Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3449328
essie74 schreef: vr 09 sep 2022, 10:26 zijn er nog aanbevelingen voor holistische praktijk omgeving Utrecht?
zoek mij suf, stukje rijden is geen punt maar wel graag ergens waar er plek is :-*
In Schoorl NH zit ook een praktijk
De Andere Dierenarts
Zelf geen ervaring mee
En heemskerk , maar ook die had een patiëntenstop. Weet niet of het nog zo is
Door tt-tjes
#3449454
Lizzy schreef: vr 02 sep 2022, 16:03 Potverdorie, dit is balen zeg! Mijn eerste reactie is toch wel "allergie voor iets van buitenaf". Ze is nog erg jong maar het kan wel. Op zich is een normale gang van zaken dat als je dierenarts het niet weet, hij/zij je doorstuurt naar een dermatoloog. En dat lijkt me eerlijk gezegd niet onverstandig. Want hiervoor wil je gewoon een diagnose. Uitsluiten dat er niet iets auto-immuun aan de hand is.

Op zich kan het ook een reactie zijn op iets als pesticides, schoonmaakmiddelen, schimmels in de vloer, etc. Dingen waar je niet zo gauw aan denkt.

Ja, je kunt hier alle kanten mee op. Naar een dermatoloog (zou in dit stadium de voorkeur hebben omdat ik zeker wilde weten wat er aan de hand is, hoewel een allergie naar mijn beleving best voor de hand liggend is). Naar een holistisch dierenarts (dat staat voor mij wel misschien op een gedeelde eerste plaats hoor). Zelf aanklooien. En tot je weet wat je gaat doen zelf wat maatregelen nemen:

Een ander schoonmaakmiddel waar je vloeren mee schoonmaakt, pesticides laten verdwijnen, schimmel elimineren.

Na elke wandeling de pootjes schoonmaken:

Zij gebruikt voor het weken van de pootjes dit middel: http://www.clipperdist.com/product/prodine-solution. Ik heb echt geen idee wat een Nederlands equivalent is.
Je kunt daar betadine oplossing voor gebruiken. Iodine is gewoon jodium.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3449680
Lizzy schreef: zo 18 sep 2022, 11:56 Kan het misschien ook dit zijn Essie?

https://www.dapzaltbommel.nl/nieuws/nie ... P4OmgxaaDs
Maar dat zou dan alleen augustus september zijn dan toch?

Oli had vorige week helemaal mega pusogen en nu allerlei korstjes boven zijn ogen /wenkbrauwen /hoofd. Heb dat goed uitgekamd , zag rode puntjes, en daar liet de vacht ook los. Daarvan heb ik idd sterk het vermoeden dat het dus door oogstmijt zou kunnen komen inderdaad.
Hij had ook meer jeuk in het algemeen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3449684
Oogstmijten kan je tot en met oktober aantreffen, het is afhankelijk van de temperatuur. Maar het maakt wel uit waar je woont. Deze beestjes komen voor op (zware) kleigronden en Lössgronden.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3449854
Lizzy schreef: zo 18 sep 2022, 11:56 Kan het misschien ook dit zijn Essie?

https://www.dapzaltbommel.nl/nieuws/nie ... P4OmgxaaDs
is inmiddels uitgesloten door toedienen van middel tegen o.a. mijten vlooien enz....
Maar toch bedankt weer voor het meedenken..... inmiddels ben ik alternatief begonnen met bonusan middel via Petra Riedijk.
Eerste dag nu gedaan en behalve neon gele ontlasting nog niets ;-)
Gebruikersavatar
Door essie74
#3449855
pike schreef: ma 19 sep 2022, 20:28 Oogstmijten kan je tot en met oktober aantreffen, het is afhankelijk van de temperatuur. Maar het maakt wel uit waar je woont. Deze beestjes komen voor op (zware) kleigronden en Lössgronden.
volgens mij zitten we hier echt op de klei in utrecht, dus geen slechte gedachte idd!
Maar volgens de d.a. ivm toedienen anti mijten en vlooien middel geen optie meer....

Blijft prutsen
Gebruikersavatar
Door essie74
#3449856
Lizzy schreef: vr 09 sep 2022, 11:33 Maar er zijn toch meerdere dermatologen in NL werkzaam?


Op dit moment zijn er nog maar weinig pollen. Ik denk dat jouw hond mogelijk ergens anders gevoelig voor is. Of misschien is het begonnen met pollen en zit er nu zoveel irritatie dat het niet over gaat. Kan. Denk ik. Volgend jaar zou ik zeker-te-weten in februari met Puur Pollen starten!


Dan lijkt me dat redelijk uitgesloten.


Chiron? Is Amsterdam nog een optie voor je? Caspar Broekman en collega's. Of Tannetje Koning? Of Gouda, Ruth Boerekamp? Den Hoek in de Bilt?
dank voor de aanbevelingen! we gaan ermee aan de slag.
wilde je even laten weten dat ik jullie en jou hulp enorm waardeer, maar omdat ik zelf in de medische molen zit momenteel erg weinig online hier....
Niet minder belangrijk maar moet even minder alert dan normaliter :'(
niet dat jullie denken dat ik niet reageer uit desinteresse :-*
Gebruikersavatar
Door essie74
#3464316
essie74 schreef: do 22 sep 2022, 16:11 dank voor de aanbevelingen! we gaan ermee aan de slag.
wilde je even laten weten dat ik jullie en jou hulp enorm waardeer, maar omdat ik zelf in de medische molen zit momenteel erg weinig online hier....
Niet minder belangrijk maar moet even minder alert dan normaliter :'(
niet dat jullie denken dat ik niet reageer uit desinteresse :-*
even hierop terug komende, als we maar mycoplex van bonusan geven is er niks aan de hand. nu weer 2 weken gestopt om te kijken wat het deed en direct weer begonnen.
En wederom naar een aantal dagen geen klachten meer? blijft bijzonder allemaal......
Door Lizzy
#3464330
essie74 schreef: zo 22 okt 2023, 20:29 even hierop terug komende, als we maar mycoplex van bonusan geven is er niks aan de hand. nu weer 2 weken gestopt om te kijken wat het deed en direct weer begonnen.
En wederom naar een aantal dagen geen klachten meer? blijft bijzonder allemaal......
Oh dat is zeker bijzonder! Hoe ben je erop gekomen om mycoplex te gaan geven?

Maar hee, als je het daarmee goed kunt houden.....!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door