Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3452818
Despa is nu 10 maanden, weegt 11,3 kg maar is broodmager. Zijn ribben zijn overduidelijk voelbaar, net als zijn ruggegraat en heupbotten. Ik voer hem 350 gram kvv per dag. Dat is ongeveer 3%. Zou ik hem naar 4 of 5% terug moeten zetten?
Hij krijgt wel vettere soorten zoals lam en geit ed maar extra vet verdraagt hij niet zo goed.
Door Lizzy
#3452820
Sjoerd is 1 jaar + 9 maanden en die zou van zijn graatje vallen met 3%. Dus ja, zeker hoor: meer voeren. Voeren doe je met je ogen. Het zijn allemaal maar richtlijnen. Ik zou hem direct op 5% zetten. En als dat niet genoeg is 6%.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453141
Mijn pup van ruim 12 weken weegt nu 8 kg en staat al 4 weken op 10%. Met daarboven op nog extra eitjes en sprotjes. Plus een behoorlijke dosis beloningssnoepjes. En nog steeds zijn alle ribben voelbaar, evenals ruggengraat en heupbotjes. Als hij zich rekt zie je gewoon alle ribjes. Maar hij groeit ook hard de hoogte in.
Door tt-tjes
#3453705
Inmiddels staat Despa een paar weken op 400 gram kvv per dag plus extra groenten. En komt hij aan. Dit houden we voorlopig maar ff zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door