Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#3459463
Ik heb sinds 4 maanden een hond van 4 jaar oud uit Portugal. Het is een kleintje van 5 kg. Het is een heerlijke hond en het gaat ook heel goed, maar hij heeft iets raars. Hij valt namelijk meerdere keren op een dag zijn achterpoot aan, zowel links als rechts. Hij doet het uit opwinding, bij speeltjes en kauwmateriaal (wat ik nu niet meer geef), maar ook in zijn slaap. Hij is 3 weken geleden bij de dierenarts geweest om 2 kiezen te laten trekken en er zijn toen gelijk foto's gemaakt van zijn rug en heupen. Er was niets vreemds op de foto's te zien, maar tot verbazing van de dierenarts reageerde hij (pijn?) tijdens de foto's van de heupen. Dit terwijl hij nog onder narcose was. De dierenarts adviseerde toen om 2 weken rimadyl te geven, maar daar heeft hij niet op gereageerd. Omdat dit niet werkte, heeft zij aangeraden om gabapentine te gaan gebruiken. Zij denkt nu dat het zenuwpijn is en daar zou gabapentine tegen kunnen werken. Ik vind het een nogal stevig middel met de nodige bijwerkingen en mijn hond is nog maar 4 jaar oud. Ik hik er dus tegenaan om dit te gaan proberen.
Heeft iemand ook ervaring met een hond met zenuwpijn en wat zou kunnen helpen?
Door smulpaap
#3459473
Ik kan me indenken dat je niet staat te popelen om gabapentine te geven bij zo'n jonge hond .
Is het een idee om eens naar een osteopaat te gaan ? Mogelijk dat die iets voelt ?
Door Lizzy
#3459507
gytha schreef: di 09 mei 2023, 15:02 Ik heb sinds 4 maanden een hond van 4 jaar oud uit Portugal. Het is een kleintje van 5 kg. Het is een heerlijke hond en het gaat ook heel goed, maar hij heeft iets raars. Hij valt namelijk meerdere keren op een dag zijn achterpoot aan, zowel links als rechts. Hij doet het uit opwinding, bij speeltjes en kauwmateriaal (wat ik nu niet meer geef), maar ook in zijn slaap. Hij is 3 weken geleden bij de dierenarts geweest om 2 kiezen te laten trekken en er zijn toen gelijk foto's gemaakt van zijn rug en heupen. Er was niets vreemds op de foto's te zien, maar tot verbazing van de dierenarts reageerde hij (pijn?) tijdens de foto's van de heupen. Dit terwijl hij nog onder narcose was. De dierenarts adviseerde toen om 2 weken rimadyl te geven, maar daar heeft hij niet op gereageerd. Omdat dit niet werkte, heeft zij aangeraden om gabapentine te gaan gebruiken. Zij denkt nu dat het zenuwpijn is en daar zou gabapentine tegen kunnen werken. Ik vind het een nogal stevig middel met de nodige bijwerkingen en mijn hond is nog maar 4 jaar oud. Ik hik er dus tegenaan om dit te gaan proberen.
Heeft iemand ook ervaring met een hond met zenuwpijn en wat zou kunnen helpen?
Ja vreemd.... Ik zou zelf eerst iets natuurlijks proberen alvorens naar Gabapentine te grijpen. Desnoods even in overleg met een holistisch dierenarts. Ik zou zelf eerst PEA proberen: https://www.vitaminesperpost.nl/pea-poe ... y8QAvD_BwE

En als dat onvoldoende werkt: CBD olie erbij.

En als dat onvoldoende werkt, zou ik acupunctuur proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door