Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3460255
De jongens zijn eindelijk vrij van al de vieze beestjes.
Nu ben ik bezig om hun darmen weer optimaal te krijgen en de weerstand op te krikken.
Ze krijgen dagelijks L-glutamine, een beetje puur digest, multi vitamine en phytonics probiotica.
Echter valt het me op als ik de probiotica een x vergeet :-\ dat de ontlasting beter is.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik hoop binnenkort toch al de supplementen af te kunnen bouwen.
#3460257
Ik hoor dit eerlijk gezegd best wel vaker. En ik weet niet of het aan de probiotica ligt (die niet past bij jouw honden - misschien dat de aerobe stammen niet lekker vallen) of aan jouw honden of aan gewoon het te algemene gebruik van probiotica. Zoals je weet zijn er meerdere mensen die veel weten van darmgezondheid die probiotica tijdens of direct na giardia finaal afraden. Vaak is de darmvilli van de hond zo naar de knoppen dat de probiotica meer goed doet dan kwaad. En de darmvilli moet dus eerst herstellen. Dat duurt echt wel een paar weken (en misschien zelfs wel maanden).

Ik zou dus zeggen: geen probiotica meer geven. Eerst de darmwand herstellen. En wat voedingsmiddelen (voorzichtig) gaan geven die prebiotica bevatten en dan over een paar maanden weer eens kijken met probiotica (en dan misschien met een lagere dosering beginnen?).

Overigens heb ik ook mijn twijfels of je op dit moment wel Puur Digest moet geven. Vanwege de enterococcus faecium. Ik zou zelf ook niet allemaal teveel tegelijkertijd willen geven. Dus ik zou zelf eerst L Glutamine geven. Zes weken lang. Dan dat stoppen en Puur Digest gaan geven. En dat stoppen en dan probiotica. Of, iemand inschakelen die echt verstand heeft van zaken.
#3460258
In de tussentijd dus wel voeding geven die rijk is aan prebiotica. Te denken valt aan gekookte groene asperges, zoete aardappel, aardpeer, kneiter groene bananen, appels, geweekte lijnzaad, zeewier. En maar 1 tegelijkertijd van deze en met weinig beginnen.
#3462445
tt-tjes schreef: do 01 jun 2023, 08:31 De jongens zijn eindelijk vrij van al de vieze beestjes.
Nu ben ik bezig om hun darmen weer optimaal te krijgen en de weerstand op te krikken.
Ze krijgen dagelijks L-glutamine, een beetje puur digest, multi vitamine en phytonics probiotica.
Echter valt het me op als ik de probiotica een x vergeet :-\ dat de ontlasting beter is.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik hoop binnenkort toch al de supplementen af te kunnen bouwen.
Ik haak hier even aan.. welke
L-glutamine heb je gebruikt? Of maakt dat geen verschil?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door