Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#545775
Nox heeft vanavond om 18.30 een paprika klokhuis uit de groentebak gejat. Om 21.00 zag ik bulten om haar ogen verschijnen en ook heeft ze rode vlekken en bulten op haar buik en binnenkant van haar poten.( dit was tijdens het buiten spelen) eerst dacht ik dat ze gestoken was en daarna misschien door de brandenetels, maar het lijkt me dus eerder van de paprika te zijn.
Is er iets wat ik voor haar kan doen? ze is wel fit en vrolijk en heeft (nog) geen jeuk...

hoe lang zal ik het aankijken of moet ik toch direct bellen met da?
Laatst gewijzigd door pallas op di 09 mei 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#545814
conleeuw schreef: Zo dat is wel even erg schrikken....ik zou zeker als mijn hond nog vrolijk is en gezond overkomt en goed kan ademen nog even afwachten.
nou ik geloof dat het in het afgelopen uur i.e.g. niet veel erger is geworden, dus zet ik de wekker wel voor vannacht om haar een paar keer te controleren en dan hoop ik dat we inderdaad geluk hebben gehad :)

volgende keer maar wel beter opletten met de groente restjes, het is helaas een echte barfer aan het worden en ze denkt kennelijk dat alles wel eetbaar is.... ;D ;D ;D
Door pallas
#546503
het was een hele drukke dag vandaag vandaar mijn late antwoord.

Nox hebben we goed in de gaten gehouden en vanochtend waren de bulten en plekken bijna helemaal weg :D
Ik kon dus met gerust hart naar mijn werk toe, alles is dus met een sisser afgelopen. Ik vraag me wel af of het de volgende keer nog erger kan zijn zo'n allergische reactie....ben toch best wel geschokken.
Laatst gewijzigd door pallas op di 09 mei 2006, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#546540
pallas schreef: het was een hele drukke dag vandaag vandaar mijn late antwoord.

Nox hebben we goed in de gaten gehouden en vanochtend waren de bulten en plekken bijna helemaal weg :D
Ik kon dus met gerust hart naar mijn werk toe, alles is dus met een sisser afgelopen. Ik vraag me wel af of het de volgende keer nog erger kan zijn zo'n allergische reactie....ben toch best wel geschokken.
Ja, dat kan. Als het immuunsysteem eenmaal gereageerd heeft op een stof zal het de volgende keer sneller en heftiger reageren. Goed uitkijken met paprik dus!
#546614
Het lijkt volgens mij toch wel meer op brandenetels prikken, dan 'n reactie van iets wat gegeten is...
want dat zou volgens mij meer rooie waterige ogen/snotneus/ademhaling probleem als resultaat hebben inplaats van bulten op de kop, buik en poten.
In ieder geval fijn dat 't weer voorbij is.
Door Sella
#546746
202spots schreef: Het lijkt volgens mij toch wel meer op brandenetels prikken, dan 'n reactie van iets wat gegeten is...
want dat zou volgens mij meer rooie waterige ogen/snotneus/ademhaling probleem als resultaat hebben inplaats van bulten op de kop, buik en poten.
In ieder geval fijn dat 't weer voorbij is.
Dat hoeft niet perse. De eerste paar keer dat ik een reactie had op verse rode paprika was rode huid, veel jeuk, netelroos effect. Na een paar keer: helemaal opzwellen, braken. Als ik niet kon braken werd ik ernstig benauwd. Heb nooit rode ogen of snotneus gehad.
Het werd bij mij ook moeilijk herkend omdat ik niet alle klassieke symptomen had. Duurde ook langer dat het kwartje viel wat is nu de reactor, ik had het altijd als ik bij iemand anders at.
Door Sella
#546748
pallas schreef: Nox heeft vanavond om 18.30 een paprika klokhuis uit de groentebak gejat. Om 21.00 zag ik bulten om haar ogen verschijnen en ook heeft ze rode vlekken en bulten op haar buik en binnenkant van haar poten.( dit was tijdens het buiten spelen) eerst dacht ik dat ze gestoken was en daarna misschien door de brandenetels, maar het lijkt me dus eerder van de paprika te zijn.
Is er iets wat ik voor haar kan doen? ze is wel fit en vrolijk en heeft (nog) geen jeuk...

hoe lang zal ik het aankijken of moet ik toch direct bellen met da?
Ik neem aan dat er nog pitten aanzaten? Die geven altijd een nare reactie daarom worden ze verwijderd. Een mens wordt er ook naar van.
Dat betekend niet dat jeniet voorzichtig moet zijn maar kan de reactie mogelijk wel beter verklaren.
Door pallas
#547416
Sella schreef: Ik neem aan dat er nog pitten aanzaten? Die geven altijd een nare reactie daarom worden ze verwijderd. Een mens wordt er ook naar van.
Dat betekend niet dat jeniet voorzichtig moet zijn maar kan de reactie mogelijk wel beter verklaren.
ja, ze heeft zeg maar het klokhuis uit de groetebak gejat, dus steel en pitten enz.
ze is ook allergisch voor rund en kan niet tegen rijst, daarom geef ik ook nooit iets wat bekent staat als "moeilijk" eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door