Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3448121
Phemke heeft heel snel stress. Ik denk dat het een karakterdingetje is. Als ze maar denkt dat er iets gaat gebeuren begint ze te hijgen en te geeuwen. Ik vraag mij af of er, ondanks dat het haar karakter is, toch misschien iets aan te doen is. Ik denk dan aan homeopathie of kruiden ofzo.
Een voorbeeld is als we gaan wandelen. Ze is dan zo hyper dat ze, zo gauw ze buiten komt iets moet oppakken en op kauwen. Dat kan vanalles zijn. Wat ze het eerste tegenkomt wordt gepakt. Dorre blaadjes, takjes, het liefst iets van gras waar dan echt vol in gehapt wordt. Het is niet dat ze persé iets wil eten, maar puur af móet reageren.
Het lijkt me fijn voor haar, als ze iets meer rust in haar koppie zou krijgen.
Door Siberienne
#3448125
Spot was ook meneer hyper en ondanks dat ik er niet in geloofde, heeft Puur tranquil hem echt goed gedaan. Vooral in het beter handtekening van prikkels buiten.

https://www.dierapotheker.nl/puur-tranq ... t-100-gram

Misschien als ik nog eens zoiets zou doen dat ik bv eerst L-tryptophan los zou proberen.

Mocht je het ooit willen gebruiken, er is ook een paard versie die per kilo een stuk goedkoper is in prijs en het is exact dezelfde samenstelling (ik heb dat destijds nagevraagd bij de producent, met Spot ben ik het chronisch gaan gebruiken omdat ik elke keer als ik stopte een terugval zag)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3448129
Dankjewel voor je reactie!
Ik ga me erin verdiepen. Ik vrees dat ik het bij Phemke ook blijvend zal moeten gebruiken als het verbetering geeft, want wat ik al zei is het echt haar karakter. Maar als het haar helpt en het onschuldig is heb ik er geen probleem mee om het te blijven geven.
Door - pien -
#3448131
Ik had voor Rocco Destress gekocht bij de huisdierendokter maar toen was hij er ineens niet meer.
Alleen de sluitstrip is er vanaf, ik heb er niks uit gebruikt.
90 tabletten á 1200 mg
Als je het wil proberen mag je het hebben voor de verzendkosten.
Het past door de brievenbus.
Door Lizzy
#3448143
Ik gebruik tegenwoordig regelmatig de kruiden van deze club: (parasietmix en pYnmix) en die werken echt super. Ze hebben er ook een die gebruikt kan worden bij Vuurwerk maar ook bij alle andere momenten van stress/spanning. De ingredienten bevallen me wel: https://krachtigkruid.nl/webshop#!/Krac ... =129770774. Ik zou zoiets rustig iedere ochtend durven geven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3448144
- pien - schreef: vr 12 aug 2022, 12:02 Ik had voor Rocco Destress gekocht bij de huisdierendokter maar toen was hij er ineens niet meer.
Alleen de sluitstrip is er vanaf, ik heb er niks uit gebruikt.
90 tabletten á 1200 mg
Als je het wil proberen mag je het hebben voor de verzendkosten.
Het past door de brievenbus.
Ach je Rocco :'( . Veel sterkte!
En heel lief aangeboden. Ik kan allicht proberen of het helpt. Ik stuur je een pb
Gebruikersavatar
Door doranto
#3448146
Lizzy schreef: vr 12 aug 2022, 13:01 Ik gebruik tegenwoordig regelmatig de kruiden van deze club: (parasietmix en pYnmix) en die werken echt super. Ze hebben er ook een die gebruikt kan worden bij Vuurwerk maar ook bij alle andere momenten van stress/spanning. De ingredienten bevallen me wel: https://krachtigkruid.nl/webshop#!/Krac ... =129770774. Ik zou zoiets rustig iedere ochtend durven geven.
Dank voor je reactie!
Ook hier ga ik naar kijken :)
Door Siberienne
#3448151
Doranto schreef: vr 12 aug 2022, 12:00 Waarom zou jij eerst L-trytophan proberen? Ik heb er even op gegoogled en de eerste site die ik tegen kwam beschreef nogal wat potentiële bijwerkingen.
Deze site is het: https://www.webmd.com/vitamins-and-supp ... -and-risks
Het zit ook de Puur en ik denk eigenlijk dat dat een van de effectiefste ingrediënten was.

Heb destijds me niet zo verdiept in de bijwerkingen eigenlijk, maar misschien ook afhankelijk van de dosis? Geen idee.
Door hannabelgje
#3448152
Zoë was altijd een enorm stresskonijn. Ik met puur en groene os producten altijd veel goede resultaten gehad. Nu ze ouder is gaat het gelukkig veel beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3448154
Fijn dat ik nu verschillende opties heb. :) Pien gaat maandag de Destress die zij nog heeft opsturen. Dat ga ik eerst uitproberen. Als dat voor ons niet zo goed werkt, heb ik in ieder geval een paar alternatieven achter de hand.
Dank jullie wel :-*
Door Chouka
#3448159
Mag ik ook iets anders dan homeopathie of kruiden aanraden?
Mijn jongste hond doet bij het begin van de wandeling precies wat jij beschrijft. Of beter: in het verleden de veel zwaardere versie waarin mijn andere hond en ik het moesten ontgelden.
Dat mogen kauwen werkt stressontladend.
Als ik hun uit de auto haal dan geef ik mijn jongste een dennenknop. Daar bijt ze even op en dan houdt ze hem nog even in haar mond. Binnen de 5 min laat ze hem vallen en dan is het probleem opgelost.
Ooit heb ik dat met een tennisbal gedaan. Meestal was die kwijt. Een dennenknop in een dennenbos lijkt me minder erg voor de natuur.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3448164
Chouka schreef: vr 12 aug 2022, 22:27 Mag ik ook iets anders dan homeopathie of kruiden aanraden?
Mijn jongste hond doet bij het begin van de wandeling precies wat jij beschrijft. Of beter: in het verleden de veel zwaardere versie waarin mijn andere hond en ik het moesten ontgelden.
Dat mogen kauwen werkt stressontladend.
Als ik hun uit de auto haal dan geef ik mijn jongste een dennenknop. Daar bijt ze even op en dan houdt ze hem nog even in haar mond. Binnen de 5 min laat ze hem vallen en dan is het probleem opgelost.
Ooit heb ik dat met een tennisbal gedaan. Meestal was die kwijt. Een dennenknop in een dennenbos lijkt me minder erg voor de natuur.
Zoiets dergelijks heb ik ook al geprobeerd, met een speeltje waar ze op kan bijten. Het verminderde helaas niet haar stress, alleen reageert ze zich dan ergens anders op af. Ik zou graag haar stressniveau verlagen, zodat ze wat meer rust in haar koppie krijgt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448171
Klinkt precies als Ikaria. Behalve het wandelen dan. Maar als ik vb aan het eten begin, gaat ze wat zoeken dat niet eetbaar is om op te eten... :???:
En ze likt en krabt zich nog steeds wat kaal.
Luis is altijd al een stresskip geweest, die gaat in huis sproeien...

Dus ik lees even mee, maar katten en kruiden zijn wel tricky... :-X :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3448172
Stond me al iets bij dat L-tryptophan resultaten niet eenduidig waren. Heb het even meteen in studiemap opgezocht, maar geen duidelijke resultaten uit het onderzoek bij honden die voeding kregen met het spul. (ook niet een zeer goed onderzoek) Waarmee natuurlijk niet is gezegd dat het helemaal niet werkt. Maar blijkbaar dit toevoegen leidt niet perse rechtlijnig tot meer serotonine.

Verder blijkt alfa-casozepine (Zylkene) en selegiline wel te werken icm met gedragtherapie, echter wel maar in de helft van de honden.
L_theanine zou ook wel iets kunnen doen (telizen) zou ook bij katten onderzocht zijn.
En verder klinkt misschien raar omega-3. Tekort hiervan kan tot meer agressie lijden. (is ook door stress) Kleine ontstekingsreacties in lichaam zorgen voor minder dopamine en serotonine.


Dus al met al, zijn er dingetjes die werken, maar is dus ook van de individuele hond afhankelijk. Blijft uitproberen dus ;)
Geldt ook voor bach bloesems, homeopatische druppels en kruiden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door