Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Odin lover
#3459021
Hallo mijn allerliefste heeft dus lymfeklierkanker..
Haar verdikkingen worden steeds dikker..ze wordt nu steeds trager..moeizaam om op of af de bank te komen..eet weinig tot niets..daarintegen wel blaffen als er mensen het erf op komen..en lekker buiten met t mooie weer..wanneer is het genoeg?wanneer lijd ze?ik ben zo intens verdrietig en heb geen idee wanneer de schat het niet meer draagt..iemand zoiets meegemaakt??
Door smulpaap
#3459023
Ach . Dat is heel naar .
En ja . Ik heb het meegemaakt met twee honden . De prognose was niet zo best , en dus niet zo lang meer
De ene hond hebben we na een week al uit haar lijden laten verlossen
De ander na twee maanden. Bij haar nam de verdikking in haar hals/ keel steeds meer toe . Ik vond dat eng , bang dat ze bv middenin de nacht hevig benauwd zou worden .En dan naar een spoedkliniek , dan duurt een autorit van bv 30 minuten heel erg lang . Dus ook haar hebben we tijdig laten gaan . Beide honden waren oud , hadden een mooi leven gehad . En op die leeftijd nog rekken dat is niet mijn ding . Maar goed daarover kunnen meningen verschillen natuurlijk . Er zijn mensen die bv nog een chemo traject ingaan . Verzachting is naar mijn idee iets anders . Soms valt het rauw op je dak en wil je bv nog afscheid nemen . Dan kan bepaalde medicatie nog een tijdelijke oplossing zijn .
Maar bedenk je dat het hard achteruit kan gaan , dat is heel vaak de bittere realiteit . En dan is het voor de hond beter om bv twee weken te vroeg te gaan , in plaats van een uur te laat. Ook is het voor jezelf fijner als je hond vredig en rustig kan gaan . Hoe verdrietig en rot het ook is

Sterkte!
Door - pien -
#3459033
Als ik twijfelde ging ik door de punten in dit boekje en besprak ik eea met vriendinnen https://dieren-rust.nl/boekje/, als dan het onvermijdelijke moest gebeuren maakte ik een afspraak voor over een paar dagen en verwende de hond tot en met (als dat mogelijk is) met lekkers en genoot van de laatste momenten.
Ik ben liever een week te vroeg dan een uur te laat, dat ben ik roerend met smulpaap eens.
Het is zó moeilijk om deze beslissing te nemen, maar het is wel het laatste wat je uit liefde voor je dier kunt doen.
Als ik het zo lees is je lieverd aan het inleveren.
Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Door Lizzy
#3459057
Odin lover schreef: vr 21 apr 2023, 19:21 Hallo mijn allerliefste heeft dus lymfeklierkanker..
Haar verdikkingen worden steeds dikker..ze wordt nu steeds trager..moeizaam om op of af de bank te komen..eet weinig tot niets..daarintegen wel blaffen als er mensen het erf op komen..en lekker buiten met t mooie weer..wanneer is het genoeg?wanneer lijd ze?ik ben zo intens verdrietig en heb geen idee wanneer de schat het niet meer draagt..iemand zoiets meegemaakt??
Het spijt me enorm om dit te lezen :'( . Ik weet niet hoe oud je hond is...? Ik heb het ook meegemaakt, 3 jaar + 4 maanden geleden. Mijn hond was 6 jaar... Je hebt B-cel lymfeklierkanker en T-cel lymfeklierkanker. Dat verschil moet gemaakt worden (volgens mij hebben ze daar 2 verschillende testen voor). Bij B-cel kan chemotherapie nog een optie zijn. Bij T-cel werkt chemo vaak niet zo best.

Als je hond nu al zo beroerd is, dan is dat wel een ding... Qua overlevingstijd en behandelingsopties zou je echt een oncoloog moeten vragen. En de vraag is natuurlijk voor jou hoe ver je wil gaan qua behandelingen.

Mijn hondje had T-cel lymfeklierkanker (van het maagdarmkanaal dus ook echt een andere vorm) en ze was zo ziek, ze wilde niets meer eten en braakte door de Cerenia heen. Ze werd op 20 november ziek en op 2 december is zij ingeslapen :'(

Ik wens je heel veel wijsheid en kracht :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#3459102
Hoe oud is je hond?

Je zou een spuit Asparaginase kunnen halen bij een oncoloog...dat verkleint de tumoren razendsnel, echter niet voor lange tijd. Het geeft je wat extra tijd om te bedenken wat je wilt/kunt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door