Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Myla
#3448251
Helaas beland ik hier weer om meer informatie te vinden dan onze dierenarts kon geven .

Ons bijna 8 maanden oud hondje heeft dus radius curvus syndroom of dit erfelijk is of door trauma geen idee en dat maakt nu ook niet meer uit .

Wie heeft hier ervaring mee en welke weg heb je bewandeld ?
Door Lizzy
#3448260
Myla schreef: zo 14 aug 2022, 12:50 Helaas beland ik hier weer om meer informatie te vinden dan onze dierenarts kon geven .

Ons bijna 8 maanden oud hondje heeft dus radius curvus syndroom of dit erfelijk is of door trauma geen idee en dat maakt nu ook niet meer uit .

Wie heeft hier ervaring mee en welke weg heb je bewandeld ?
Ik niet persoonlijk maar ik ken iemand die een hond heeft. De hond is geopereerd aan beide poten en is nu een gezond blij actief ei. Heftige operatie maar de moeite waard. Als je iets specifieks wilt weten hoor ik het wel!
Door hannabelgje
#3448261
Om welk ras gaat het? Ik heb nl wel ervaring met dierenartsen die kortpotige rassen diagnosticeren met radius curvus terwijl het dat niet is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Myla
#3448469
Lizzy schreef: zo 14 aug 2022, 14:50 Ik niet persoonlijk maar ik ken iemand die een hond heeft. De hond is geopereerd aan beide poten en is nu een gezond blij actief ei. Heftige operatie maar de moeite waard. Als je iets specifieks wilt weten hoor ik het wel!
Mijn excuses voor de late reactie , ik moest het even allemaal laten bezinken .
Weet jij door welke orthopeed het hondje is geopereerd ?
Gebruikersavatar
Door Myla
#3448470
hannabelgje schreef: zo 14 aug 2022, 14:52 Om welk ras gaat het? Ik heb nl wel ervaring met dierenartsen die kortpotige rassen diagnosticeren met radius curvus terwijl het dat niet is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dit is een mix van 1/4 teckel , 1/4 boomer en 2/4 york dus echt een vuilnisbakkie ;) . Het is bij Kibo bij 1 voorpoot .

De dierenarts zou het zelf niet laten opereren , hij zag vaak gevallen waarbij het niet goed was gegaan .

Ik ben nu op zoek naar meerdere ervaringen van wel of niet opereren en desnoods een brace .

Als jij meer informatie heb of websites weet graag .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door