Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3460311
Zoë heeft op en af diarree. 1 uitlaatmoment is er niks aan de hand en heeft ze gewoon drollen en een paar uur erna kan ze ineens diarree hebben met heel veel slijm erbij. Ze heeft een paar weken synopet gekregen maar daar ben ik voor de zekerheid mee gestopt. Ze is er verder niet ziek van en eet ook gewoon. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460321
Kun je het nog relateren aan iets dat ze gegeten heeft? Of iets anders, op die dag stress gehad? Oorzaak van de oorzaak zoeken is (denk ik) nodig voordat je kunt zeggen "geef dit of dat eens".
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460331
Niet altijd.
Ook niet altijd slijm. Niet altijd gelig..
Dat is heel wisselend. Je hebt wel heel typische ontlasting waarbij je het meteen ziet, maar dat is echt niet altijd zo.
Door hannabelgje
#3460340
Ik zal dat maar eens gaan laten testen dan. Is geen moment in me opgekomen dat het dat zou kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460341
hannabelgje schreef: vr 02 jun 2023, 22:52 Giardia geeft toch een rare geur?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Was het maar zo. Dan hoefde we niet meer te testen. Ik heb hier zelden iets raars geroken..... En alleen toen ie heel jong was. Ik zou bij het begin beginnen inderdaad. Testen op Giardia en wormen. Als ze daar vrij van is, kunnen we verder denken.
Door hannabelgje
#3460479
Poep is ingeleverd. Voortaan gooi ik het wel weer thuis weg ipv bij de dierenarts. Daar vragen ze heel veel geld voor poep weggooien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3460481
En niks gevonden in de ontlasting. Morgen wat anti diarree pillen ophalen. Kijken of dat werkt. En maar aan de probiotica. Welke kan ik het beste gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460493
hannabelgje schreef: do 08 jun 2023, 17:52 Poep is ingeleverd. Voortaan gooi ik het wel weer thuis weg ipv bij de dierenarts. Daar vragen ze heel veel geld voor poep weggooien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
:biggrin2: ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460494
hannabelgje schreef: do 08 jun 2023, 19:32 En niks gevonden in de ontlasting. Morgen wat anti diarree pillen ophalen. Kijken of dat werkt. En maar aan de probiotica. Welke kan ik het beste gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Oh das eigenlijk goed en niet goed. :-[
Hopelijk vind je dan toch wat haar dwars zit.
Ik zou er een bloedonderzoek tegenaan gooien, maar dat geeft bij Zoé heel veel stress zeker? :-\
Door hannabelgje
#3460495
pearlsofpassion schreef: Oh das eigenlijk goed en niet goed. :-[
Hopelijk vind je dan toch wat haar dwars zit.
Ik zou er een bloedonderzoek tegenaan gooien, maar dat geeft bij Zoé heel veel stress zeker? :-\
Ik ga sowieso voor donderdag een afspraak maken voor een check up. Zoë is vanwege haar korte poten heel moeilijk te prikken. De da had het over een echo maken van de darmen. Gekke is dat behalve de diaree er niks aan de hand is. Ze voelt zich prima en is gewoon actief, eet normaal enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460501
Misschien een kuurtje pre en probiotica ja. Prebiotica in de vorm van gekookte groene asperges (uit de vriezer, die moeten nog even gekookt worden), gekookte bataat, aardpeer, groene banaan, geraspte appel, zeewier, gekweekte lijnzaad 12 uur weken). Niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk. En ja, qua probiotica vind ik het lastig om te adviseren. Ik heb namelijk helemaal nog nooit iets positiefs gemerkt van de standaard merken (Puur, Phytonics). Kan ze tegen kefir?
Door hannabelgje
#3460506
Lizzy schreef:Misschien een kuurtje pre en probiotica ja. Prebiotica in de vorm van gekookte groene asperges (uit de vriezer, die moeten nog even gekookt worden), gekookte bataat, aardpeer, groene banaan, geraspte appel, zeewier, gekweekte lijnzaad 12 uur weken). Niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk. En ja, qua probiotica vind ik het lastig om te adviseren. Ik heb namelijk helemaal nog nooit iets positiefs gemerkt van de standaard merken (Puur, Phytonics). Kan ze tegen kefir?
Ok gaan we dat proberen. Ze krijgt wel ooit overtollige melkkefir bloemetjes en daar kan ze wel tegen. We maken zelf iedere dag een liter melkkefir.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door