Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mandarijn
#3453498
Vandaag toevallig bij de DA geweest en Bobbie op de weegschaal gezet. Blijkt hij bijna 14kg :o hij is dus van 13kg naar 14kg gegaan. En hij moet naar de 12kg!! Ben sinds de castratie al van 200gr naar 180gr vlees gegaan. Nu zit ik op 150gr. 's morgens als ontbijt krijgt ie een volle eetlepel cottage cheese met daarin allerlei poeders en dergelijke voor gewrichten etc. Weet even niet wat ik nog kan doen. Barf is zo lastig met nog minder. En vanwege zijn leeftijd en moeilijker kauwen overweeg ik kvv. Want nekken, konijnkop en zo heeft hij steeds meer moeite mee. En met groenten erbij gaat het snel over de 150gr. Wie heeft tips en kan helpen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Door smulpaap
#3453516
Mocht je overwegen KVV te gaan voeren
Let dan goed op de vetpercentages
Dat kan per merk enorm verschillen , ook de magere diersoorten zoals konijn bv
Ik heb dat indertijd ook eens bekeken , maar besloot toch door te gaan met barf
Voor de ene oude bes heb ik een tijd zelf gemalen . De andere bejaarde verdomde het om gemalen te eten . Die kreeg kwartelkarkas , wat ik uiteindelijk ook tot moes moest slaan. Daar heeft ze haar laatste levensjaar nog van genoten
En ja , die kleine porties zijn best lastig. Maar met barf kun je wel zelf blijven bepalen wat je voert ,zeker gezien het gewicht van Bobbie . Kan me voorstellen dat je daar graag iets aan wilt doen .
Door Mandarijn
#3453522
Momenteel is het vooral kwartel, stukje eenden karkas, konijnen kop en kipkarkas wat ik met vlees geef. En 1x per week barfmenu vismix, omdat Bas (de andere hond) deze alleen lust. Dan krijgt Bobbie 150gr en Bas 190gr. Om te zorgen dat ze toch wat vis binnen krijgen. Zalmkop eet Bas niet meer. Haring is al helemaal bah, net als andere vis.....als die niet gemalen is

Overweeg om de cottage cheese te vervangen voor Bottenbouillon. Is dat een optie??
Door Mandarijn
#3453523
@smulpaap zelf malen ....kip, kwartel, eend zou wel lukken met de hand, maar konijnen kop..... tot moes slaan is dat lastig??
Door Lizzy
#3453527
Een goede KVV voeren is ook geen straf! Zelf lekker opleuken met gekookte groenten (lekker afwisselend) en daar ook de poedertjes doorheen mengen (misschien door een kleiner beetje KVV zodat je niet zijn hele prak naar poedertjes hoeft te laten smaken). Cottage Cheese en bottenbouillon: bottenbouillon is gezonder maar qua kcal ontloopt het elkaar niet veel.
Door Mandarijn
#3453535
Bedankt Lizzy voor je antwoorden. Geen ontbijt geven is geen optie. Dan gaat Bas gal overgeven. Bobbie heeft daar geen last van. Maar wat zou ik ze kunnen geven dat niet te vet is en gezond. Snacks heb ik ondertussen tot het minimale terug gebracht en krijgen ze alleen nog na de grote middagwandeling.
Door Lizzy
#3453536
Mandarijn schreef: di 29 nov 2022, 09:05 Bedankt Lizzy voor je antwoorden. Geen ontbijt geven is geen optie. Dan gaat Bas gal overgeven. Bobbie heeft daar geen last van. Maar wat zou ik ze kunnen geven dat niet te vet is en gezond. Snacks heb ik ondertussen tot het minimale terug gebracht en krijgen ze alleen nog na de grote middagwandeling.
Als Bas er geen last van heeft dan is het prima toch, wat je nu doet? Groenten geven? Hier vinden ze komkommer zalig. Maar ook een winterwortel vinden ze heerlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door