Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3451071
Daar heb ik ook aangedacht, stukje brood zou moeten lukken maar zou het dan nog werken?
Door Lizzy
#3451076
zurca schreef: vr 14 okt 2022, 14:47 Lizzy, hoe geef jij de druppels?

Ff niet goed over nagedacht....in de beschrijving staat dat de druppels rechtstreeks in de bek gegeven kunnen worden, tja en dat levert stress op ::) Zodra ze mij met iets in mijn handen aan ziet komen is ze pleite.
Ik druppel het op een frutje KVV. Klein frutje, zeg een dessertlepel en dan vouw ik dat frutje dubbel.
Door Lizzy
#3451077
zurca schreef: vr 14 okt 2022, 15:16 Daar heb ik ook aangedacht, stukje brood zou moeten lukken maar zou het dan nog werken?
Ja, gelukkig wel! Het is geen homeopathie.
Door zurca
#3451080
Kijk, dat is top! Ik ga het gewoon op een hap eten doen. Dat gaat een hoop gedoe schelen.
Bedankt voor jullie reacties.
Door yazzie
#3451131
Als ik druppels wil geven (bijvoorbeeld Puur hypersex) gebruik ik gedroogde lamslong, daar trekt het in als je het even van te voren erop druppelt. Werkt hier goed.
Door zurca
#3451223
Nou.... Ik ben er eens mee aan de slag gegaan... Nu kan het over het eten maar als ik eens iets wil geven waarmee dat niet kan, wat dan...?
Dus andere aanpak.. Ik heb het flesje gepakt en wat lekkers en haar een plekje in huis laten kiezen waar zij het oke vind om naar mij toe te komen als ik dat flesje bij mij heb.
Na een paar keer proberen, plek gevonden..
Daar loop ik nu met het flesje naar toe en wat lekkers. Dan komt zij zelf ook naar die plek. Ik leg het lekkers neer, ze moet wachten, ik kan dan de druppel in haar bek doen (wel snel want helemaal oké vind ze het nog niet) en dan mag ze haar beloning. Dan is ze helemaal happy en doen we samen het "knappe Pippa hondendansje" door de kamer ;D :biggrin2:
Zo heb ik het destijds ook met het aantrekken van haar tuig gedaan. Dat duurde toen wel langer voor dat dat soepel ging maar die methode (van zelf er nog iets van controle over hebben) werkt wel voor Pippa. En nu dus ook heel vlot dat ik haar de druppels toch zo kan geven.
Qua werking kan ik nog niets zeggen, dat zal nog wat langer nodig hebben. Ze krijgt ze nog net geen week ;)
Door Lizzy
#3451262
Jaaaa, wat goed joh, dat je het zo voor elkaar krijgt! Ben benieuwd of het nu ook wat gaat doen!
Door smulpaap
#3451267
Wat fijn dat het zo werkt voor jullie
Hopelijk slaat het middel goed aan
Door Lizzy
#3453594
Hoe gaat het met Pippa?

Ik kwam deze tegen :



En moest gelijk aan jou denken.
Door zurca
#3453934
Lief dat je naar haar vraagt..
De druppels geven iig geen, voor ons, merkbare verandering.
Flesje is zo goed als leeg maar ik ben nu begonnen met adaptonicum. Eens zien of we daar verschil mee gaan merken.
Volgende maand moet ze naar de trimsalon, ik hoop zo dat ze zich er dan wat beter door voelt!

Dat filmpje, wauw... Braaf hondje zeg! (al zie ik bij haar ook wel stress) Ben gelijk eens gaan kijken op de website. Misschien dat ik daar binnenkort eens wat dingen bestel. Hulpmiddelen bij het plukken, misschien dat ik het daarmee wel kan. Dan zou ik alleen nog ergens het plukken goed willen leren. Ben wel wat workshops tegen gekomen maar dat is dan met eigen hond. En dat is dan weer net niet handig ivm de stress.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3453949
Vwb trimsalons is het misschien ook nog handig om te kijken wat de context daar is.
Scott was doodsbenauwd voor zijn 1e trimmer. Niet voor de man, maar voor alles eromheen. Te druk, te krap, te veel andere honden. 2e trimsalon was eigenlijk hetzelfde verhaal.
Nu ga ik naar een trimmer waar ik er eventueel bij kan blijven, waar de trimmer rekening houdt met welke hond er nog meer is, eventueel in een andere ruimte kan werken, die gedragstherapeut is en de grenzen van Scott respecteert (ik heb m ooit half geplukt mee naar huis gekregen).
Naar de trimmer is nog steeds niet zn favo uitstapje maar hij kan er nu wel veel beter mee omgaan.
Door zurca
#3453951
Ik vrees dat dat soort trimsalons zeer dun bezaaid zijn...het is überhaupt drama om nu een trimsalon te vinden. Wij rijden iig volgende maand vanaf de veluwe naar Rotterdam want een nieuwe vinden op onze tijdelijke lokatie is niet gelukt.

Pippa haar eerste trimbeurt was bij een heel lieve dame. Pippa was daar als enige hond. Zij had zelf een hond en als ze dacht dat haar trimhond er steun aan had mocht die erbij. Op mijn verzoek is Pippa daar alleen geplukt. Niet gewassen, geen nagels knippen of iets anders. Toch was het stress in hoofdletters. Haar huidige trimster is ook een aardige vrouw. Pippa is daar niet altijd alleen maar dat maakt voor de stress niet uit. Ik hoop in onze nieuwe woonplaats weer iemand te vinden die op dezelfde manier te werk gaat als de eerste...of het zelf te kunnen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3453952
zurca schreef: za 03 dec 2022, 23:36 Ik vrees dat dat soort trimsalons zeer dun bezaaid zijn...het is überhaupt drama om nu een trimsalon te vinden. Wij rijden iig volgende maand vanaf de veluwe naar Rotterdam want een nieuwe vinden op onze tijdelijke lokatie is niet gelukt.
De mijne zit ook in Rotterdam :)
Door zurca
#3454380
We zijn een weekend bij mijn ouders geweest. Mijn zus en neefje waren er ook.
Mijn neefje is 3.5 jaar en, volgens Pippa, het raarste/engste wezen wat er is. Dat maakt ze duidelijk door bij elke beweging, elk geluid wat hij maakt te blaffen. Hoe meer geluid hij maakt, hoe drukker hij beweegt, hoe meer Pippa blaft.
Dit weekend heeft ze bijna niet geblaf naar hem. Grote veranderingen, wie weet hebben haar nieuwe druppels hier aan bijgedragen.
Nu is ze helemaal munt en ligt ze bij te komen van het weekend ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door