het zelf samenstellen van voedsel, laat ze dat dan eerst maar eens doen.

Maandagochtend: 470 gram kippennek of Smuldier kip
Maandagavond: 300 gram pens + 70 gram lever (desnoods even gekookt) + 140 gram groentemix of gekookte groentes van je eigen maaltijd (geen prei, geen ui) + 100 gram hart

Dinsdagochtend: 470 gram kippenvleugels en een rauw eitje in schil
Dinsdagavond: 420 gram runderkopvlees + 140 gram groentemix of groente-restjes

Woendagochtend: 420 gram geitenvlees en een schep yoghurt of kwark
Woensdagavond: 420 gram rauwe koolvis + 140 gram groentemix + blikje sardien of zalm of makreel

Donderdagochtend: 470 gram kippennekken of Smuldier kip
Donderdagochtend: 300 gram pens + 70 gram lever + 100 gram hart.

Vrijdagochtend: 470 gram kippenvleugels
Vrijdagavond: 420 gram kopvlees + schep yoghurt + 140 gram groente

Zaterdagochtend: 470 gram delen van hele kip
Zaterdagavond: 370 gram pens + 100 gram hart + rauw eitje

Zondagochtend: 470 gram kippennekken of Smuldier kip
Zondagavond: 420 gram geitenvlees + 140 gram groentemix of restjes groente

ja dit heeft ze wel gedaan hoor, maar we vonden het alletwee erg moeilijk...we zijn tegelijk gaan barfen toen en overgegaan op Cb...ze dacht als dees overgaat op Cb doe ik het ook maar aangezien het erg lastig is aan spullen te komen, is het leuker en makkelijker als je het met meer mensen doet hier vandaar.....maar ze begon laatst al dat ze graag weer toch meer zou gaa doen met voer omdat ze dit erg saai vond dat Cb...en toen kwam ik ook om de hoek met shanden en zijn probleem en omdat ik nu toch uit kwam op barf wat beter is denk ik voor shanden had zij zoiets van YEESSSSS ik doe mee.
Dus ze heeft al een jaar gebarft met mij samen en Cb,,,brokken zijn voor haar verboden voer! net als ons allemaal...
Door Daisy75
#638100
Lizzy schreef: Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie ;D! Graag gedaan en succes en houdt ons zeker op de hoogte he? Ook qua pH waarde van Shanden ben ik dus erg benieuwd!
Nou idd ben ik ook heel benieuwd naar...ik neem aan dat jij denkt dat het beter zal gaan dan met cb neem ik aan??
Nou ja ik denk gewoon dat barfen het allerbest is maar dacht dat het voor mij niet mogelijk was...beetje dom maar ja leek he...
#638143
Hoi daisy,

lust Shanden geen lam? Bob verkoopt prima en goedkoop orgaanvlees van lammeren. Mijn hond is dol op de lamslever. Al zou je lamspens, lever of hart bestellen dan heb je weer een diersoort extra.
En misschien is een hele geit (ongeveer 20 kg) een alternatief, wordt door Bob in kleine stukkies gehakt en zit heel veel vlees aan.
Door Daisy75
#638145
Dorothea2 schreef: Hoi daisy,

lust Shanden geen lam? Bob verkoopt prima en goedkoop orgaanvlees van lammeren. Mijn hond is dol op de lamslever. Al zou je lamspens, lever of hart bestellen dan heb je weer een diersoort extra.
En misschien is een hele geit (ongeveer 20 kg) een alternatief, wordt door Bob in kleine stukkies gehakt en zit heel veel vlees aan.
ja heb hem al gemaild, idd dat lamsorgan is wel een goerie optie dan heb ik nog meer om te wisselen, ook wat rollen lams cb erbij en idd een geitje zou misschien een optie zijn...zal ens overleggenmet die vriendin van me...

ik zie dat ik lamspens, kalfspens, geitpens kan krijgen en idd heel lam of geit...nou dat gaat er al op lijken zeg...hahhaa en alles wat ie niet lust doe ik wel even koken (lever bijv) of ik ga het malen..
Laatst gewijzigd door Daisy75 op zo 24 sep 2006, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638252
KayleighShanden schreef: Oh oke, maar denk wel dat dit mooie kip is bij die turk (haha zeg altijd turk maar is een afghaan geloof ik)
DAn is het nof steeds een plofkip hoor zeker gezien de prijs.
Door Daisy75
#638267
sylvia schreef: DAn is het nof steeds een plofkip hoor zeker gezien de prijs.
dat is dan heel jammer....ik heb geen geld voor biologisch spul hoor, eet het zelf ook niet dus waarom de hond wel.....sorry hoor  :-\dat ik zo aanval maar ik vind dat ik het al aardig doe zo en heb altijd al het beste voor mn honden over gehad, maar moet niet zo zijn dat ik mijn maandlasten niet meer kan betalen straks omdat mn honden geen plofkip mogen eten...gaat me echt te ver...

En ik ga zodra ik alle barfonderdleen bij elkaar heb beginnen met barfen, en bevalt dat niet dan kan ik altijd nog terug naar CB...maar duurder dan de prijs van Carnibest kan ik echt niet permitteren
Door Antonia
#638354
Dorothea2 schreef: Hoi daisy,

lust Shanden geen lam? Bob verkoopt prima en goedkoop orgaanvlees van lammeren. Mijn hond is dol op de lamslever. Al zou je lamspens, lever of hart bestellen dan heb je weer een diersoort extra.
En misschien is een hele geit (ongeveer 20 kg) een alternatief, wordt door Bob in kleine stukkies gehakt en zit heel veel vlees aan.
En Bob verkoopt sinds kort ook lamsnijdsel (spiervlees).
Canis Naturalis heeft volgens mij ook eendennekken en eendenvleugels.
En bij de poelier waar je de kippennekken koopt, hebben ze daar misschien ook kalkoenfilet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#638357
KayleighShanden schreef: dat is dan heel jammer....ik heb geen geld voor biologisch spul hoor, eet het zelf ook niet dus waarom de hond wel.....sorry hoor  :-\dat ik zo aanval maar ik vind dat ik het al aardig doe zo en heb altijd al het beste voor mn honden over gehad, maar moet niet zo zijn dat ik mijn maandlasten niet meer kan betalen straks omdat mn honden geen plofkip mogen eten...gaat me echt te ver...

En ik ga zodra ik alle barfonderdleen bij elkaar heb beginnen met barfen, en bevalt dat niet dan kan ik altijd nog terug naar CB...maar duurder dan de prijs van Carnibest kan ik echt niet permitteren
Kom eens van dat dak af :o :o
Syl voert ook plofkip hoor, net als het overgrote deel van het hele forum.

Het is enkel jouw opmerking dat jouw turk mooie kip heeft liggen wat er op leek dat je zou denken dat het biologisch zou zijn die uitnodigt tot "correctie" dat dat voor die prijs niet kan.
Door Daisy75
#638362
Angelique schreef: Kom eens van dat dak af :o :o
Syl voert ook plofkip hoor, net als het overgrote deel van het hele forum.

Het is enkel jouw opmerking dat jouw turk mooie kip heeft liggen wat er op leek dat je zou denken dat het biologisch zou zijn die uitnodigt tot "correctie" dat dat voor die prijs niet kan.

Nou het regent dus vond het geen weer om op het dak te zitten.... ;)

Maar ik heb topic niet gezegd dat ik met mooie kip biologisch bedoel...afijn, ik ga het vanaf nu in hoorn bestellen bij de poelier want die is voordeliger met zijn onder delen  dan die turk hier.

Nogmaals sorry maar zat niet helemaal lekker hier, beetje opgefokt..
Door Daisy75
#638363
Antonia schreef: En Bob verkoopt sinds kort ook lamsnijdsel (spiervlees).
Canis Naturalis heeft volgens mij ook eendennekken en eendenvleugels.
En bij de poelier waar je de kippennekken koopt, hebben ze daar misschien ook kalkoenfilet?
Lamssnijdsel, dat zou mooi zijn, zal em even mailen of bellen...of op msn hahaha we chatten nog wel eens...

Bedankt voor de tip!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door