Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3450714
Ik heb nog een aanvullende vraag over de bottenbouillon bij blaasontsteking. Negra krijgt elke dag extra vocht om de blaas goed te blijven spoelen. Ik heb een bottenbouillon gemaakt (al even terug inmiddels). Nadat die klaar was heb ik hem per 2 flinke eetlepels in boterhamzakjes gedaan en zo ingevroren, zodat ik porties heb. Die haal ik dan per zakje uit de vriezer, leng hem in een schaal aan met water en dat krijgt ze over 2 dagen verdeeld (samen met een andere hond), 2x per dag wat van als extra vocht. Nu lees ik in het recept (even opgezocht om nieuwe te maken weer) dat ze per keer zeker wel 2 lepels zou mogen hebben om een mooi beschermingslaagje in de blaas aan te maken tegen blaasontsteking. Krijgt ze dan nu met het aanlengen er te weinig van binnen? Kan ik dan beter iets anders geven als extra vocht en de bouillon gewoon zo? Of gaat dit ook gewoon prima?
#3450729
Dank je! Aangezien ze deelt met de andere hond is dat een eetlepel per hond per keer denk ik en dat 2x per week ongeveer. Zou ze meer of vaker moeten krijgen? Ik kan er niet echt een bepaalde richtlijn voor vinden. Ze weegt rond de 22 kilo.
Door - pien -
#3450731
Ik heb geen tip voor de hoeveelheid, maar na het jaren ingevroren te hebben in bakjes van de Chinees, heb ik het nu in ijsblokzakjes gedaan. Tis even knoeien : zakje in een maatbeker, vasthouden, trechtertje erop, volgieten, zakjes dichtknopen en in de vriezer.
Per keer kun je dan de benodigde blokjes er uit halen.
Door Lizzy
#3450735
Priscilla1983 schreef: za 08 okt 2022, 12:28 Ja ik wilde van die siliconen ijsblokvormpjes hebben ervoor, maar dat blijkt een "seizoensgebonden" iets, dus dat kan ik nergens meer vinden ;D
Nu dus maar in boterhamzakjes gedaan.
Aha. Ik heb siliconen cup cake bakjes van de Action. Die zijn ook niet zo groot.
Door tt-tjes
#3450940
- pien - schreef:Ik heb geen tip voor de hoeveelheid, maar na het jaren ingevroren te hebben in bakjes van de Chinees, heb ik het nu in ijsblokzakjes gedaan. Tis even knoeien : zakje in een maatbeker, vasthouden, trechtertje erop, volgieten, zakjes dichtknopen en in de vriezer.
Per keer kun je dan de benodigde blokjes er uit halen.
Ja, zo heb ik het ook in ijsblokzakjes gedaan. Toen de bouillon nog een beetje lauwig was. Daarna in de koelkast wat op laten stijven en hop de vriezer in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door