Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3454124
Het lijkt er op dat Asha weer kennelhoest heeft. Alleen nu heeft hij buiten het reversed sneezing ook continu dat hij zijn keel schraapt en wit schuim spuugt.
Hij heeft geen koorts.
Ik heb nog AB liggen van de vorige x die ik toen niet gebruikt heb.
Ik neig er toe deze te gaan geven.
Hij krijgt sinds gisteren honing met propolisdruppels. En sinus druppels. En een klein lepeltje natterman. Maar het lijkt niets te doen.
Ik wordt morgen zelf geopereerd waardoor ik de komende dagen niet met hem naar de DA kan.
Zou puur Laryngo nog iets kunnen betekenen, want die kan ik wel bestellen.
Door Lizzy
#3454131
tt-tjes schreef: wo 07 dec 2022, 15:48 Het lijkt er op dat Asha weer kennelhoest heeft. Alleen nu heeft hij buiten het reversed sneezing ook continu dat hij zijn keel schraapt en wit schuim spuugt.
Hij heeft geen koorts.
Ik heb nog AB liggen van de vorige x die ik toen niet gebruikt heb.
Ik neig er toe deze te gaan geven.
Hij krijgt sinds gisteren honing met propolisdruppels. En sinus druppels. En een klein lepeltje natterman. Maar het lijkt niets te doen.
Ik wordt morgen zelf geopereerd waardoor ik de komende dagen niet met hem naar de DA kan.
Zou puur Laryngo nog iets kunnen betekenen, want die kan ik wel bestellen.
Oh jee! Joh! Ik wens jou alvast heel veel sterkte en beterschap :-*

Ik vind het wel fijn spul, puur Laryngo....

En het heerst als de pest. En de meeste honden zijn er redelijk snel weer vanaf. Is hij in contact geweest met net gevaccineerde honden tegen kennelhoest?
Door tt-tjes
#3454132
Dank je.
Nee volgens mij niet. Eigenlijk met geen enkele hond, buiten Despa. En ze worden niet geent. Heb net nog bij kruidvat denneknop siroop sterk gehaald.
Daar zit denneknop, vlierbloesem, venkel, tijm en honing in.
En ik ga ze allebei de probiotica geven.
Zal ik dan toch de AB maar ff laten liggen? Geef ik ook liever niet.
Door Lizzy
#3454160
tt-tjes schreef: wo 07 dec 2022, 18:32 Dank je.
Nee volgens mij niet. Eigenlijk met geen enkele hond, buiten Despa. En ze worden niet geent. Heb net nog bij kruidvat denneknop siroop sterk gehaald.
Daar zit denneknop, vlierbloesem, venkel, tijm en honing in.
En ik ga ze allebei de probiotica geven.
Zal ik dan toch de AB maar ff laten liggen? Geef ik ook liever niet.
Ja, ik liet het liggen maar ik ben dan ook niet erg voor AB bij kennelhoest, tenzij ze echt ziek er van zijn en het groene snot overal uit komt. Ik kan van hier niet zien hoe ziek je honden zijn... Heb je niet een vertrouwt iemand die je dagelijks even laat inspecteren en zo nodig kan besluiten er AB in te gooien?
Door tt-tjes
#3454170
Ik heb toch besloten om hem AB te geven. Vanmorgen lag heel de huiskamer vol met taai wit slijm. Hij ligt ook de hele dag in de bench en voelt zich duidelijk niet lekker.
Mijn operatie is uitgesteld omdat ik vanochtend positief getest heb op corona.
Ik vraag me nu af of Asha dat niet ook heeft :-X
Door Lizzy
#3454171
tt-tjes schreef: do 08 dec 2022, 12:30 Ik heb toch besloten om hem AB te geven. Vanmorgen lag heel de huiskamer vol met taai wit slijm. Hij ligt ook de hele dag in de bench en voelt zich duidelijk niet lekker.
Mijn operatie is uitgesteld omdat ik vanochtend positief getest heb op corona.
Ik vraag me nu af of Asha dat niet ook heeft :-X
Oh wat een narigheid allemaal :-X :-\
Voel jij jezelf ook rot?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3454192
Wat vervelend dat jouw operatie nu is uitgesteld zeg. Hopelijk blijft het bij snotteren en wordt het niet erger.
Ik hoop dat hij door de ab snel opknapt.
Door Rakker
#3454204
He, wat balen voor je dat de operatie is uitgesteld! Hopelijk heb je niet teveel last van je corona besmetting en knap je snel weer op...
Mijn hond hoest regelmatig vanwege een longaandoening, dat gaat ook gepaard met keelschrapen en soms slijm ophoesten. Bij haar werkt Luchtweg compositum (tegenwoordig Salvia Complex) van De Groene Os heel goed. Ik geef de druppels op een stukje brood. Sterkte met eigen gezondheid en die van je hond!
Door smulpaap
#3454209
Weet je zeker dat het kennelhoest is ?
Is er weleens gedacht aan Franse hartworm ( de longworm ) daar kunnen ze ook flink beroerd van worden
Als ik mestonderzoek laat doen laat ik hartworm altijd mee testen
Thara heeft een paar jaar terug ook eens longworm gehad . Ik was er gelukkig p tijd bij. Omdat ze eeuwig overal met haar neus inzit had ik al een vermoeden dat dat het weleens kon zijn

Of mogelijk iets anders , in zijn neus wat hem dwars zit ? Ik verzin maar iets hoor
Zo had ik eens een kater die bloed begon te niezen , die had een kluwen converteert gras in zijn keelholte wat leidde tot een fikse ontsteking

En voor jou beterschap he ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3454264
Beterschap voor jou om mee te beginnen ;)

Pike had in zijn jonge jaren kennelhoest. Als pup, als eenjarige, als tweejarige en als driejarige. . Hij was elk jaar geënt, maar het werd elk jaar erger. De eerste keer gewoon een kuchje, de laatste keer lag hij 's nachts te blaffen en 's ochtends was zijn kussen compleet doorweekt van het opgegeven vocht, er kwam voortdurend wit slijm uit. ZIjn kussen kon ik letterlijk uitwringen, zo nat. Dat heb ik toen weggegooid. Hij had nooit meer dan een kinderhoestdrankje voor de kennelhoest gehad, maar toen is er wel AB ingegaan.
Ik ben toen gestopt met enten en hij heeft het nooit meer gekregen. Ook de andere twee Fauven hebben het nooit gehad trouwens.
Door tt-tjes
#3454421
Despa heeft het nu ook, dus hartworm is het niet.
Alleen voor hem heb ik geen AB. Die van Asha is op, maar echt veel verbetering zit er niet in.
Weet niet goed wat ik nu aan moet, want DA werken niet mee omdat ze de hond niet gezien hebben.
Zit niet te wachten op longontsteking zo meteen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door