Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453728
Met de wandeling kwam Bobbie uit de bosjes gesprongen en liep daarna wat mank. Gekeken naar poot en wat bloed bij de nagel. Nu is Bobbie met pijn nogal reactief, restantje uit het verleden. Hij doet het perfect, valt nooit meer uit als we iets bij hem moeten doen, maar dit is wat anders natuurlijk.
Uiteindelijk heb ik redelijk goed kunnen kijken en toen had ik zijn duimnagel los in mijn hand. De plek ziet er rustig uit (voor zover je dat goed kan zien) en zijn pijn was gelijk een stuk minder. Het bloed niet en ik zag ook niet zo'n flubbertje hangen.
Hij is natuurlijk een stuk rustiger, speelt niet met Billie en likt af en toe aan die plek. Ik ben gelijk arnica gaan geven.

Is er verder iets wat ik kan doen?
Schoonhouden natuurlijk, maar dat zal dan echt met het voetje in een bakje water ofzo moeten.
En pas weer wandelen als hij zelf aangeeft dat het gaat denk ik?
Door Lizzy
#3453737
Ja bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Sneu he!!!

Van de week was Fritzi haar zij-nagel voor de 2de keer kwijt. De eerste keer was ie los (ongelukje in het bos en kwam ze aan gerend, poot vol bloed, nagel die halverwege hing), weg laten trekken door de dierenarts. Was een soort van nagel voor terug gegroeid maar ik had al gezien dat het niet veel levens was. Dus van de week wilde ik 'm weer trimmen (elke week) en zet de schaar erin, Fritzi doet "ieks", trekt d'r poot weg terwijl ik die nagel in de tang heb.... Nog dikkere gil, de nagel zat in mijn schaartje :o :-X

Ik heb niks gedaan. Ze liep dezelfde dag ook gewoon weer mee in het bos. Ik slinger na de wandeling de poot even door een soda badje (OK, nu 2 keer dagen gedaan, daarna niet meer, zag er mooi schoon uit) en dan afspoelen met schoon water en dat was het dan.
Door Siberienne
#3453738
Shadow heeft het ook twee keer gehad, ik heb even een klein verbandje erom gehad ivm bloeden maar verder eigenlijk niks gedaan met badjes oid. Meneer is nogal van ‘kom niet aan mijn poten’ dus een soda badje voor zijn poot zou meer een soda douche voor mij worden. Het genas vrij snel.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453749
Dank voor jullie reactie. Maar hadden ze toen de nagel er af was nog pijn?
Dat soda badje zal nog wel lukken. Maar echt goed ernaar kunnen kijken, dus haartjes opzij doen vermijd ik liever even. Hij heeft tot nu voor zijn doen de dingen zo braaf toegelaten.
Door Lizzy
#3453751
Charlie Angel schreef: do 01 dec 2022, 21:09 Dank voor jullie reactie. Maar hadden ze toen de nagel er af was nog pijn?
Dat soda badje zal nog wel lukken. Maar echt goed ernaar kunnen kijken, dus haartjes opzij doen vermijd ik liever even. Hij heeft tot nu voor zijn doen de dingen zo braaf toegelaten.
Nee. Tenminste, niet dat ik de indruk had. Ja, als het net gebeurd is wel. Nou OK, echt lekker zal het de eerste dag niet gevoeld hebben. Maar echt pijn? Nee, geloof ik niet hoor. Als de nagel er nog half aanhangt, dan doet het wel zeer is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453753
Dank. Hij lijkt er nu echt nog last van te hebben, minder dan toen de nagel er nog aanzat overigens. Maar even kijken hoe het morgen gaat, die lange wandeling op mijn verjaardag die ik had gepland zal ik maar schrappen. Eerst maar genezen.
Door Anne in Zweden
#3453759
Lupi is ooit een nagel kwijtgeraakt - geen duim - en dat heb ik wekenlang moeten verbinden en met poeder afdekken, om te voorkomen dat het vuil zou worden en gaan ontsteken. Ze moest ook een schoen aan om het verband niet vies te maken. Was een heel gedoe steeds. Ik kan me voorstellen dat je met een duim minder te stellen hebt, omdat die geen contact met de grond maakt. Maar in hoog gras kan het natuurlijk wel pijn doen. Ik zou er bij het wandelen denk ik een verbandje om wikkelen als Bobbie dat toelaat.

Beterschap! :-*
Door Siberienne
#3453764
Anne in Zweden schreef: do 01 dec 2022, 23:48 Lupi is ooit een nagel kwijtgeraakt - geen duim - en dat heb ik wekenlang moeten verbinden en met poeder afdekken, om te voorkomen dat het vuil zou worden en gaan ontsteken. Ze moest ook een schoen aan om het verband niet vies te maken. Was een heel gedoe steeds. Ik kan me voorstellen dat je met een duim minder te stellen hebt, omdat die geen contact met de grond maakt. Maar in hoog gras kan het natuurlijk wel pijn doen. Ik zou er bij het wandelen denk ik een verbandje om wikkelen als Bobbie dat toelaat.

Beterschap! :-*
Als ze rennen raakt die nagel wel de grond. Ik had ooit een filmpje met slowmotion opnames van rennende en springende honden maar ik heb die dvd weg gegeven en ik weet niet meer hoe de makers van die film heten. Er staat nl ook een kort stukje van op YouTube. Was heel mooi gemaakt. Maar ik kan het nu niet vinden…
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453837
Nou, vandaag had Bobbie er echt weer zin in. Wilde heel graag weer wandelen, een heerlijke wandeling in het bos gemaakt, wel korter dan normaal voor de zekerheid. Meneertje blij, heeft ook geen mankje oid laten zien en ligt nu heerlijk te slapen. Billie ook blij, die zorgde ervoor dat een lompe hond niet bij Bobbie kon komen en ze deed zelf ook lief naar Bobbie. Ik zeg geslaagd.

Even het pootje baden liet Bobbie makkelijk toe, als je maar niet in de buurt van dat plekje gaat zitten prutsen of zoeken.
Door Anne in Zweden
#3453838
Charlie Angel schreef: vr 02 dec 2022, 17:14 Nou, vandaag had Bobbie er echt weer zin in. Wilde heel graag weer wandelen, een heerlijke wandeling in het bos gemaakt, wel korter dan normaal voor de zekerheid. Meneertje blij, heeft ook geen mankje oid laten zien en ligt nu heerlijk te slapen. Billie ook blij, die zorgde ervoor dat een lompe hond niet bij Bobbie kon komen en ze deed zelf ook lief naar Bobbie. Ik zeg geslaagd.

Even het pootje baden liet Bobbie makkelijk toe, als je maar niet in de buurt van dat plekje gaat zitten prutsen of zoeken.
Hè, dat klinkt alsof het met een sisser afloopt. Fijn!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453863
Ja, zeker fijn. Dank voor jullie meedenken. Die nagel, dat groeit een beetje terug, maar dan wordt het wel een wat rare nagel toch?

Hij heeft naderhand niet extra pijn aangegeven en heeft zich met de visite weer zo lief gedragen, ben echt zo enorm trots op hem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door