Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3448394
Lizzy schreef: di 16 aug 2022, 08:13 Maar jeukt het? Want als het niet jeukt doe je er misschien verstandig aan om gewoon niks te doen. Misschien is dit inderdaad wel van door de planten rennen. Brandnetel. Geef je hem vette vis of visolie? Een goede visolie kan helpen bij huidproblemen!
Ja lijkt me toch van wel, toen hij vol stond met uitslag vond ik hem niet extra 'jeukerig' lijken, en elke hond krabt wel eens hier of daar. Maar het was echt niet zo dat hij constant overal aan het krabben was.
Nu krabt hij ook niet de hele dag door hoor, maar toch wel regelmatig en het lijkt wel op die voorste oksel gericht te zijn.
Hij krijgt 5% van zijn menu vis, meestal haring. In het verleden ook zalm geprobeerd maar moest hij niet van hebben. Maar dan ga ik eens visolie proberen, baat het niet dan schaadt het niet denk ik. Krijgt hij dit bovenop de vis in zijn menu dan nog?
#3448409
Nele en Ace schreef: di 16 aug 2022, 14:13 Ja lijkt me toch van wel, toen hij vol stond met uitslag vond ik hem niet extra 'jeukerig' lijken, en elke hond krabt wel eens hier of daar. Maar het was echt niet zo dat hij constant overal aan het krabben was.
Nu krabt hij ook niet de hele dag door hoor, maar toch wel regelmatig en het lijkt wel op die voorste oksel gericht te zijn.
Hij krijgt 5% van zijn menu vis, meestal haring. In het verleden ook zalm geprobeerd maar moest hij niet van hebben. Maar dan ga ik eens visolie proberen, baat het niet dan schaadt het niet denk ik. Krijgt hij dit bovenop de vis in zijn menu dan nog?
OK, alss ie regelmatig krabt (ik vind 5 keer per dag ook wel weer wat anders als 30 keer per dag, dus kun je aangeven hoe vaak dat dan is per dag) en het is op 1 plek gericht, dan zal ie er ongetwijfeld ook jeuk aan hebben. Maar ik zie nog steeds geen reden om voedsel te verdenken en zo te lezen jij ook niet meer echt... Op zich is 5% vis perfect. Maar je mag daar nog wel extra visolie bij geven. Je kunt ook even kijken of het smeren van uitwendig bijv. tea tree zalf van Chi helpt tegen de jeuk. Of het deppen van een oplossing kamillethee. Of appelazijn/water.

En verder..., ja, is het natuurlijk heel lastig om uit te vinden waar ie precies last van heeft :-\ . Jeuk/uitslag is echt een irritant probleem. Ik denk dat er voor weinig gezondheidsproblemen zoveel zelfzorgmiddelen verkrijgbaar zijn als voor uitslag/jeuk:

https://www.medpets.nl/huid+jeuk+vacht+hond/

Als de problemen erg worden is een dermatoloog (denk ik) de aangewezen weg. Of (misschien wel nog beter) een holistisch dierenarts. Er zijn een heel scala aan super goede Chinese kruiden maar dat is echt aangepast werk, dus voor een natuurgeneeskundig therapeut of holistisch dierenarts.
#3448451
Lizzy schreef: di 16 aug 2022, 17:44 OK, alss ie regelmatig krabt (ik vind 5 keer per dag ook wel weer wat anders als 30 keer per dag, dus kun je aangeven hoe vaak dat dan is per dag) en het is op 1 plek gericht, dan zal ie er ongetwijfeld ook jeuk aan hebben. Maar ik zie nog steeds geen reden om voedsel te verdenken en zo te lezen jij ook niet meer echt... Op zich is 5% vis perfect. Maar je mag daar nog wel extra visolie bij geven. Je kunt ook even kijken of het smeren van uitwendig bijv. tea tree zalf van Chi helpt tegen de jeuk. Of het deppen van een oplossing kamillethee. Of appelazijn/water.

En verder..., ja, is het natuurlijk heel lastig om uit te vinden waar ie precies last van heeft :-\ . Jeuk/uitslag is echt een irritant probleem. Ik denk dat er voor weinig gezondheidsproblemen zoveel zelfzorgmiddelen verkrijgbaar zijn als voor uitslag/jeuk:

https://www.medpets.nl/huid+jeuk+vacht+hond/

Als de problemen erg worden is een dermatoloog (denk ik) de aangewezen weg. Of (misschien wel nog beter) een holistisch dierenarts. Er zijn een heel scala aan super goede Chinese kruiden maar dat is echt aangepast werk, dus voor een natuurgeneeskundig therapeut of holistisch dierenarts.
Ik werk van thuis uit en hij ligt in zijn mand achter mij, denk dat ik hem een keer of 10 op een dag zeg van 'niet krabben' omdat ik hem dus hoor krabben. Vind het moeilijk in te schatten of dat veel is of niet, wij krabben ons ook wel eens ;D en misschien mis ik ook wel een aantal keer omdat ik met mijn werk bezig ben, ga er vandaag eens extra op letten.

Maar nee, dat het probleem bij de voeding ligt ben ik nu inderdaad niet meer zo overtuigd van. Het klopte toen wel; een paar dagen veel kip gekregen omdat ik geen ander spiervlees meer had, bully's die snel intollerantie aan kip ontwikkelen, de mama die het ook heeft, de dierenarts en fokker die aangaven dat het kleur wat gevoeliger zou zijn ervoor, uitslag over zijn hele lichaam en niet 'lokaal'.
Maar nu, de uitleg over de grijze kleur die op niets slaagt, uitslag die terug is ondanks dat hij geen kip meer krijgt maar nu wel gewoon lokaal is,...

Ik vind het gewoon lastig dat ik totaal geen link kan leggen. Wij dachten dat hij als pup al gewoon wondjes in zijn 2 voorste oksels had van hier te crossen in de tuin aangezien onze tuin verhoogd is en het opstapje nogal scherpe randen heeft. Maar de dierenarts gaf aan dat hij vermoedde dat dat al een teken van allergie/intollerantie was en dat het 'wondjes' waren door het krabben maar initieel dus ook gewoon uitslag was. Nu ik het zie terugkomen in zijn oksel denk ik dat hij daar dus wel gelijk over had.. En hij kreeg sinds hij bij ons was een beetje kip (organen dan vooral of karkas, geen spiervlees), dus nu de 'uitbraak' na veel spiervlees kip dat klopte dan ook weer in mijn vermoedde naar de kipintollerantie, maar denk dat het wel duidelijk is dat kip hier toch niet de oorzaak is.

en ik kan de uitbraak aan zee totaal niet linken met iets wat hier ook voorkwam in mindere mate bijvoorbeeld. Feit is wel, wij zijn een week aan zee geweest en Ace maar een halve week eigenlijk. De eerste 3 dagen was hij bij mijn schoonmama en zij is hem op dag 4 dan komen brengen. Zij heeft ook wel gigaveel paardenbloemen in haar tuin staan, maar de uitbraak kwam er vooral op dag 5 als ik het nog goed voor heb. Dus beetje laat maar misschien (weet niet hoe veel tijd een lichaam neemt om te reageren) is het meer in die richting te zoeken van onkruid of zo.. best wel lastig. Maar ik ga beginnen met de visolie en de tea tree en kijken hoe ver we daar al mee komen.
#3448673
Ja het woud verstuurd ook naar België ( ik ben ook van België)

Mijn mini Bull terriër (1 van de 2) kreeg ook bultjes na een bezoek aan zee . Ze jeuken niet en je ziet alleen bobbeltjes in de vacht.
Zij had het op de zijkanten en rug .

Ze had niet anders gegeten, niet iets onderweg gegeten. Het enige wat verschilde is dat ze op het strand en in zee is geweest.

Wat ik heb gelezen is dat een hond last kan krijgen van zand en zout water en het beste is om goed af te spoelen als je terug bent.

Bij Sady heeft het 3 dagen geduurd eer het weg ging .

Ik ben wel nog naar het strand geweest maar niet in de zee, dus ik vermoed dat ze het heeft gekregen van zeewater.

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk


 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door