Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nonnie80
#3452315
Hallo,

Ik heb een vraag over de overdraagbaarheid van corona. De teef van mijn moeder zou bij ons komen logeren omdat ze loops is. Mijn moeder heeft ook een reu en we hadden dit bedacht zodat zijn hoofd niet op hol wordt gebracht.

Sinds vandaag heeft ons gezin corona en nu weten we niet goed wat wijsheid is. Kunnen wij corona overbrengen via de vacht van de hond aan mijn moeder?

Groetjes Manon
Door Lizzy
#3452319
Hoi Manon, ik zou zeggen van niet. Het virus blijft buiten de host helemaal niet zo lang actief als werd gedacht. Dus even lekker na bezoek aan jullie buiten wandelen en het virus heeft zich ook voldoende "verdund".

Beterschap!
Door eelke
#3452346
Als ik het goed begrijp hebben jullie nu corona, en moet de teef van jouw moeder nog komen. Die loopsheid is ook niet in 2 dagen weg natuurlijk, en corona duurt ook geen weken.

De kans is heel klein. Ik heb er eens over na de advieslijn van de ggd (of het rivm, kweetnietmeer) gebeld ivm oppassen op een hond van een corona-zieke. Die achtten toen de kans heel klein. Ik heb de hond opgehaald zonder aan te raken, hond een uurtje buiten laten luchten en zelf mijn handen wat extra gewassen. Voor de zekerheid.

Als je het nog zekerder wil weten, ik weet de kwetsbaarheid van je moeder niet, kun je toch ook haar hond bij jullie laten blijven tot jullie uit isolatie mogen? Dat is vast niet heel veel langer dan toch al nodig voor de loopsheid.
Door nonnie80
#3452347
Lizzy schreef: zo 06 nov 2022, 17:36 Hoi Manon, ik zou zeggen van niet. Het virus blijft buiten de host helemaal niet zo lang actief als werd gedacht. Dus even lekker na bezoek aan jullie buiten wandelen en het virus heeft zich ook voldoende "verdund".

Beterschap!
Bedankt voor je reactie.
Door nonnie80
#3452348
pearlsofpassion schreef: zo 06 nov 2022, 20:10 De huisdieren krijgen soms wel zelf corona en kunnen het zo wel overbrengen.
Die kans is klein, kleiner dan dat je't in de supermarkt oid oploopt, maar heel soms komt het voor.
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo bang dat we de hond besmetten maar was meer bang dat we het via haar vacht kunnen overbrengen op mijn moeder.
Door nonnie80
#3452349
eelke schreef: ma 07 nov 2022, 10:50 Als ik het goed begrijp hebben jullie nu corona, en moet de teef van jouw moeder nog komen. Die loopsheid is ook niet in 2 dagen weg natuurlijk, en corona duurt ook geen weken.

De kans is heel klein. Ik heb er eens over na de advieslijn van de ggd (of het rivm, kweetnietmeer) gebeld ivm oppassen op een hond van een corona-zieke. Die achtten toen de kans heel klein. Ik heb de hond opgehaald zonder aan te raken, hond een uurtje buiten laten luchten en zelf mijn handen wat extra gewassen. Voor de zekerheid.

Als je het nog zekerder wil weten, ik weet de kwetsbaarheid van je moeder niet, kun je toch ook haar hond bij jullie laten blijven tot jullie uit isolatie mogen? Dat is vast niet heel veel langer dan toch al nodig voor de loopsheid.
Bedankt voor je reactie! Dat laatste overwegen we inderdaad om te doen, wel zo veilig. Ze is al even loops maar nu begint ze de reu van mijn moeder op te hitsen dus vandaar dat ze nu bij ons komt logeren. Mijn zoon en ik zitten sowieso tot vrijdag in quarainte, mijn man mag er al eerder uit.
Komt vast goed!
#3452361
Dan zou ik me er geen zorgen over maken. Even opletten bij de overdracht van de hond ed, maar in de vacht overleeft het virus niet hoor. En jullie zijn ook al over de piek heen als ik het goed begrijp.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door