Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lilly
#3449723
Hallo
Onze hond Toby was logeren.

De dag er a vertoonde hij heel raar gedrag.
Hijgen en de bidhouding, voorpoten recht uit billen hellemaal omhoog.
Zeer onrustig.

Ik ben naar dokter gegaan daar kreeg hij na onderzoek pillen en injectie tegen misselijkheid.
Dat heeft geholpen.
24 uur na injectie moest ik pillen geven.

Gelukkig ging het beter.

Volgens de oppas stonden er paddestoelen in de tuin, of kastanjes op de grond.

Weten doen wij het niet.

Wie herkent dit.

Groetjes Lilly
Door Lizzy
#3449782
Nee, het komt me niet bekend voor maar mijn honden hebben nog nooit paddenstoelen of kastanjes gegeten. Volgens mij kan het eten van meerdere kastanjes leiden tot buikpijn. Van paddenstoelen is het maar de vraag wat voor paddenstoelen. Heeft de oppas een foto van ze gemaakt?
Gebruikersavatar
Door pike
#3450418
En wat voor kastanjes kan hij gegeten hebben? Tamme kastanjes of Paardenkastanjes? Want Paardenkastanjes zijn niet eetbaar en licht giftig (bevat aescine). Ze zijn ook heel bitter dus zou je niet verwachten dat een hond ze eet :-
Paardenkastanjes hebben veel minder stekels op de vruchtbeker zitten dan tamme, en ook het blad van de boom is totaal anders.

Paddenstoelen daar zijn honderden soorten van waarvan vele in meer of mindere mate giftig zijn. Daarbij lijken veel soorten op elkaar en zijn ze moeilijk op de juiste naam te brengen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door