Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#3459524
Je hebt ook titersessies met gekwalificeerde dierenartsen, daar ga ik dus heen. In de woonplaats en regio waar ik woon, wordt sowieso niet getiterd door dierenartsen. Soms kwam er een dierenarts van ver weg titeren in een dierenzaak en ik ben een aantal maal dus zelf naar een titersessie gereden voor Froukje Seip. De fokker van mijn honden laat haar pups ook alleen titeren door een dierenarts van de vaccichecklijst.

Ik zou eerst de moeite nemen om met de dierenarts om tafel te gaan, want een score 2 is gewoon echt okay en de dierenarts geeft een verkeerd advies met enten. :-\ Eventueel even bellen met NMLHealth. Score 1 is officieel wel enten dus die discussie ga je niet winnen met deze dierenarts. Maar misschien wel met de hondenschool want je hond heeft wel degelijk aantoonbaar nog antistoffen. Honden die alleen maar gevaccineerd worden, kunnen geen bewijs van antistoffen laten zien. Jij wel. ;)

Is de hondenschool niet bezig met de L4? Moet je echt je entboekje laten zien? Bij ons moeten ze ook gevaccineerd zijn, maar vrijwel nooit mijn boekje moeten laten zien en die keren dat ik het wel heb getoond zitten ze wat glazig te kijken naar de titeruitslagen en die een of twee entingen die in het boekje staan. :biggrin2: Op mijn vorige club jaren geleden wel een discussie gehad. Ik heb het toen omgedraaid en aangegeven dat ik bewijs heb dat mijn honden daadwerkelijk beschermd zijn en andere honden 'alleen maar' gevaccineerd en niet bewezen beschermd. Iedereen weer stil. ::)
Door Mandarijn
#3459539
De hondenwchool is dit jaar begonnen met echt kijken in de boekjes, want er zaten baasjes tussen die dus beweerde dat hun hond gevaccineerd was en het bleek dat de boekjes niet klopte. Vandaar dus de controle

Barfplaats wordt gesponsord door