Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451847
Zondag eind van de dag nog geen drie meter aan de wandel, een grote ieuuuuw! Niet gezien wat er gebeurde, want ze liep achter ons. Wij dachten eerst dat ze in een stekel gestapt was, want ze stond met linksvoor omhoog. We hadden de dag daarvoor de meidoorn heg gesnoeid die langs de straat staat.
Uiteindelijk niet verder gekomen dan het eind van de straat, ze was niet oké.

De dagen daarna werd het alleen maar erger. Maandag gelijk met metacam begonnen maar dat deed helemaal niks. Dinsdag kon ze al bijna niet meer uit de voeten, en ging het snel achteruit. Woensdag moesten we haar tillen naar de DA. Wat wij al vermoedden: een nekhernia.
Ik wil haar niet onder narcose vanwege de leeftijd (15,5) dus ze kunnen niet precies zeggen hoe erg het is.
Nu weer vol aan de prednison en tramadol erbij. Daar knapt ze iets van op, ze loopt wel weer. Maar het is nog steeds drie keer niks.
Ze eet en drinkt wel goed, ontlasting is ook normaal.

Vanmiddag weer een consult, om te overleggen hoe we nu verder gaan. En of we nog veel langer verder gaan. Want wat wij al maanden geleden besloten: het moet voor haar nog wel te doen zijn.
Aan de hand van dit boekje hebben we een aantal criteria opgesteld. En hopen we ervoor te waken om toch vooral niet maar door te gaan met behandelen als dat voor haar niets meer toevoegt.
https://www.afscheidvaneenhuisdier.nl/l ... ierenarts/

Ik vind het wel moeilijk hoor. :(
Door rosmin
#3451852
Ach Annemarie, dit valt, ondanks je voorbereiding op afscheid van Moyra, dan wel rauw op je dak :-*
Het is en blijft moeilijk om "het moment" te kiezen van laten inslapen,
maar als ik je bericht lees, komt het bij mij over dat je diep in je hart al weet wat te doen, mocht de pijn niet verminderen bij Moyra :-\
Veel sterkte, en voorzichtige knuffel voor je senior :-*
Door hannabelgje
#3451854
De meeste hernia's gaan met medicatie en strikte rust over. Voordeel van de leeftijd is nu dat ze waarschijnlijk sowieso al veel slaapt en goed rustig te houden is. Hopelijk knapt ze op en kan ze nog een poosje bij jullie blijven. Heel veem sterkte!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3451857
Ohww, wat is dit moeilijk :'( . Jeetje, ik ga heel hard voor je duimen dat Moyra opknapt. Hersteld. Acupunctuur helpt soms echt wonderbaarlijk goed. Maar ja, dan moet je haar dus wel weer een rit naar een therapeut aandoen :-\
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3451863
Altijd moeilijk zulke dingen.
Ik duim heel hard dat ze weer opknapt en nog even bij jullie blijven kan.

Wel heel goed dat je voor jezelf al wat grenzen hebt bepaald en ervoor waakt dat de kwaliteit van leven goed blijft.

Karen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451880
Fijn gesprek gehad met de DA. Ze gaat over op gabapentine, de maximale dosering. En één prednison per dag. Volgende week weer contact over hoe het gaat. Ze hebben dit weekeind ook dienst, dat is een geruststelling.

Alle favoriete ligplekken laag gemaakt. De matras van het logeerbed in het thuiskantoor ligt nu op de grond.
In de hal stond een bankje, dat is helemaal weg. Mand in de keuken zonder pootjes.
Als ze zich beter gaat voelen dan kan/mag/hoeft ze in ieder geval niet te springen. ;)
IMG20221028170038.jpg
IMG20221028170038.jpg (1.97 MiB) 1344 keer bekeken
IMG20221028170024.jpg
IMG20221028170024.jpg (4.83 MiB) 1344 keer bekeken
IMG20221028170636.jpg
IMG20221028170636.jpg (3.85 MiB) 1344 keer bekeken
Lekker bezig geweest vanmiddag. ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451883
hannabelgje schreef: vr 28 okt 2022, 18:23 Ik zou haar niet laten lopen. Rust,rust en rust.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ze mag lopen van de DA hoor. :)
Niet aan de lijn, geen halsband om. Ze scharrelt in de tuin en steekt met ons de straat over naar de Brink om even te snuffen. Alles in haar eigen tempo en alleen als ze het zelf aangeeft.
Door rosmin
#3451888
'k Hoop van harte dat de Gaba goed aanslaat en dat je nog een tijdje van elkaar kan genieten.
'n Heerlijk matras/ slaapplek zo te zien, je zou er bijna zelf gaan liggen :)
Door smulpaap
#3451897
Ach , wat ontzettend sneu op die leeftijd
Hopelijk slaat de medicatie goed aan

Sterkte, en beterschap voor jullie oude meiske :-*
Gebruikersavatar
Door Loti
#3451924
Allereerst veel sterkte.
Er is op fb een groep: Contactgroep Teckels met rugproblemen. Geeft veel informatie over hernia's. Misschien heb je daar iets aan.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3451946
Ik duim dat alles goed aanslaat. Gaba heeft tijd nodig om goed te werken. Bij Doutze duurde het zeker 10 dagen voordat je er iets van merkte.
Om de een of andere reden heeft nog geen DA mij dat vooraf verteld, pas achteraf geven ze aan dat het logisch is...

Karen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door