Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3459338
Nog steeds goed! Het is nu een week na de operatie en hij is nog altijd op krachten aan het komen, slaapt veel. Zijn eetlust is weer helemaal terug, beweging zijn we nog aan het opbouwen, maar ik hoop dat hij snel weer in gewicht bijkomt. Ik vind het knap hoe hij het doet en ben enorm trots (nuja, sowieso!) op hem. Mijn andere hond is ook erg geduldig en lief. Ik bof maar met zo’n twee kanjers!

Langs buiten geneest alles goed, maar wat er intern allemaal speelt, hebben we nog geen nieuws over. Maandag gaan de hechtingen in de keel eruit en krijgen we de uitslag. Ik kijk er enorm tegenop, want nu kan ik nog even gewoon blij zijn dat hij er is en goed herstelt.
#3459339
Hili schreef: wo 03 mei 2023, 10:15 Nog steeds goed! Het is nu een week na de operatie en hij is nog altijd op krachten aan het komen, slaapt veel. Zijn eetlust is weer helemaal terug, beweging zijn we nog aan het opbouwen, maar ik hoop dat hij snel weer in gewicht bijkomt. Ik vind het knap hoe hij het doet en ben enorm trots (nuja, sowieso!) op hem. Mijn andere hond is ook erg geduldig en lief. Ik bof maar met zo’n twee kanjers!

Langs buiten geneest alles goed, maar wat er intern allemaal speelt, hebben we nog geen nieuws over. Maandag gaan de hechtingen in de keel eruit en krijgen we de uitslag. Ik kijk er enorm tegenop, want nu kan ik nog even gewoon blij zijn dat hij er is en goed herstelt.
Wat fijn dat hij zo goed hersteld !

Ik ga echt heeeeel hard duimen dat je maandag een hele gunstige uitslag krijgt :-*
#3459596
Het labo neemt hun tijd … Normaal is de uitslag binnen na 10-14 dagen, dinsdag is het 3 weken. De DA weet ook niet hoe het komt, misschien onderbezetting.

Nog geen nieuws dus, maar de controle begin deze week was wel heel goed. Hij was een kg aangekomen en de incisie wondes waren allebei al toegegroeid.
Qua conditie is het nog opbouwen, maar hij voelt zich duidelijk weer beter. Het is wel moeilijk, waarschijnlijk woedt er verwoestende kanker in zijn lichaam, maar omdat we nog geen uitslagen hebben, lijkt hij gewoon genezen en gezond.

We plukken de dag en wat we nu niet weten, gaan we negeren en gewoon genieten van elk mooi moment samen. Hopelijk nog heel lang, maar alles wat we gehad hebben, pakken ze ons nooit meer af.
#3459664
Hili schreef: za 13 mei 2023, 11:46 Het labo neemt hun tijd … Normaal is de uitslag binnen na 10-14 dagen, dinsdag is het 3 weken. De DA weet ook niet hoe het komt, misschien onderbezetting.

Nog geen nieuws dus, maar de controle begin deze week was wel heel goed. Hij was een kg aangekomen en de incisie wondes waren allebei al toegegroeid.
Qua conditie is het nog opbouwen, maar hij voelt zich duidelijk weer beter. Het is wel moeilijk, waarschijnlijk woedt er verwoestende kanker in zijn lichaam, maar omdat we nog geen uitslagen hebben, lijkt hij gewoon genezen en gezond.

We plukken de dag en wat we nu niet weten, gaan we negeren en gewoon genieten van elk mooi moment samen. Hopelijk nog heel lang, maar alles wat we gehad hebben, pakken ze ons nooit meer af.
En misschien is ie dat ook wel! Ik blijf hopen en duimen voor je :-*
#3459693
Dank je wel voor het duimen, Lizzy! Dat waardeer ik echt enorm.

Het histologisch onderzoek wees helaas toch kanker uit, met name carcinoma in schildklier en milt.
Klinisch gezien is hij momenteel gelukkig goed, hij was op een week tijd weer 800 gr bijgekomen.
We moeten later deze week nog bespreken wat we al dan niet nog kunnen doen qua ondersteuning.
#3459712
Hili schreef: ma 15 mei 2023, 14:17 Dank je wel voor het duimen, Lizzy! Dat waardeer ik echt enorm.

Het histologisch onderzoek wees helaas toch kanker uit, met name carcinoma in schildklier en milt.
Klinisch gezien is hij momenteel gelukkig goed, hij was op een week tijd weer 800 gr bijgekomen.
We moeten later deze week nog bespreken wat we al dan niet nog kunnen doen qua ondersteuning.
Oh nee... :'( . Ik wens je heel erg veel sterkte. Eerst met het verwerken van deze klap. En dan met het maken van een plan. Gelukkig voelt hij zich goed :-*
#3459777
Aan knuffels geen tekort! Hopelijk blijft hij nog een tijdje in vorm en kunnen we nog extra speciale herinneringen maken.
De oncoloog ziet eerder 6 maanden als prognose helaas.
We kunnen nog wel een tyrosinekinaseremmer proberen om het proces te vertragen. De mogelijke bijwerkingen zijn serieus, maar het is in pilvorm, dus dan ben er ook snel gestopt worden. Het slaat niet altijd aan, maar ik heb wel al gunstige studies gezien.
Wat een rot ziekte!
#3459789
Ik was nog vergeten te zeggen dat de leverwaarden terug normaal zijn. Eentje is nog wel verhoogd (gelinkt aan de galblaas), maar dat kan verschillende redenen hebben en is niet zorgwekkend. Hij krijgt wel een supplement en uiteraard opvolging.

Het braken is ook gestopt en kwam wellicht van de schildklier tumor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door