Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door AsiramA
#3459445
Hai allemaal,
Mijn oude dametje van 16 begon 2 weken geleden weer haar plas op te houden( vorig jaar ook een topic over gemaakt) inmiddels 4x naar de dierenarts geweest, antibioticakuur gehad voor blaasontsteking, maar het ophouden van de plas komt volgens dierenarts door artrose pijn.. advies: dagelijks rimadyl. Sinds ze dit kreeg, elke nacht braken en geen eetlust.. met als gevolg, weer plas ophouden. Overgestapt op metacam, weer hetzelfde.. ze kan niet tegen de pijnstillers heb ik het idee, hele dag smakken, zielig kijken, snachts braken.. geen eetlust. Dit had ze voor ze pijnstillers kreeg, wel gewoon.Ik heb nu pea in huis, maar dit krijg ik er niet in omdat ze amper eet.. ik ga vandaag stoppen met de metacam en wil weer gaan proberen de pijn te verzachten met cbd en pea. Ik kan alleen nergens vinden of je dit samen mag geven? Overigens is er een echo van blaas en nieren gemaakt, zag er allemaal prima uit. Naar mijn idee is metacam de boosdoener.. iemand een idee of ik de cbd samen met metacam mag geven?plas ophouden komt dus nu waarschijnlijk omdat ze zich niet lekker voelt. Lijkt alsof de dierenarts het ook niet meer weet en maar pijnstillers voorschrijft.
Ik wil dus beginnen met cbd in de hoop dat ze weer eetlust krijgt en dan de pea toevoegen.. alvast bedankt!alle tips zijn welkom!
Door hannabelgje
#3459447
Is het zeker artrose? Vastgesteld met foto's? Er zijn nl tegenwoordig andere pijnstillers voor artrose waar ze minder last van maag krijgen. Maar dat werkt echt alleen voor atrose.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door AsiramA
#3459448
Nee er zijn geen foto’s gemaakt.. dit is wat ze steeds zeggen omdat ze haar plas zo lang ophoudt.. ze loopt wel langzaam en moeilijker. Wel echo gemaakt van buik, niks te vinden.. als ze een goeie dag heeft, dus niet misselijk, plast ze bij elke wandeling.. nu is ze misselijk en heeft ze vanochtend wel geplast, na 22 uur!!! ( maar ze heeft gister 17.00 metacam gehad) dus die werkt nog even door..
Door Lizzy
#3459450
AsiramA schreef: di 09 mei 2023, 09:54 Hai allemaal,
Mijn oude dametje van 16 begon 2 weken geleden weer haar plas op te houden( vorig jaar ook een topic over gemaakt) inmiddels 4x naar de dierenarts geweest, antibioticakuur gehad voor blaasontsteking, maar het ophouden van de plas komt volgens dierenarts door artrose pijn.. advies: dagelijks rimadyl. Sinds ze dit kreeg, elke nacht braken en geen eetlust.. met als gevolg, weer plas ophouden. Overgestapt op metacam, weer hetzelfde.. ze kan niet tegen de pijnstillers heb ik het idee, hele dag smakken, zielig kijken, snachts braken.. geen eetlust. Dit had ze voor ze pijnstillers kreeg, wel gewoon.Ik heb nu pea in huis, maar dit krijg ik er niet in omdat ze amper eet.. ik ga vandaag stoppen met de metacam en wil weer gaan proberen de pijn te verzachten met cbd en pea. Ik kan alleen nergens vinden of je dit samen mag geven? Overigens is er een echo van blaas en nieren gemaakt, zag er allemaal prima uit. Naar mijn idee is metacam de boosdoener.. iemand een idee of ik de cbd samen met metacam mag geven?plas ophouden komt dus nu waarschijnlijk omdat ze zich niet lekker voelt. Lijkt alsof de dierenarts het ook niet meer weet en maar pijnstillers voorschrijft.
Ik wil dus beginnen met cbd in de hoop dat ze weer eetlust krijgt en dan de pea toevoegen.. alvast bedankt!alle tips zijn welkom!
CBD doet wel iets met de werking van Metacam. Ik dacht dat dit invloed heeft op de werking van de lever. Dus ik zou daar voorzichtig mee zijn. Kun je niet CBD + PEA + pYnmix van Krachtig Kruid samen geven en eens even kijken hoe dat gaat?
Door AsiramA
#3459452
Ik was ook niet van plan om de metacam nog te geven!ik wil in plaats van metacam dus pea en cbd geven, maar wist niet of die 2 samen mogen. Ik zal even dat andere opzoeken. De bedoeling is dus stoppen
Met metacam, ze voelt zich hier echt niet lekker door..
Cbd+pea kan geen kwaad dus?( zonder metacam)
Door Lizzy
#3459455
AsiramA schreef: di 09 mei 2023, 12:21 Ik was ook niet van plan om de metacam nog te geven!ik wil in plaats van metacam dus pea en cbd geven, maar wist niet of die 2 samen mogen. Ik zal even dat andere opzoeken. De bedoeling is dus stoppen
Met metacam, ze voelt zich hier echt niet lekker door..
Cbd+pea kan geen kwaad dus?( zonder metacam)
Nee, die twee kunnen prima samen. Maar het duurt even voordat het werkt. Vandaar dat ik de pYnmix erbij suggereerde.
Door AsiramA
#3459457
Aah top!die ga ik ook bestellen. Hopelijk komt haar eetlust dan weer terug en kan ik het makkelijker mengen door haar voer!die metacam en rimadyl ben ik sws niet zo fan van.. zeker omdat ze al gevoelig is met haar maag en darmen. Dank je wel!
Door AsiramA
#3459458
En die pynmix werkt sneller?die bestel ik ook. En weer even de glucosamine halen. Heel lijstje haha, maar alles liever dan die pijnstillers
Door Lizzy
#3459459
AsiramA schreef: di 09 mei 2023, 14:13 En die pynmix werkt sneller?die bestel ik ook. En weer even de glucosamine halen. Heel lijstje haha, maar alles liever dan die pijnstillers
Ja, die pYnmix vind ik echt veel sneller werken dan de CBD. Ik zag dezelfde dag nog verschil, ben het daarom ook zelf in gaan nemen en merk zelf ook echt snel verschil (dezelfde dag). Kijk, niet hetzelfde resultaat als met een Ibuprofen. Maar toch heeft het al vaak voorkomen dat ik echt heftige pijnstillers moet nemen.
Door AsiramA
#3459462
Oh dat is wel goed, misschien beter dat eerst proberen met pea ipv de cbd dan. Het lijkt mij ook dat ze gewoon last heeft van haar darmen ipv artrose, ze zal vast wel wat artrose hebben hoor, maar ik hoor die buik ook borrelen en dan houdt ze haar plas op.. heb dit al zo vaak aangekaart bij de dierenarts en kreeg andere brokken mee, maarja.. die eet madame niet :-\
Door Lizzy
#3459510
AsiramA schreef: di 09 mei 2023, 15:01 Oh dat is wel goed, misschien beter dat eerst proberen met pea ipv de cbd dan. Het lijkt mij ook dat ze gewoon last heeft van haar darmen ipv artrose, ze zal vast wel wat artrose hebben hoor, maar ik hoor die buik ook borrelen en dan houdt ze haar plas op.. heb dit al zo vaak aangekaart bij de dierenarts en kreeg andere brokken mee, maarja.. die eet madame niet :-\
Die zou ik ook niet eten als ik hond was. Helemaal lekker is je hondje niet he... Maar wat is er volgens jou loos met de darmen? Wat voer je je hondje nu eigenlijk? Hoe zit dat, met die rommelende darmen? Heeft ze wel goede ontlasting? Wanneer rommelen die darmen?
Door AsiramA
#3459604
Tsja die borrelende darmen heeft ze volgens mij overgehouden van een darminfectie vorig jaar.. ik had haar weer aardig stabiel met gestoomd vlees van Farmfood.. probiotica..ben afgelopen woensdag weer naar de dierenarts geweest, blijkt dat het toch aan haar rug ligt.. zenuwpijn, ze heeft ipv oraal, elke dag een prik gehad met metacam en werd daardoor niet misselijk en ze plast weer. Nog steeds niet zoals het hoort, maar wel 2x per dag. Ontlasting is gewoon goed, vandaag alweer 2 x gepoept. Als ik terug denk, heeft ze die borrelende darmen ook wanneer ze weinig at. Misschien at ze niet vanwege de pijn aan haar rug?daardoor weer honger, borrelende darmen?dat lopen met holle rug en staart omhoog kan nml ook van de rugpijn komen zei de dierenarts. ( ik dacht dan buikpijn vanwege die borrelende darmen)Maandag komt de osteopaat voor haar langs. Ben benieuwd!maar voor nu zien we iig verbetering.. eetlust terug, alleen wil ik graag dat ze weer bij elke wandeling plast😅 voor mijn idee is 2x zo weinig.. zelf lijkt ze er weinig last van te hebben, blaas voelde gister ook niet vol zei de dierenarts, terwijl ze 11uur had geplast en we waren om 18.00 bij de dierenarts..ben benieuwd maandag!hoop dat de osteopaat haar wat verlichting geeft. Nu met die spuit huppelt ze ineens rond alsof er niks aan de hand is!maar ik wil haar natuurlijk straks van die pijnstillers af..
Door AsiramA
#3459791
Even een update!
Maandag is de osteopaat geweest, de dag erna leek ze weer misselijk, baalde al..
Maar die avond begon ze ineens op te knappen!ik heb nog tem woensdag de metacam gegeven, moest eigenlijk tem vandaag, maar heb gister overgeslagen en ze deed het super, vandaag idem!ze huppelt weer rond alsof ze een hond van 6 is😂 plast, poept elke ronde!er zaten 3 ruggenwervels vast, die zijn losgemaakt. Wat een verschil!je ziet gewoon dat ze weer happy is :biggrin2: raad het iedereen aan, een osteopaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door