Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nele en Ace
#3453417
Hoihoi
Sinds 2-3 weken hebben wij nog/weer een puppy in huis, Lucy. Ace, die nu al een tijdje bij ons is, is ondertussen bijna 10 maand oud en is heel blij met zijn nieuw vriendje.
Maar, typisch pups, is Lucy nog heel bijtgraag en bijt ze constant (spelend) in Ace zijn wangen. Ace heeft als american bully een hoge pijngrens en lijkt er geen last van te hebben want hij speelt blij mee en corrigeert haar niet, maar ondertussen liggen zijn wangen echt open en heeft hij zelfs kale plekjes.
Mijn vraag is of er (natuurlijke) middeltjes zijn die enerzijds de wondgenezing verbeteren voor Ace maar er anderzijds misschien ook voor zorgen dat Lucy stopt met bijten (ik denk dan in de richting van iets zoals een bitterspray voor meubels maar dan voor wondes, honingzalf gebruiken we nu al).

(Wij proberen lucy wel zo vaak mogelijk te corrigeren als ze te wild speelt maar het is lastig, we zijn er niet constant bij en het feit dat ace het zich niet aantrekt en zelfs ook vaak het spel begint maakt het niet gemakkelijk)
Door Lizzy
#3453420
Ja, onze meid zat ook helemaal onder de wondjes. Niet zo erg dat ze kale plekjes had maar wel overal kleine bijtwondjes in haar smoeltje en keel. Ik heb het gewoon laten gaan en deed verder niks. Ze krijgt super gezonde voeding, ze moet het herstellen zelf doen. Ik gaf haar wel rust van kroko, door kroko achter een puppy hekje te zetten (waar ook zijn bench stond). Gewoon een deel afgezet van de kamer, zodat ze ook zonder kroko konden zijn. De correctie moet volgens mij toch van de volwassen hond komen. En als de pup ouder wordt, worden ze toch minder tolerant. En op een gegeven moment pikte Fritzi het dan ook niet echt meer, kwamen er correcties (hele softe hoor want ze is een softe hond) en op een gegeven moment viel het kwartje bij hem. Wondjes genezen, klaar.

Ondertussen werkte wij wel aan de bijt rem met hem. Uit het boek "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans 1 - Elke pup een goede start". Dat heeft bij Sjoerd echt super goed gewerkt. Hij is daardoor echt heel zacht in de bek. Mijn oudste meisje pakt nog steeds koekjes aan als een krokodil. Mijn middelste hond, daarbij moet ik nog steeds zeggen "zachtjes" anders pakt zij het te hard aan. En Sjoerd pakt alles heeeeel voorzichtig met zijn voortandjes aan. Dus dat heeft echt super goed gewerkt!

Veel plezier met je pup!
Gebruikersavatar
Door pike
#3453515
Lizzy schreef: zo 27 nov 2022, 07:39 Ja, onze meid zat ook helemaal onder de wondjes. Niet zo erg dat ze kale plekjes had maar wel overal kleine bijtwondjes in haar smoeltje en keel. Ik heb het gewoon laten gaan en deed verder niks. Ze krijgt super gezonde voeding, ze moet het herstellen zelf doen. Ik gaf haar wel rust van kroko, door kroko achter een puppy hekje te zetten (waar ook zijn bench stond). Gewoon een deel afgezet van de kamer, zodat ze ook zonder kroko konden zijn. De correctie moet volgens mij toch van de volwassen hond komen. En als de pup ouder wordt, worden ze toch minder tolerant. En op een gegeven moment pikte Fritzi het dan ook niet echt meer, kwamen er correcties (hele softe hoor want ze is een softe hond) en op een gegeven moment viel het kwartje bij hem. Wondjes genezen, klaar.

Ondertussen werkte wij wel aan de bijt rem met hem. Uit het boek "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans 1 - Elke pup een goede start". Dat heeft bij Sjoerd echt super goed gewerkt. Hij is daardoor echt heel zacht in de bek. Mijn oudste meisje pakt nog steeds koekjes aan als een krokodil. Mijn middelste hond, daarbij moet ik nog steeds zeggen "zachtjes" anders pakt zij het te hard aan. En Sjoerd pakt alles heeeeel voorzichtig met zijn voortandjes aan. Dus dat heeft echt super goed gewerkt!

Veel plezier met je pup!
Hier werkt dat nog voor geen meter ;D 's ochtends is hij poeslief, in de middag wordt het al een brutaal bijtertje en 's avonds is het inderdaad net een krokodil ::)
Door Lizzy
#3453526
pike schreef: ma 28 nov 2022, 21:53 Hier werkt dat nog voor geen meter ;D 's ochtends is hij poeslief, in de middag wordt het al een brutaal bijtertje en 's avonds is het inderdaad net een krokodil ::)
Het duurt ook even he, voor het kwartje valt :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door