Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3448077
Mijn border collie van ruim 17 heeft gisteren bloed onderzoek gehad omdat ik vermoede van slechte nieren
Nou ik had gelijk
De waarde is : Ureum 20,7 ( moet zijn 2,5/8,9
Oa leverwaardes en nog paar andere dingen zijn goed
Behalve dan ze Creatinine 135 moet zijn (27,0-124,”)
Maar dat kan ik begrijpen aangezien ze leeftijd.

Nou heb ik voor 14 dagen om te proberen de Fortekor 5 mg gehad.

Is er nog iets waarbij ik hem kan ondersteunen? Bv iets van Chinese kruiden
Of is het al te erg?

Hij eet goed drinkt veel is nog niet misselijk ( wat ik weet van een andere hond die dus echt niet meer te meten was en is ook ingeslapen. Niet mijn hond)

Ja weet hij is stokoud
Nog voor de zekerheid gevr wat de dierenarts vond kwa inslapen
Maar ze vind hem nog te goed en hij wil nog graag.

Zo moeilijk dit
Door Lizzy
#3448078
Is ie nuchter geprikt? Ureum is inderdaad wel verhoogd maar Crea niet schokkend. Ik zou zelf eigenlijk denken aan Solidago. Ik vind de tabletten van Dr. Vogel prima. Eén per dag zou ik dan geven:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448080
Lijkt me normaal op die leeftijd.
Maar dat wil niet zeggen dat je hem niet kan ondersteunen, natuurlijk. Maar waarom zou je in godsnaam aan inslapen denken?

Hij drinkt niet veel en is niet misselijk, waarom dacht je dan aan nierproblemen?
Wat zie je dan wel aan hem?


En wat krijgt hij nu precies te eten?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448082
pearlsofpassion schreef: do 11 aug 2022, 10:10 Lijkt me normaal op die leeftijd.
Maar dat wil niet zeggen dat je hem niet kan ondersteunen, natuurlijk. Maar waarom zou je in godsnaam aan inslapen denken?

Hij drinkt niet veel en is niet misselijk, waarom dacht je dan aan nierproblemen?
Wat zie je dan wel aan hem?


En wat krijgt hij nu precies te eten?
Hij drinkt juist heel veel
Hij eet ze hele leven al Kvv
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448083
Lizzy schreef: do 11 aug 2022, 10:07 Is ie nuchter geprikt? Ureum is inderdaad wel verhoogd maar Crea niet schokkend. Ik zou zelf eigenlijk denken aan Solidago. Ik vind de tabletten van Dr. Vogel prima. Eén per dag zou ik dan geven:

Afbeelding
Nee niet nuchter geprikt
Nee crea valt mee voor ze leeftijd
Ga bestellen
Bedankt
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448085
Lizzy schreef: do 11 aug 2022, 10:07 Is ie nuchter geprikt? Ureum is inderdaad wel verhoogd maar Crea niet schokkend. Ik zou zelf eigenlijk denken aan Solidago. Ik vind de tabletten van Dr. Vogel prima. Eén per dag zou ik dan geven:

Afbeelding
Gelijk besteld komt morgen binnen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3448086
kiara schreef: do 11 aug 2022, 10:16 Hij drinkt juist heel veel
Hij eet ze hele leven al Kvv
Ah OK, sorry, verkeerd gelezen.

Welke kvv precies?
Want je zou kunnen overwegen nierdieet kvv ( van bandit of buddy) te gaan voeren.. Of bij de huidige kvv wat extra spier en groenten te gaan voeren en vnl soorten met wit vlees te geven.
Wat vetter voeren is ook een goed idee of gezonde vetten (dus niet van die schapenvetblokjes) toevoegen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448087
pearlsofpassion schreef: do 11 aug 2022, 10:24 Ah OK, sorry, verkeerd gelezen.

Welke kvv precies?
Want je zou kunnen overwegen nierdieet kvv ( van bandit of buddy) te gaan voeren.. Of bij de huidige kvv wat extra spier en groenten te gaan voeren en vnl soorten met wit vlees te geven.
Wat vetter voeren is ook een goed idee of gezonde vetten (dus niet van die schapenvetblokjes) toevoegen.
Hij eet al jaren lotgering ook wel is van lijntje toen hier, of van Remco of kivo, ook carnibest gehad
Maar kan wel kijken voor bandit dieet voer
Moet ik gaan kijken waar te koop is hier in Drenthe
Groenten lust hij niet
Gebruikersavatar
Door doranto
#3448090
Zoals ik de groenten altijd voer, vinden ze het hier heel lekker. Ik pluk momenteel veel hier in de tuin. Bijvoorbeeld melganzevoet, knopkruid, smalle weegbree, paardenbloemblad, muur, herderstasje, zomerpostelein, wat druiven- en frambozenblad, brandnetel enz. daar doe ik soms ook nog wat van onszelf uit de moestuin bij, zoals sla, snijbiet, worteltje. Dat alles pureer ik rauw, weeg voor ieder een portie af, en doe daar dan een half rauw eitje en een klein scheutje kefir door. Dat krijgen ze hier voor iedere maaltijd en de schalen worden altijd brandschoon uitgelikt 😋
Oja, de basis groente die erdoor gaat is altijd rauwe pompoen en courgette. Dat vormt samen het grootste gedeelte van de porties.
(ongeveer 1/3 van de portie is pompoen, en 1/4 is courgette)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448093
Doranto schreef: do 11 aug 2022, 12:29 Zoals ik de groenten altijd voer, vinden ze het hier heel lekker. Ik pluk momenteel veel hier in de tuin. Bijvoorbeeld melganzevoet, knopkruid, smalle weegbree, paardenbloemblad, muur, herderstasje, zomerpostelein, wat druiven- en frambozenblad, brandnetel enz. daar doe ik soms ook nog wat van onszelf uit de moestuin bij, zoals sla, snijbiet, worteltje. Dat alles pureer ik rauw, weeg voor ieder een portie af, en doe daar dan een half rauw eitje en een klein scheutje kefir door. Dat krijgen ze hier voor iedere maaltijd en de schalen worden altijd brandschoon uitgelikt 😋
Oja, de basis groente die erdoor gaat is altijd rauwe pompoen en courgette. Dat vormt samen het grootste gedeelte van de porties.
(ongeveer 1/3 van de portie is pompoen, en 1/4 is courgette)
Echt geloof me heb al van alles geprobeerd
Gebruikersavatar
Door pike
#3448225
kiara schreef: do 11 aug 2022, 10:17 Nee niet nuchter geprikt
Nee crea valt mee voor ze leeftijd
Ga bestellen
Bedankt
In dat geval is de waarde voor ureum niet betrouwbaar. Het gehalte in het bloed is hoger als de hond gegeten heeft-.

Tabletjes van Puur Kidney voor de hond is ook nog een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3448227
pike schreef: za 13 aug 2022, 23:44 In dat geval is de waarde voor ureum niet betrouwbaar. Het gehalte in het bloed is hoger als de hond gegeten heeft-.

Tabletjes van Puur Kidney voor de hond is ook nog een mogelijkheid.
Ze zag ook dat hij niet nuchter was
Maar weet wel zeker dat hij het aan ze nieren heeft
Drinkt en plast ontzettend veel

Ik geef hem nu wat Lizzy zei naast de medicijnen van de dierenarts
Door Tobi Kooiker
#3448280
kiara schreef: do 11 aug 2022, 11:06 Hij eet al jaren lotgering ook wel is van lijntje toen hier, of van Remco of kivo, ook carnibest gehad
Maar kan wel kijken voor bandit dieet voer
Moet ik gaan kijken waar te koop is hier in Drenthe
Groenten lust hij niet
Florisvlees (Remco) levert ook Bandit nierdieet. Volgende week begint de bezorging weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door