Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3454419
Asha snottert en hoest nu sinds dinsdag, maar ondanks honing, propolis, hoestsiroop ed wordt het niet echt minder. Het leek wat beter te gaan maar nu is het weer hetzelfde. Despa begon donderdag.
Ik kan vanwege corona niet naar de DA, en ze zijn niet genegen iets voor te schrijven zonder de hond gezien te hebben.
Ze hebben allebei geen koorts, eten goed, maar ik maak me toch wel zorgen.
Door yazzie
#3454428
Met mijn vorige roedel mee gemaakt. Eerst de een en paar dagen later de ander. Behalve soms een hoest geen klachten. Ook geen koorts. Bij koorts zou ik pas naar dierenarts gaan en AB inzetten maar niet voor een kuchje. Is gewoon ontsteking van voorste luchtwegen, verkoudheid. Ik gaf ook hoestdrank, verder niets. Duurde hier vijf tot zeven dagen en daarna nooit meer kennelhoest gehad. Ik ent niet (behalve bij onvoldoende titer DHP), ook geen neusdruppels. Ik zou me niet zo zorgen maken als ze gewoon zichzelf zijn en vrij van koorts zijn. Sterkte voor jezelf ook. Snap dat dit niet leuk is zo. :-\
Door tt-tjes
#3454436
Inmiddels contact gehad met de DA.
Ik mocht metacam komen halen ( vriendin igg), of carprodyl.
Wordt schijnbaar vaker gebruikt als ontstekingsremmer.
Laat ik dat laatste nog in huis hebben. Dus dat geef ik nu maar een paar dagen, kijken of dat helpt.
Door Lizzy
#3454712
Ik moest gelijk aan jou denken:

https://healthypets.mercola.com/sites/h ... 1671006505

Natural Remedies for Kennel Cough
There are several wonderful natural remedies I’ve used for years to speed dogs’ recovery from kennel cough and reduce the severity of symptoms.

Esberitox is a fast-acting echinacea that can be very effective in reducing the virulence of bordetella infections

Manuka honey

Raw garlic and olive leaf are natural antibacterial and antiviral agents

Slippery elm can help soothe sore, irritated throats, as well as Throat Coat tea

Vitamin C is an antiviral and vitamin E provides immune system support

Essential oils can be used to help a dog with kennel cough breathe easier. Oils of eucalyptus, lavender and tea tree have antibacterial and antiviral properties. These oils should always be water diffused. Diffuse oils in one room, allowing your dog to leave the room, if desired. Note: These essential oils are only for homes without cats!

Homeopathic kennel cough nosodes can be beneficial at reducing the severity and duration of illness, but since they require a prescription, you’ll need to work with an integrative veterinarian, click here to find one that does telemedicine
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door