Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dewollewei
#3459329
Onze Old English sheepdog Sarah ( 12 en half ) heeft sinds een tijd een kale plek op haar rug met daarop een rond wondje. Soms ontstaat er ook een nieuw wondje. Bij de dierenarts heeft ze penniceline gekregen en honingzalf ( zonder aantoonbaar resultaat ) Herkent iemand dit of heeft iemand een remedie die wij nog niet geprobeert hebben?
20230430_192613-01.jpeg
20230430_192613-01.jpeg (3.12 MiB) 1112 keer bekeken
Door Lizzy
#3459330
Oh wat gek joh! Is er wel eens een afkrabsel of biopt genomen van de wond en wat omliggend weefsel?
Door Siberienne
#3459332
Wat Lizzy zegt: schraapsel en testen op dermatofyten. Lijkt me geen bacteriële infectie maar misschien een schimmel? En anders een biopt.

Die wondjes gaan en komen?
Door dewollewei
#3459362
Ok thx.. nee dat is nog niet gebeurd. We zullen dit met de DA overleggen.
Er komen idd af en toe nieuwe wondjes bij.
Door Lizzy
#3459379
dewollewei schreef: do 04 mei 2023, 13:40 Ok thx.. nee dat is nog niet gebeurd. We zullen dit met de DA overleggen.
Er komen idd af en toe nieuwe wondjes bij.
Vreemd hoor. Het zijn ook van die ronde wondjes. Ik ging inderdaad terug naar de dierenarts en liet er afkrabsels en biopten van nemen. Dan weet je waar je tegen moet strijden.
Door Hanny
#3459385
Ik dacht aan ringworm.
Dat zou zich waarschijnlijk heftiger ontwikkelen.
In ieder geval laten onderzoeken.

Hanny
Door Siberienne
#3459389
Hanny schreef: vr 05 mei 2023, 14:40 Ik dacht aan ringworm.
Dat zou zich waarschijnlijk heftiger ontwikkelen.
In ieder geval laten onderzoeken.

Hanny
Ja precies, ringworm is een schimmelinfectie door een schimmel it de groep van de dermatofyten. Er zijn er verschillende, sommige leven van keratine (toplaag vd huis), andere groeien op haar. Er zijn verschillende soorten, dus misschien ook wel heftigere en minder heftige.

Bij schimmels zie je vaak nieuwe wondje ontstaan in een ‘eilandjes voor de kust’ vorm, bij bacteriële infecties is het vaker een aaneengesloten gebied.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door