Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3452114
Pippa is nu 4.5 jaar oud.
Ze is werd met 9 maanden oud voor de eerste keer loops. De 2de loopsheid kwam 6 maanden na de eerste. Daarna was het altijd om de 7 maanden. Nu is ze weer loops maar ze is 2 maanden te vroeg :???: Er zit nu dus maar 5 maanden tussen deze en de vorige loopsheid.
Iets om me zorgen over te maken?
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3452122
Niet meteen denk ik, wel iets om in de gaten te houden.
Hou ook in de gaten of het normaal verloopt zoals je gewend bent.

Op zich kan het lichaam best eens van de standaard afwijken, soms getriggerd door andere loopse dames in de buurt.
Als alles gaat zoals anders, zou ik me er niet meteen zorgen over maken.

Bij complete dames is natuurlijk altijd het risico van baarmoeder ontsteking, dus ik zou bij afwijkende patronen wel alert zijn. Gaat alles verder normaal, dan is 1 afwijkende loopsheid qua periode niet meteen reden voor paniek.

Karen
Door Lizzy
#3452134
Ik heb hier hele regelmatige teven gehad en teven die heel onregelmatig waren. Ook fokkers om mij heen hebben wel honden waar totaaaaaaaaaaaal geen peil op te trekken valt. Dus neuh, geen zorgen.
Door zurca
#3452151
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het gewoon, zoals als anders, in de gaten houden. Vooralsnog is ze gewoon als anders en ga ik mij er dus verder maar niet druk over maken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door