Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3457320
Ik ben op zoek naar urine teststrips voor onze ouwe taart.
Nu ben ik aan het googelen en kom natuurlijk 5000 verschillende tests tegen, maar ik vroeg me af of er wezenlijk een verschil zit tussen de 'humane' test of de 'dieren' test.

Belangrijkste voor mij is pH, bloed en eiwit uitslagen en dan kom je dus op humane tests.
De tests voor dieren die ik vind zijn super uitgebreid (ook prima, maar niet direct nodig) .......en natuurlijk minstens een keer zo duur.

Dus....als ik een gewone urinetest zou kopen die pH, bloed en eiwit test, zou dat toch ook gewoon goed moeten zijn lijkt mij.
PH zal misschien andere ideale uitslag voor mensen hebben, maar het registreren van bloed of eiwit is OF positief OF negatief.....meer verschil zou er naar mijn idee niet zijn.

Of denk ik te simpel?

Wie helpt mij uit de brand :)
#3457324
Ina schreef: do 02 mar 2023, 13:04 Ik ben op zoek naar urine teststrips voor onze ouwe taart.
Nu ben ik aan het googelen en kom natuurlijk 5000 verschillende tests tegen, maar ik vroeg me af of er wezenlijk een verschil zit tussen de 'humane' test of de 'dieren' test.

Belangrijkste voor mij is pH, bloed en eiwit uitslagen en dan kom je dus op humane tests.
De tests voor dieren die ik vind zijn super uitgebreid (ook prima, maar niet direct nodig) .......en natuurlijk minstens een keer zo duur.

Dus....als ik een gewone urinetest zou kopen die pH, bloed en eiwit test, zou dat toch ook gewoon goed moeten zijn lijkt mij.
PH zal misschien andere ideale uitslag voor mensen hebben, maar het registreren van bloed of eiwit is OF positief OF negatief.....meer verschil zou er naar mijn idee niet zijn.

Of denk ik te simpel?

Wie helpt mij uit de brand :)
Naar mijn beleving maakt het geen pepernoot uit dus kun je de humane bestellen. pH waarde van urine bij mensen : die hebben volgens mij wel een andere ideaal waarde. Die van de hond ligt rond de 6.5.
#3457344
Heb inmiddels besteld, komen morgen binnen als het goed is.....en nu kan ik meteen de hele familie controleren op alles ;D

Ik heb nu gekozen voor strips die (van af het plaatje) het makkelijkst afleesbaar zijn en waar ik er 100 kreeg voor een fractie van de dierenversie.
Volgens mij alle beoordelingen en webwinkels weer gezien weer gezien vandaag :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door